Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z drążkiem zmiany biegów


Boss_wnd

Rekomendowane odpowiedzi

Na wolnych obrotach może m :mrgreen: inimalnie drga , troszke bardziej się porusza jak gazuje na jałowym biegu , tak fajnie się pochyla w rytm dodawania gazu , Jak korektor graficzny hihihihhihih :-) Oki zorjentuje się w temacie Danielosss :-)

Chodzi o poduszke pod skrzynią tak ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja płaciłem za nią coś 60-80 złotych firmy Sasic, podobno szły na pierwszy montaż. Są dwa rodzaje tego badziewia (musisz sprawdzić jaka jest u Ciebie). Po jej wymianie drążek nie będzie stał jak słup tylko dalej melanżował, ale znacznie mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Obawiam się, że ten typ tak ma - wałkowaliśmy ten temat już na forum w ubiegłym miesiącu. W akcie desperacji wysłałem maila do Renault Polska i ku mojemu zdziwieniu ktoś się tym zainteresował... :) Pracownik ASO w Łodzi skontaktował się ze mną - zaprosił na wizytę i po krótkiej wspólnej przejażdżce wyjaśnił na czym polega ten problem. Chodzi o to, że dźwignia zmiany biegów jest połączona z silnikiem za pomocą sztywnego drążka i gdy silnik porusza się np. przy dodawaniu gazu, to wszystko przenosi się na dźwignię zmiany biegów i stąd te ruchy. W nowszych modelach zamiast sztywnego drążka są linki, które są bardziej elastyczne i dlatego ruchy silnika nie są przenoszone do środka. Niestety trzeba się po prostu do tego przyzwyczaić a wymiana poduszek na niewiele się zda :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracownik ASO w Łodzi skontaktował się ze mną - zaprosił na wizytę i po krótkiej wspólnej przejażdżce wyjaśnił na czym polega ten problem. Chodzi o to, że dźwignia zmiany biegów jest połączona z silnikiem za pomocą sztywnego drążka i gdy silnik porusza się np. przy dodawaniu gazu, to wszystko przenosi się na dźwignię zmiany biegów i stąd te ruchy. W nowszych modelach zamiast sztywnego drążka są linki, które są bardziej elastyczne i dlatego ruchy silnika nie są przenoszone do środka

 

doszedlem do tego samego i to bez pomocy ASO:D , napisalem to w poprzednim watku o telepiacym sie lewarku,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim poprzednim autku, clio 1.8, też miałem skrzynię jb3, taką jak teraz mam w meganie 2.0. Przerabiałem problem latającego drążka zmiany biegów. Na początku też poduszki zmieniłem, ale to nic nie dało. Rozwiązanie jest tak proste, że aż śmieszne. Pod skrzynią od dołu jest taka mała sprężynka. Francuzi nie pomyśleli i bardzo łatwo dostaje się tam woda, co wiadomo nie służy sprężynce. W wielu egzemplarzach już po prostu jej nie ma. Założenie tej sprężynki zredukowało u mnie latanie drążka prawie całkowicie, koszt tej sprężynki wyniósł mnie kilka zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!