Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Ogłoszenia

Reklama

Artykuły

  • Renault Talisman

    Źródło: Renault Polska Foto: Renault Zdjęcie dodatkowe 1:: Zdjęcie dodatkowe 2:: Zdjęcie dodatkowe 3:: Zdjęcie dodatkowe 4:: Zdjęcie dodatkowe 5:: Zdjęcie dodatkowe 6:: Zdjęcie dodatkowe 7:: Zdjęcie dodatkowe 8:: Zdjęcie dodatkowe 9:: Zdjęcie dodatkowe 10:: Zdjęcie dodatkowe 11:: Zdjęcie dodatkowe 12:: Zdjęcie dodatkowe 13:: Zdjęcie dodatkowe 14::
    • 6 comments
    • 4281 views
  • Renault Megane Grandtour GT 220 - sportowa seria limitowana

    Źródło: Renault Polska Foto: Renault Zdjęcie dodatkowe 1:: Zdjęcie dodatkowe 2:: Zdjęcie dodatkowe 3:: Zdjęcie dodatkowe 4:: Zdjęcie dodatkowe 5:: Zdjęcie dodatkowe 6:: Zdjęcie dodatkowe 7:: Zdjęcie dodatkowe 8:: Zdjęcie dodatkowe 9:: Zdjęcie dodatkowe 10:: Zdjęcie dodatkowe 11:: Zdjęcie dodatkowe 12:: Zdjęcie dodatkowe 13:: Zdjęcie dodatkowe 14::
    • 8 comments
    • 3728 views
  • Nowe Renault Espace i Kevin Spacey

    Źródło: Renault Polska Foto: Renault Zdjęcie dodatkowe 1:: Zdjęcie dodatkowe 2:: Zdjęcie dodatkowe 3:: Zdjęcie dodatkowe 4:: Zdjęcie dodatkowe 5:: Zdjęcie dodatkowe 6:: Zdjęcie dodatkowe 7:: Zdjęcie dodatkowe 8:: Zdjęcie dodatkowe 9:: Zdjęcie dodatkowe 10:: Zdjęcie dodatkowe 11:: Zdjęcie dodatkowe 12:: Zdjęcie dodatkowe 13:: Zdjęcie dodatkowe 14::
    • 1 comment
    • 3225 views
  • Wyróżnienie dla Renault Megane R.S. 275 Trophy-R

    Źródło: Renault Polska Foto: Renault Zdjęcie dodatkowe 1:: Zdjęcie dodatkowe 2:: Zdjęcie dodatkowe 3:: Zdjęcie dodatkowe 4:: Zdjęcie dodatkowe 5:: Zdjęcie dodatkowe 6:: Zdjęcie dodatkowe 7:: Zdjęcie dodatkowe 8:: Zdjęcie dodatkowe 9:: Zdjęcie dodatkowe 10:: Zdjęcie dodatkowe 11:: Zdjęcie dodatkowe 12:: Zdjęcie dodatkowe 13:: Zdjęcie dodatkowe 14::
    • 2 comments
    • 3179 views
  • Zmęczenie za kierownicą

    Źródło: Renault Polska Foto: Renault Zdjęcie dodatkowe 1:: Zdjęcie dodatkowe 2:: Zdjęcie dodatkowe 3:: Zdjęcie dodatkowe 4:: Zdjęcie dodatkowe 5:: Zdjęcie dodatkowe 6:: Zdjęcie dodatkowe 7:: Zdjęcie dodatkowe 8:: Zdjęcie dodatkowe 9:: Zdjęcie dodatkowe 10:: Zdjęcie dodatkowe 11:: Zdjęcie dodatkowe 12:: Zdjęcie dodatkowe 13:: Zdjęcie dodatkowe 14::
    • 0 comments
    • 2810 views

Artykuły

  • Renault Talisman

    Źródło: Renault Polska Foto: Renault Zdjęcie dodatkowe 1:: Zdjęcie dodatkowe 2:: Zdjęcie dodatkowe 3:: Zdjęcie dodatkowe 4:: Zdjęcie dodatkowe 5:: Zdjęcie dodatkowe 6:: Zdjęcie dodatkowe 7:: Zdjęcie dodatkowe 8:: Zdjęcie dodatkowe 9:: Zdjęcie dodatkowe 10:: Zdjęcie dodatkowe 11:: Zdjęcie dodatkowe 12:: Zdjęcie dodatkowe 13:: Zdjęcie dodatkowe 14::
    • 6 comments
    • 4281 views
  • Renault Megane Grandtour GT 220 - sportowa seria limitowana

