Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu


MarekB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Mam mały proble z samochodem ( Megane Classic 1390/70)

Zabrałem się za wymiane paska rozrządu i chyba przestawił mi się lekko wał.

Czy ktoś ma może rysunki lub wie jak powinny być ustawione koła ?

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pojemności domyślam się, że chodzi o silnik 1.4 8v czyli któraś tam wersja E7J. Jeśli trafiłem, to ustawić trzeba w następujący sposób:

1. Wałek na głowicy, praktycznie ustawi się sam. Sprężyny zaworów przekręcają go w odpowiednie polożenie. NIemniej na jego kole zębatym masz znak. Na głowicy, o ile dobrze pamiętam jest też znak (ale mogę się mylić). Niemniej znak na kole zębatym wałka będzie pionowo w górę ( wszystkie zawory pozamykane).

2. Obracasz teraz wałem korbowym (świece powyjmowane :mrgreen:) aż znak na kole zamachowym zgrasz ze znakiem (znaczek z podziałką od 0 do 7st) na bloku silnika lub obudowie skrzyni biegów. Od góry, tam gdzie czujnik położeia wału jest takie okienko przez które widać koło zamachowe. Oczywiście ustawiasz na 0st.

3. Zakładasz pasek i napinasz rolką. NAstępnie ponownie sprawdzasz ustawienie kół zębatych.

4. Zanim wkręcisz świece, reką obracasz wał korbowy aż wszystkie tłoki przejdą GMP i nie zawadzą o nic.

5. Wkręcasz świece, modlisz się, odpalasz silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

zdejmij obodowe rozrzadu i sprawdz czy masz ustawiony walek rozrzadu i wal korbowy na znakach, w zalaczniku masz fotke gdzie znakow szukac mam nadzieje ze to ci pomoze, w silnikach 8zaworowych nie ma zbytniej filozofi przy rozrzadach wiec napewno dasz rade.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz kolego tupet brac sie za rozrzad w 16v, ja sie troche na tym znam a wole swoj rozszad dac fachowcowi do zrobienia, mam opis jak to robic w mojej magicznej ksiazce do reno, ale szczerze powiem ze na rozrzadzie z 1,4 i 1,6 nie ma znakow bez blokad rozrzadu jest ciezko sie za to zabrac.Jak chcesz moge sprobowac porobic fotki z tej ksiazki cyfrowka bo skaneru nie posiadam.

 

A jaki masz obiaw ze sadzisz ze masz przestawiony rozrzad??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi ile ci to zabralo czasu? i jaki jest dostep do rozrzadu

 

jak bede w domu to porobie te fotkki i wrzuce do postu.

A silnik jak ci pracuje? jesli nie zauwazyles zmiany w kulturze pracy ani zadnych innych obiawow ubocznych to raczej poskladane jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do rozrządu dostęp jest fatalny ( trzeba zdemontować łapę silnika i znaleźć odpowiedni klucz do zdemontowania obudowy)

Natomiast co do kultury pracy to nie złożyłem go do końca bo myślałem że na forum ktoś mi podeśle jakieś zdjęcia lub rysunki.

W górnych kółkach są otwory zapewne do unieruchomienia ich podczas wymiany (specjalny klucz albo coś) i nie wiem do końca czy powinny te otwory być w pionie czy poziomie gdy mam wał unieruchomiony.

Jeśli ktoś wie to proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wyczytalem w ksiazce to trzeba zdiac takie zaslepki walka rozrzadu od strony skrzyni jak zdejmiesz tlumik szmerow ssana ktory idzie do obudowy filtra powietrza to widac je jedna jest mniejsza druga wieksza i one maja takie charakterystyczne naciecia trzebawalki ustawic tak zeby te naciecia na obu walkach byly w poziomie, reszte sprawdze jak bede w domu, tylko tyle sobie przypomnialem, mam nadzieje ze z fotek cos wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik u którego wymieniałem rozrząd niechciał się podjąć wymiany w 1.4 16V właśnie z powodu niemania przyrządu blokującego wałki w głowicy. W 8V proszę bardzo :->

 

CzEkCzEk - bardzo fajna poglądowa fotka. Niestety w moim silniku nie ma znaków na kole zębatym wału korbowego i bloku. Trzeba ustawiać według koła zamachowego. Mało tego. Na głowicy też nie ma znaku. Na kole i owszem. To jednak mały problem bo jak pisałem, wałek sam ustawia się w odpowiedniej pozycji.

