Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z drążkiem zmiany biegów


Boss_wnd

Rekomendowane odpowiedzi

Na wolnych obrotach może m :mrgreen: inimalnie drga , troszke bardziej się porusza jak gazuje na jałowym biegu , tak fajnie się pochyla w rytm dodawania gazu , Jak korektor graficzny hihihihhihih :-) Oki zorjentuje się w temacie Danielosss :-)

Chodzi o poduszke pod skrzynią tak ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja płaciłem za nią coś 60-80 złotych firmy Sasic, podobno szły na pierwszy montaż. Są dwa rodzaje tego badziewia (musisz sprawdzić jaka jest u Ciebie). Po jej wymianie drążek nie będzie stał jak słup tylko dalej melanżował, ale znacznie mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Obawiam się, że ten typ tak ma - wałkowaliśmy ten temat już na forum w ubiegłym miesiącu. W akcie desperacji wysłałem maila do Renault Polska i ku mojemu zdziwieniu ktoś się tym zainteresował... :) Pracownik ASO w Łodzi skontaktował się ze mną - zaprosił na wizytę i po krótkiej wspólnej przejażdżce wyjaśnił na czym polega ten problem. Chodzi o to, że dźwignia zmiany biegów jest połączona z silnikiem za pomocą sztywnego drążka i gdy silnik porusza się np. przy dodawaniu gazu, to wszystko przenosi się na dźwignię zmiany biegów i stąd te ruchy. W nowszych modelach zamiast sztywnego drążka są linki, które są bardziej elastyczne i dlatego ruchy silnika nie są przenoszone do środka. Niestety trzeba się po prostu do tego przyzwyczaić a wymiana poduszek na niewiele się zda :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracownik ASO w Łodzi skontaktował się ze mną - zaprosił na wizytę i po krótkiej wspólnej przejażdżce wyjaśnił na czym polega ten problem. Chodzi o to, że dźwignia zmiany biegów jest połączona z silnikiem za pomocą sztywnego drążka i gdy silnik porusza się np. przy dodawaniu gazu, to wszystko przenosi się na dźwignię zmiany biegów i stąd te ruchy. W nowszych modelach zamiast sztywnego drążka są linki, które są bardziej elastyczne i dlatego ruchy silnika nie są przenoszone do środka

 

doszedlem do tego samego i to bez pomocy ASO:D , napisalem to w poprzednim watku o telepiacym sie lewarku,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim poprzednim autku, clio 1.8, też miałem skrzynię jb3, taką jak teraz mam w meganie 2.0. Przerabiałem problem latającego drążka zmiany biegów. Na początku też poduszki zmieniłem, ale to nic nie dało. Rozwiązanie jest tak proste, że aż śmieszne. Pod skrzynią od dołu jest taka mała sprężynka. Francuzi nie pomyśleli i bardzo łatwo dostaje się tam woda, co wiadomo nie służy sprężynce. W wielu egzemplarzach już po prostu jej nie ma. Założenie tej sprężynki zredukowało u mnie latanie drążka prawie całkowicie, koszt tej sprężynki wyniósł mnie kilka zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!