Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przekaźnik świateł mijania.


rambo729

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem posiadaczem Megane Scenie 1,9dti z 1999 r nie znam się aż tak na instalacji elektrycznej i może mi ktoś powie czy jest w tym modelu przekaźnik świateł mijania. .Chciałbym założyć mocniejsze żarówki do świateł mijania ale się boję ze spali mi się przełącznik świateł jeśli nie ma przekaźnika. Proszę więc o pomoc i poradę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym aucie instalacja do świateł idzie po przez przekaźnik
przesadziłeś <ok> ;-) , z wyższych półek i to nie we wszystkich.

 

[ Dodano: 2008-11-18, 21:57 ]

czy jest w tym modelu przekaźnik świateł mijania. .Chciałbym założyć mocniejsze żarówki do świateł mijania ale się boję ze spali mi się przełącznik świateł jeśli nie ma przekaźnika
niestety nie ma (raczej w żadnym Renaultcie). Prąd leci przez kluczyk i włącznik do świateł. Z tego powodu masz spadek nawet do 1V na końcu co powoduje świecenie wręcz jak kaganek. Nie potrzebujesz mocniejszych żarówek ale założenie przekaźnika już poprawi widoczność. Zasada jest prosta , przekaźnik jak najbliżej lamp. Założyłem u siebie więc służę pomocą jak masz pytania. Dla mniej wprawnych, na pierwszy raz zarezerwuj sobie z 4-5 godzin. Polecam , warto. przekaźniki <-- tym się możesz wspomóc. Cóż zdjęcia jeszcze z czasów Golfa ale zasada ta sama.

Powracając do mocniejszych żarówek to po pierwsze są niedozwolone ale możesz mieć to w d### ;-), uważaj jednak na możliwość uszkodzenia odbłyśnika. Bądźmy szczerzy Valeo to nie Hella i odbłyśnik może zżółknąć a wtedy pomoże tylko wymiana reflektorów. Najpierw przekaźniki potem jak Ci będzie mało porawisz efekt niewiele mocniejszą lub po prostu lepszą żarówką.

Weź pod uwagę, że drogie efekciarskie żarówki które i tak padną po 5 miesiącach kosztują niewiele mniej od zestawu xenonów.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym założyć mocniejsze żarówki do świateł mijania

A wiesz, że żarówkami mocniejszymi niż 55W możesz nie przejść badań technicznych? Albo od razu pożegnać się z dowodem, jeśli się przyczepią do Ciebie na drodze... 100W, bo pewnie o takich myślisz, przeznaczone są tylko na zamknięte tory i rajdy.

Jeśli jednak chcesz coś poprawić, to proponowałbym żarówki o zwiększonej wydajności, jednak o normalnej mocy 55W, np. Osram Night Breaker albo Philips X-Treme Power. Oczywiście takie żarówki nie powodują większego obciążenia instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jmaciek,

Pomijając to co napisałeś i słusznie ;) dodam że popali na tych żarówkach złącza, kostkę i odbłyśnik w komorze reflektora . Jeśli klosz plastikowy to potrafi zmatowieć. Gdzieś ta moc z tych żarówek musi się wydzielić i co ją odprowadza <ok>:mrgreen:

Jak cię stać na nowe reflektory to zakładaj "polecam" :mrgreen:

Dodam, że znajomy się nacieszył takim "dobrym światłem" 2 miesiace. Potem reflektory się stopiły i popłynęły ;) Widziałem na własne oczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA gdy kupiłem moja MI to po kilku miesiącach odkryłem, że mam właśnie zamontowane H4 90W. Pewnie i nie wiedziałbym o tym, gdyby jedna się nie przepaliła. NA cokołach żarówek widniał napis NOT FOR USE IN EU Z reflektorami nic złego w tym czasie się nie działo. Wymieniłem jednak na zwykłe 55W.

Moje osobiste zdanie jest takie, że zakładanie takich żarówek jest brakiem szacunku dla innych kierowców. Trzeba mieć świadomość, że nie tylko Tobie widzi się lepiej. Z przeciwka te światła też są mocniejsze. Niestety zalew rynku Chińskimi HIDami powoduje, że niestety trzeba się do tego przyzwyczaić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam

niestety do listopada 1999 Scenicu nie miały przekaźnika świateł mijania i przekaźnika świateł drogowych.

Jest to udręka, sam popadłem w tarapaty jak mi się wytopiły styki na przełączniku zespolonym i to z normalnymi żarówkami. Po ty zdarzeniu sam założyłem 4 przekaźniki dodatkowe do światła lewego , prawego świateł mijania i do prawego lewego świateł drogowych. Można to zrobić samemu kupując 4 przekaźniki pojedyncze i 4 gniazda bezpieczników płytowych każdy po 10A. Jest dużo miejsca w komorze silnika w puszcze z przekaźnikami od wycieraczek itp. tam się zmieszczą. Przecinasz kabelki dochodzące do reflektorów, ciągniesz przewody, zakładasz przekaźniki, + bierzesz bezpośrednio ze złącza dodatniego z komory silnika i koniec problemu. Żarówki większe, silniejsze dają o wiele więcej światła, są to 75/120 watt ale musisz pamiętać że na badaniu nie przejdziesz, a dodatkowo dochodzi problem lustrzanek w reflektorach, one są z tworzywa!!! i latem lubią się odkształcać od wysokiej temperatury i się topią. Osobiście nie polecam !!!

{...}

 

Pozdrawiam Wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!