Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane LPG wolne obroty....


misza6000

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę że temat ruszył... Ale bez konkretnych rozwiązań. :?:

U mnie ostatnia regulacja niby pomogła. Piszę niby, bo 3 razy zdarzyło się Reni zdechnąć.

Zauważyłem też, że jeśli np. jadę i ostro zahamuję jednocześnie skręcając (przykładowo jedziecie po parkingu przed marketem i w ostatniej chwili zauważacie wolne miejsce i robicie taki agresywny skręt) to na pewno zdechnie. Poddałem się już. To co zaoszczędzę jeżdżąc na LPG wydam na wymianę często niepotrzebnych części. Postanowiłem że jeszcze trochę pojeżdżę i sprzedam dziada kupując jakiegoś turbodisla. Wydam więcej ale nie będę mam nadzieję się zamartwiał: może cewka, może czujnik, może kable...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie z tym agresywnym skrecaniem tez cos jest nie tak bo obroty spadaja ale nie gasnie.Co do falowania obrotów to u mnie po ostrym gazowaniu falowały i na komputerze wykazało mi potencjometr położenia przepustnicy TPS koszt używanego 100zł nowego ok 250zł w góre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym falowaniem przy skręcie to dowiedziałem się że podczas skręcania kierownicy zwiększa się pobór prądu (działa wspomaganie) i dlatego obroty falują. Podobnie jest np. przy włączonej klimie. Podejrzewam, że nie jest to normalne zjawisko ale chyba nic się nie poradzi.

Najgorsze jest to gaśnięcie. Stoję sobie w korku, Renia ładnie pracuje, obroty 750, samochody przede mną ruszają a tu ni z tego ni z owego Renata sobie gaśnie. No kiedyś się wścieknę, wysiąde i pójdę pieszo, jak Michael Douglas w jednym z filmów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zmienić uszczelki przepustnicy,niby powinny być takie same objawy dla gazu i pb,więc to nie do końca logiczne ale u mnie zadziałało.Też falowało tylko na gazie regulowałem kilkakrotnie gaz i nic.Bo diagnoza z reguły brzmi "lewe" powietrze,-wskazanie: uszczelki przepustnicy które w starszych samochodach z czasem tracą swe właściwości.Jak nie macie uszczelek (czasami są tylko w ASO a wiadomo że tam najtaniej ;-)) to silikon i 1 godz. pracy.Małe ryzyko a przy okazji można przeczyścić przepustnice.Temat rozgryzł Colln from italy. za co szacun z rispektem.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Lewy napisał(a):
  evo napisał(a):
Na komputerze pokazuje "brak obrotów silnika".

 

Na jakim komputerze? U gazownika czy w ASO?

 

U mechanika. Gazownik tylko zauważył, że falują obroty, ale w naprawe tego się już nie bawił, bo to nie jego działka.

 

Instalacja była w tym aucie prawie od początku. Auto ma 10,5 roku a gaz 10 lat.

 

Jednak nowa instalacja ma dopiero 2 tygodnie, bo tamta była holenderska i nie mieli do niej nigdzie odpowiedniego programu itd.

Na tamtej holenderskiej tez był problem z gaśnieciem, myślałem że nowa instalacja i wydatek 1000 zł :?: temu zaradzi. A tu g....o.

 

Także gazu w mieście nie używam. Raz nie zgaśnie, raz zgaśnie - więc nie zamierzam liczyć na szczęscie, bo moge blokowac ruch na krzyżowkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

to samo mnie spodkało po zamontowaniu lpg, pojechałem na warsztat do elektryka-musi sie znac przeczysciłmi silniczek krokowy i przepustnice, wymienił filter powietrza i podniusł obroty tak jak powinno byc,robiłem to w lipcu 2007r jezdze do dzis i jest ok. Samochód ani razu nie zgasł, taka była przyczyna. A tak na boku tam gdzie zakładaliscie gaz powinni wam to powiedziec chyba ze sa partacze albo celowo .pozd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Będe musiał przeczyścić ten silniczek krokowy, mam nadzieje że dam rade sam, tylko czasu brak :?: Jak mam chwile wolnego, to lubie inaczej wypoczywac a nie przy aucie :?:

 

Dziś byłem na tej pierwszej darmowej regulacji po założeniu. Co się okazało, gaz chodzi OK, bo gazownik prawie całkowicie zatkał i obrócił wlot powietrza (ten do filtra). Ja tez się tym bawiłe, obracałem, zaklejałem połowe itd. Ale widać trzeba było radykalnych kroków .... zostało około 10-15% z pierwotej powierzchni

wlotu ... i jest OK.

Tyle, że teraz na paliwie i niskich obrotach, w sumie nic się nie dzieje, ale czuć, że to toś mu nie pasuje :?:

Jutro nieco powiększe ten wlot (tak na 25% :?:)))

i powinno byc OK na gazie i paliwie.

 

Tylko teraz pytanie, czy to nie ma jakiś negatywnych skutków, nie będzie brał wiecej paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak wlot powietrza bedzie przytkany to normalne jest ze bedzie brał wiecej paliwa musi jakos wyrównac brak powietrza lepiej sam nic nie kombinuj jesli nie masz komputera zeby sprawdzic jaka wartość mieszanki pokazuje sonda ustawisz za uboga i po pewnym czasie bedziesz miał problem z silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie chce ustawić tak, by miał wiecej powietrza, czyli bliżej ustawień fabrycznych.

Po prostu jest tak, że gdy mieszanka jest OK na paliwo, to za uboga na LPG.

Jak się zatka otwór w 80-90%, to dobra na gaz, a za uboga na paliwo.

 

Chce wlot miec odwrócony i z 70% zakryte, powinien sobie wtedy radzić dobrze na gazie i na paliwie (choć pewno będzie brał ciut więcej - tylko ile?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinujcie z tym przesłanianiem dolotu. Toż to metoda z epoki kamienia łupanego. Od tego jest na reduktorze śrubka napinajaca membranę. Jak jest ubogo to odkrecasz i reduktor podaje wiecej gazu.

Jesli nie ma mozliwości dobrego wyregulowania to albo reduktor już pada albo mikser wytwarza za małe podciśnienie i trzebaby załozyc cos o mniejszej średnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale ten problem jest tylko gdy auto ma prędkość od 0 (luz) do 10 km/h. Czy w tych prędkościach/obrotach reduktor działał by źle, a w 10-150 km/h działał by ok?

Gdy auto stoi sobie na luźie i dmuchnie się leciutko w ten wlot, to gaśnie, a przy dochamowaniu musi tam leciec takie powietrze "dodatkowe" (tzn. więcej niż potrzeba, bo na hamowaniu silnikiem prawie go nie potrzeba).

Za tydzień może podjade do innego gazownika, który ma dobrą opinie, zobacze co on wymyśli.

Aktualnie niby wszystko jest ok, tylko będe musiał obserwować, ile bierze paliwa i gazu. Choć w sumie cały rok jeździłem na odwróconym wlocie, czasem zakrytym w 30% i brał 7,5 l na paliwie i 9 l na gazie.

A jeżdże albo w mieście, albo 110-120 km/h :?:

Także gdybym jeździł 90 km/h za TIRami, to może by mi brał jeszcze mniej.

 

ps. jeżeli inna metoda - regulacja "śrubką" ma prowadzić do tego, by brał wiecej gazu, to czy metodą obecną, jeśli wyjdzie na to samo (weźmie wiećej gazu/paliwa) nie wychodzi na to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!