    Źródło: Renault Polska Foto: Renault Zdjęcie dodatkowe 1:: Zdjęcie dodatkowe 2:: Zdjęcie dodatkowe 3:: Zdjęcie dodatkowe 4:: Zdjęcie dodatkowe 5:: Zdjęcie dodatkowe 6:: Zdjęcie dodatkowe 7:: Zdjęcie dodatkowe 8:: Zdjęcie dodatkowe 9:: Zdjęcie dodatkowe 10:: Zdjęcie dodatkowe 11:: Zdjęcie dodatkowe 12:: Zdjęcie dodatkowe 13:: Zdjęcie dodatkowe 14::
    • 8 comments
    • 3728 views
  • Nowe Renault Espace i Kevin Spacey

    Źródło: Renault Polska Foto: Renault Zdjęcie dodatkowe 1:: Zdjęcie dodatkowe 2:: Zdjęcie dodatkowe 3:: Zdjęcie dodatkowe 4:: Zdjęcie dodatkowe 5:: Zdjęcie dodatkowe 6:: Zdjęcie dodatkowe 7:: Zdjęcie dodatkowe 8:: Zdjęcie dodatkowe 9:: Zdjęcie dodatkowe 10:: Zdjęcie dodatkowe 11:: Zdjęcie dodatkowe 12:: Zdjęcie dodatkowe 13:: Zdjęcie dodatkowe 14::
    • 1 comment
    • 3225 views
  • Wyróżnienie dla Renault Megane R.S. 275 Trophy-R

    Źródło: Renault Polska Foto: Renault Zdjęcie dodatkowe 1:: Zdjęcie dodatkowe 2:: Zdjęcie dodatkowe 3:: Zdjęcie dodatkowe 4:: Zdjęcie dodatkowe 5:: Zdjęcie dodatkowe 6:: Zdjęcie dodatkowe 7:: Zdjęcie dodatkowe 8:: Zdjęcie dodatkowe 9:: Zdjęcie dodatkowe 10:: Zdjęcie dodatkowe 11:: Zdjęcie dodatkowe 12:: Zdjęcie dodatkowe 13:: Zdjęcie dodatkowe 14::
    • 2 comments
    • 3179 views
  • Zmęczenie za kierownicą

    Źródło: Renault Polska Foto: Renault Zdjęcie dodatkowe 1:: Zdjęcie dodatkowe 2:: Zdjęcie dodatkowe 3:: Zdjęcie dodatkowe 4:: Zdjęcie dodatkowe 5:: Zdjęcie dodatkowe 6:: Zdjęcie dodatkowe 7:: Zdjęcie dodatkowe 8:: Zdjęcie dodatkowe 9:: Zdjęcie dodatkowe 10:: Zdjęcie dodatkowe 11:: Zdjęcie dodatkowe 12:: Zdjęcie dodatkowe 13:: Zdjęcie dodatkowe 14::
    • 0 comments
    • 2810 views


Dane redakcji

Kontakt:
redakcja@megane.com.pl
Sign in to follow this  

Nowy silnik 1.6 dCi Twin Turbo


Krzychu
  • Renault Polska Renault http://megane.com.pl/uploads/ http://megane.com.pl/uploads/ http://megane.com.pl/uploads/ http://megane.com.pl/uploads/ http://megane.com.pl/uploads/ http://megane.com.pl/uploads/ http://megane.com.pl/uploads/ http://megane.com.pl/uploads/ http://megane.com.pl/uploads/ http://megane.com.pl/uploads/ http://megane.com.pl/uploads/ http://megane.com.pl/uploads/ http://megane.com.pl/uploads/ http://megane.com.pl/uploads/ http://megane.com.pl/uploads/monthly_02_2014/ccs-2-0-58085900-1393239816.jpg,monthly_02_2014/ccs-2-0-77538300-1393239828.jpg

Renault wprowadza na rynek nowy, silnik dCi o mocy 160KM, najnowszy produkt downsizingu – silnik Energy dCi 160 Twin Turbo jest pierwszym wysokoprężnym silnikiem 1,6 l z układem podwójnego doładowania. Przy pojemności 1598 cm3 silnik rozwija moc 160 KM i osiąga 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jest to pierwszy taki przykład wśród silników 1,6 l, wyróżniający się obniżonym o 25% zużyciem paliwa i emisją CO2.

