Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Znowu obroty...


opetnick

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczow.

 

Problem mój nie jest nowy, to falujące obroty w megance coupe 1.6 16V z 2000 roku. Przejrzałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi, niestety nie znalazłem nic co by mi pomogło. Otóż po odpaleniu silnika przez parę sekund jest dobrze, następnie obroty zaczynają falować. I falują w zakresie 500 - 750 obrotów. Samochód przy tym drży za każdym razem gdy obroty sie podnoszą. Ale to nie wszystko. Obroty falują również gdy na luzie dodam gazu i trzymam jednostajnie przy np 1000 czy 2000 obrotów. Zakres falowania jest trochę mniejszy, samochodem już tak nie rzuca. Wymieniłem silniczek krokowy, wyczyściłem przepustnice, co nie zrobiło żadnej różnicy.

 

Dziękuję za każdą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszak nie wiem wszystkiego ;-) ale falowanie na wyższych obrotach, zwłaszcza przy trzymaniu gazu jest raczej nie dopuszczalne za wyjątkiem problemów w działaniu pompy i filtra paliwa no i samego dostarczania paliwa (przewody).

tak na marginesie, falowanie w zakresie +- 50 na wolnym jest oznaką dobrego działania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=2466

tu jest kawałek ale dość ważny- ja się wzorowałem m.in. na tym poście

 

[ Dodano: 2008-11-15, 19:10 ]

przy okazji - jak uszczelniłeś przepustnice i kolektor?

jak rozbierzesz to sam wyczaisz co uszczelnić, od razu proponuje silikon odporny na wysokie temperatury, ja użyłem odpornego do +200 i o dziwo trzyma, jednak przy przepustnicy chyba puścił bo bierze powietrze aż gwiżdże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

koledzy

 

Mam podobny problem z falującymi obrotami [Megane I phII], nie ważne czy zimny czy gorący silnik, na luzie obroty skaczą od 750 do 2000. Czasami jest ok a czasami przy każdym odpaleniu auta. Nie wymieniałem jeszcze żadnej z części opisanych na forum dotyczących tego problemu. Od czego zacząć by szybko i tanio wyeliminować ta usterkę, i nie wymieniać wszystkiego po kolei (filtr paliwa, świece, silniczek krokowy, przepustnica itp.)??

 

Dzięki za pomoc.

Pozdro All

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek bezkosztowo wyczyść przepustnicę i od razu silniczek krokowy. Tzn w odwrotnej kolejności, ponieważ czyszczenie krokowego to dwie śrubki i 30minut roboty. Załóż i zobacz. W następnej kolejności czyszczenie przepustnicy. Załóż i zobacz. Napisz i będziemy dalej szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Vivaldi

Wedle twojego zalecenia wyczyściłem przepustnicę i silniczek krokowy. Z początku myślałem że problem rozwiązany, ale po dłuższej jeździe problem powrócił. Teraz faluje jakby troszkę mniej i w mniejszych zakresach. Bywa też tak podczas jazdy, że przy każdym wrzuceniu na luz obroty zatrzymują się w rożnych pozycjach - czasem 1500, czasem 2000, czasem 1000 i nie falują.

Proszę o dalsze wskazówki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod ten wątek, ponieważ i moje poszukiwania nie dały rezultatu, a mam zbliżony problem do moich przedmówców. Otóż czasem po puszczeniu pedału gazu, kiedy silnik powinien wrócić na wolne obroty, tak się nie dzieje. Obroty wchodzą na ok. 2000/min i utrzymują się na tym poziomie dość długo. Czasem powoli opadają do nominalnych, czasem nie. Pomaga wyłączenie i ponowne włączenie silnika, ale zazwyczaj nie na długo - na następnych światłach zabawa potrafi się powtórzyć. Zauważyłem też, że zdecydowanie częściej ten efekt powtarza się jak jest włączona klima, ale nie jest to warunek konieczny.

Dodam jeszcze, że auto nie szarpie ani nic niepokojącego nie dzieje się podczas jazdy - normalnie reaguje na naciśnięcie gazu; także na wolnych obrotach nie ma typowego falowania czy szarpania.

Może ktoś podpowie gdzie szukać usterki - czy może to być silniczek wolnych obrotów, bo objawy trochę nie pasują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkk01, no i tu mamy nowy problem, niby związany z falowaniem a jednak nie do końca.

Otóż mi jak na razie obroty nie latają (choć bierze lewe powietrze przy przepustnicy) ale zdarza się, na ogół na zimnym silniku, że obroty stają na sekunde (dosłownie) jak wryte na 1500, 2000 a czasem nawet na 3000 po czym zaczynają spadać.

mam podejrzenia co do sterowania krokowym -> komputer; ale jego działanie zależy od otrzymanych informacji-> a to kieruje mnie na czujniki. Tu mam problem bo nie wiem w który uderzyć. :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam podobny problem co wkk01 z utrzymywaniem się wysokich obrotów po puszczeniu pedału gazu. W zeszłym roku mi się to zaczęło na początku lata. Czyściłem tłok silniczka krokowego, dawało to rezultat na około 5 dni. Wymieniłem więc silniczek na nowy, filtr powietrza, po niecałych 2 tygodniach problem powrócił. Ten silniczek też czysciłem i to samo. Co dziwne gdy zrobiło sie zimno (przyszła zima) problem ogólnie znikł, może ze dwa razy na chwile obroty stanęły przez cała zimę. Teraz zrobiło sie ciepło i problem powrócił. Co może powodować że tak sie dzieje?

Gdy czyszczę tłok silniczka jest taki delikatny czarny osad na nim, nie wiem czy to normalne. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!