 

PS 1. Z dokładną fotką ustawienia kół w 16V myślę że nie będzie problemu z ustawieniem. Pomalutku i zrobisz.

 

PS 2.

Mam mały proble z samochodem ( Megane Classic 1390/70)

 

To zdecydowanie nie wskazuje na silnik 16V, chyba że moc podałeś w kW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LEWY

 

jesli nie ma znakow wcale to najprosciej zrobic je sobie samemu przeciez jak auto jezdzilo to napewno wszystko bylo ustawione na cacy, wystarczy tylko zrobic jakis punkcik odniesiena na kole pasowym i na bloku oraz glowicy, gorzej jest jak ktos zaszybko zacznie wszystko rozbierac.

 

Tak jak obiecalem naszemu koledze zrobilem fotki jakos jest nawet dobra wiec je zapodam.

nie wiem dlaczego fotki ustawily sie na odwroc wiec zacznik lektore od taj na dole:D w razie problemow z interpretacja postaram sie pomoc.

 

ogolnie chodzi o to ze wal ustawiasz w gornym polozeniu pierwszego tloka, rowek na wale musisz miec skierowany ku gorze ( dla pewnosci mozesz to sprawdzic wyjmujac swiece zaplonowa wkladaja w dziurke jakies precik mozesz obracajac walem samemu znalezc gorny martwy punkt walu)

 

jak ustawisz wal bierzesz sie za walki, musisz zdiac te zaslepki od strony skrzyni biegow pokazane na rysunku ze str 37 na samej gorze, jak wyjmiesz te zaslepki to ustawiasz walki tak zeby sie ustawily jak pokazane na rysunku A ze str 37.

 

jak tak zrobisz to teoretycznie powinienies miec wzystko ladnie na znakach ustawione.

 

Daj znac jak ci poszlo.

post-176-1174145807_thumb.jpg

post-1-1174145807_thumb.jpg

post-1-1174145808_thumb.jpg

post-1-1174145809_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli nie ma znakow wcale to najprosciej zrobic je sobie samemu przeciez jak auto jezdzilo to napewno wszystko bylo ustawione na cacy

 

Słusznie.

Gorzej jak musisz wypatroszyć rozrząd na podziemnym parkingu bo przeskoczył o ileś zębów :-? a w dodatku widzisz rozrząd pierwszy raz na oczy. Na szczęście ktoś wcześniej na głowicy narysował ślad markerem i było też kogo poprosić o pomoc i radę.

 

PS. Nawet nie wiecie jak trudno wyjechać na dwóch cylindrach z podziemnego parkingu i przejechać przez całe miasto w godzinach szczytu :mrgreen: Nie polecam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiem ci szczerze ze musiales miec cholernego pecha, ale takie sytuacje zdazaja sie bardzo zadko najczesciej rozrzad sie zmiena jeszcze przed tego typu problemami, mam nadzieje ze Marek sobie poradzi juz chyba bardziej nie jestesmy w stanie mu pomuc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie nie jest to az tak skomplikowane ale martwi mnie jedno, a mianowice walki rozrzadu jakby ich nie obrucic to w pozycji takiej jak na rysunku mozna go dwa razy ustawic przeciez jak sie go przekreci o 180st to tez bedzie w tej pozycji a na chlopski rozum moga juz sie fazy pozmieniac, jedyna opcja targac pokrywe zaworow i zobaczyc czy bedzie to mialo jakies znaczenie.

 

LEWY ja juz nie jeden rozrzad robilem ale 8V ale za moja 16V mam cholerne opory naszczescie mam dobrego mechanika z ASO reno ktory za rozsadna cene mi to zrobi, niewarto za 100zł siwiec podczas pierwszego odpalania auta. A pozatym same ustawieie rozrzadu to pryszcz, ale z tego co wyczytalem ten napinacz tez ma jakies dziwne znaki a to juz dla mnie black magic

 

Jak Marek to posklada i bedzie gralo to wielki respect dla niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!