Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence
tom111

Scenic I phII scenic 1.9 dci brak mocy!

Recommended Posts

tom111    0

Witam!

 

Zakupiłem niedawno scenica 1.9 dci 102km z 2002 przebieg 110 tys. Nigdy nie miałem diesla i myślałem że "ten typ tak ma" ale po wizycie w serwisie i u "mechaników" usłyszałem że coś z nim jest nie tak. Niwbawem oddaje go na badania do ASO ale przed tym chciałem zasięgnąć języka.

 

samochód jeździ dość sprawnie ale po przekroczeniu 2500 obr można go rozpędzić do 180 km/h. Przyśpieszenie (z miejsca) można powiedzieć że jest zerowe. wbijam jedynke gaz w podłogę a po ok. 5 sek mam 25km/h. przyśpiesza jak mocno załadowana cięzarówka. O ruszeniu z piskiem opon nie mam mowy!!! Mechanikowi na 10-ciu metrach zgasł 3 razy. Powidzcie mi proszę czy one takie są czy coś w nim nawaliło a jeśli tak to co to może być i od czego zacząć poszukiwania usterki. z góry dzięki za pomoc.

pozdrawiam!

[Następnym razem proszę skasować zdublowany post! - Krzychu]

Share this post


Link to post
Share on other sites
VTI001    0

A pedał gazu chodzi Ci ok ? Może jest to kwestia regulacji/wymiany linki od gazu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
tom111    0

Pedał gazu jes OK , ciężko chodził pedł sprzegła ale przesmarowali i jest też ok. To auto rusza z takim trudem jak załadowany star z 2 biegu, a jak iest kekko pod górę i do tego skręcone koła to najczęściej sie zadławi i zgaśnie. Żeby jakoś jeździć wkręcam go na ok 2000 przed ruszeniem ale boje sie , że w ten sposób zarżnę sprzęgło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
święty    0

ja mam scenica 1.9 dci z 2003 z piskiem też nie ruszę chyba że wyłączę system antypoślizgowy. Wjedź do serwisu na kompa i sprawdzą za 200 zł cały system. bo moze masz coś z wtryskami

Share this post


Link to post
Share on other sites
tom111    0

witam ponownie na kompie w aso ju raz byłem i zero uwag niby wszystko OK. w poniedziałek zostawiam go na cały dzień . moze coś znajdą. aa systemu antypoślizgowego nie mam. (tak mi się zdaje) :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
domel    0

Mialem podobny problem z z silnikiem dCi -odpowiedz dostalrm od eksperta auto moto(tygodnik)uszkodzony czujnik temp plynu chlodzacego-do komputera przekazywane sa bledne dane o skladzie mieszanki paliwowo powietrznej i nie dostaje on ropy.Po wcisnieciu gazu prawie nie chxial ciagnac jakby sie zaparl-wymienilem czujnik za cale 540zl napraswa twala 5 min i prpblem z glowy samochod rusza z kopyta-komputer w serwisie tego nie wykazal-sproboj!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hadson    9

najpierw niech sprawdzą clipem co jest nie tak. Bo tak to można wymieniać wszystkie czujniki pokolei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
LiNiO    0

mój Scenic też był strasznie mulasty - ale u mnie pomogło wyciągnięcie wycieraczki spod pedału gazu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tom111    0

witam Już mam diagnoze!! "mół " się skończył jest koń:) przyczyna zawór EGR!!!! a przy okazji mam pytanie czy w tych silnikach można go usunąć a dziurę zaślepić??? Czytałem że w niktórych dieslach tak robią i wszystko jest OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
katin79    0

a co to jest ten zawór EGR???????????????? :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites
snap    3

ja bym sie tak nie cieszyl bo po 100 000 seryjnie padaja turbiny :mrgreen:

erg to zawor recyrkulacji spalin

Share this post


Link to post
Share on other sites
tom111    0

witam ! turbinka .....odpukać ma sie nieźle:)

 

...a egr w załączniku.Pozdrawiam!

post-952-1180292478_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
jasimarek    0

Witam.Nie wiem co robić ,samochód był u mechanika wszystko sprawdzone EGR ok ,przepływomierz dobry, turbina jak nowa ,IC szczelny, wtryski raczej dobre(nie leją).Samochód nie ma mocy i dużo pali(wg komputera 8,1 prawie wszystko na trasie) zderzak z tyłu jest lekko przy kopcony.Parametry może nie są najwyższe 102 KM i 200 Nm, ale jakoś powinien jechać,żadne kontrolki się nie świecą,świece żarowe dobre.Samochód jedzie w miarę do 100km/h ,a dalej są schody żeby przyspieszać trzeba wcisnąć pedał do końca(potencjometr gazu ok), a jak włączę klimę to w ogóle już nie jedzie(nawet na 3 biegu ledwo przyspiesza!).

Pomóżcie jeśli tak ma być to zdecyduję się na chipa, jeśli nie to już nie wiem co dalej?

 

Przeniosłem do istniejącego - lepper_pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
August795    0

Witam

w moim aucie przyczyną spadku mocy był źle ustawiony zapłon a zapłon przestawił się przez uszkodzone koło (ze sprrzęgłem) alternatora.

po wymianie kółka i ustawienu zapłonu auto odzyskało moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marek_c    2

w tym silniku nie ma zapłonu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×