 

Wysokie osiągi dzięki doskonałemu opanowaniu technologii podwójnego doładowania. Technologia „twin-turbo” pozwala połączyć w silniku wysokoprężnym znaczny moment obrotowy przy niskich obrotach z wysoką mocą w górnym zakresie obrotów, oferując kierowcy dużą przyjemność prowadzenia.

 

Układ ten składa się z dwóch turbosprężarek zamontowanych szeregowo:

  • Pierwsza turbosprężarka o bardzo małej bezwładności pozwala na uzyskanie znacznego momentu obrotowego dostępnego już od najniższych obrotów, co zapewnia szybszą reakcję silnika przy ruszaniu z miejsca i zmianie biegów. Gwarantujące elastyczną i dynamiczną jazdę 90% momentu obrotowego jest dostępne już przy 1 500 obr./min, co umożliwia bezzwłoczne reakcje silnika, dobre przyspieszenia na niskich obrotach i błyskawiczne wchodzenie na obroty.
  • Druga turbosprężarka wkracza do akcji przy wyższych obrotach i umożliwia bezproblemowe osiągnięcie wysokiej mocy (100 KM/litr pojemności skokowej). Zapewnia tym samym ciągłe, równomierne przyspieszenie. Silnik zawsze pracuje w odpowiadających optymalnej sprawności zakresach obrotów, co ma bezpośredni wpływ na obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2.

Silnik z technologiami przejętymi z Formuły 1

Zaawansowane układy doładowania nie są jedynym wspólnym elementem silników 1.6 Renault Energy F1 i 1.6 Renault Energy dCi. W kadłubie silnika Energy dCi 160 Twin Turbo zastosowano szereg technologii będących owocem bogatego doświadczenia Renault w Formule 1, w szczególności w zakresie chłodzenia i zmniejszania oporów tarcia:

  • system poprzecznego obiegu płynu chłodzącego, zapewniający szybkie i skuteczne chłodzenie komory spalania;
  • pierścienie typu U-flex (o przekroju w kształcie „U”): bardzo elastyczne dzięki swojemu kształtowi, doskonale dopasowują się do odkształceń cylindra (powstających pod wpływem wysokich temperatur i ciśnień) i zapewniają maksymalny kompromis między skutecznością a oporami tarcia;
  • zmniejszające opory tarcia powłoki diamentopodobne DLC (Diamond Like Carbon) na popychaczach zaworów.

Silnik 1.6 l Energy dCi 160 Twin Turbo jest wyposażony w układ wtryskowy o ciśnieniu 1 800 barów, przystosowany do współpracy z układem podwójnego doładowania. Spełnia on wymagania normy czystości spalin Euro 6b dzięki katalizatorowi tlenków azotu NOx Trap i układowi regeneracji filtra cząstek stałych. Dzięki swoim wysokim osiągom silnik ten będzie w stanie skutecznie napędzać samochody o znacznych rozmiarach. Będzie on w szczególności montowany w przyszłych modelach Renault z segmentów C i D.

 

Już wkrótce przekonamy się jak nowy silnik sprawdzi się w rzeczywistości i jak zniesie polskie stacje paliw. Technologia twin-turbo z pewnością jest ciekawym rozwiązaniem, czy będzie jednak na tyle trwałe by pokonać przebiegi rzędu 200 tys. km bez kosztownych regeneracji lub wymiany jednej lub dwóch turbosprężarek?

Zapraszamy do dyskusji na forum: http://megane.com.pl/topic/54313-nowy-silnik-od-renault-16-dci-twin-turbo/

 

Nowy silnik 1.6 dCi 160 - Zdjęcie 1.jpg

Nowy silnik 1.6 dCi 160 - Zdjęcie 2.jpg

Sign in to follow this  
ZENON

User Feedback

Recommended Comments

Ale nowość .Inne marki od dawna montują układ twin turbo, bmw w swoim dieslu ma już trzy turbiny zamontowane...

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

"Jest to pierwszy taki przykład wśród silników 1,6 l" czytanie ze zrozumieniem się kłania

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

Jest pierwszym silnikiem w gamie Renault....Trzeba śledzić postępy techniki a nie tylko mieć klapki na oczach co do jednej marki....

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

Zastanawia mnie co jeszcze oprócz wymienionych powyżej technologii przejęli z F1.

Z tego co wiem silnik w F1 wystarcza na jeden wyścig, jeśli trwałość tego silnika będzie słaba, to będzie to strzał w kolano by Renalult.

Share this comment


Link to comment
Share on other sites


Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×