Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem ze zdjęciem pokrywy


BARTIG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mógłby ktoś mnie uświadomić jak zdjąć pokrywę i dostać się do świec żarowych celem ich sprawdzenia ?

 

Odkręciłem 2 śrubki od pokrywy, wszystkie plastikowe zatrzaski są odbezpieczone. Całą obudowę da się podnieść z lewej strony do góry i ruszać nią. Problem jest jedynie w tym, że trzyma w jeszcze jednym - zaznaczonym na zdjęciu miejscu (pod rurą). Nie ma tam już żadnego zatrzasku ani śruby. Możecie poradzić co z tym fantem - nie chce nic połamać.

 

[center:8c1d63a676]26012010.jpg[/center:8c1d63a676]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BARTIG, wiesz co wiele razy demontowałem swoją pokrywę ale nie kojarze tego miejsca ktore masz zaznaczone na fotce. Pokrywa jest na 3 zatrzaskowych punktach umiejscowiona do silnika. Punkty dość mocno ją trzymają.

Ja rok temu (był mróz około -5 st. C) swoją pokrywę rozwalilem - doszedłem do wniosku że nie wolno tego robić jak jest zimno (plastik się kurczy a guma twardnieje) lecz w ciepłe dni (garaż?) i jak silnik jest ciepły. Wtedy dużo lepiej schodzi. Wskazówka o tyle ważna że klapa na szrocie kosztowała 500zl !!

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie- trzeba uważać, dlatego wolę najpierw zapytać <ok>

 

Wszystkie 3 zatrzaski są zdjęte, a dosłownie malusieńki kawałek obudowy jest tam jakby przytrzaśnięty. Obudowa cała się rusza jakby już miała zejść, ale nie chce na siłe wyginać ani wyszarpywać :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy z tego co widzę na fotce powyżej to osłona plastikowa jest zdjęta, wieć dostęp do świec zarowych jest. <ok> Wystarczy klucz 10 nasadkowa głęboka, ściągnąć przewód ze świecy żarowej, wykrecić i zakręcić sprawną świecę.

NIe rozumiem po co kolega BARTIG chce ściągać osłonę "klawiatury", może to nie o świece żarowe chodzi ???? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, przed chwilą odpisałem Ci na wątku o świecach, miałem dokładnie ten sam problem ale sobie odpuściłem. Byłem u mechanika który musiał poluzować kolektor. Jest on przykręcony na 3 śruby przyczym jedna jest schowana od wewnątrz (od strony kabiny) i trzeba ją luzować na macanego <ok> dopiero po tym zdjął tą obudowę. Ze świecami też jest problem bo dosyć głęboko siedzą. Bez odpowiednich narzędzi z zacięcia będziesz miał trochę zabawy. Ja za wyminę dałem 30zł bez babrania się na mrozie i nerwów.

 

[ Dodano: 2010-01-27, 23:54 ]

Sly, to nie jest osłona klawiatury, pod spodem są wtryski i świece. To raczej taka osłonka przeciwkurzowa czy coś w tym rodzaju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak kolega kipi mówi.

Z tego co pamiętam jak wymieniałem świece wystarczyło ściągnąć plastikową osłonę z silnika i dostęp do świec był. Rzeczywiście dostęp do świec jest utrudniony, szczególnie do pierwszej z lewej , ale posiadając odpowiedni klucz jesteśmy w stanie to wykonać.

 

Marcinescu nie przypominam sobie żeby była tam jakaś osłona jak to określiłej "...przeciwkurzowa...", no chyba że poprzedni właściciel zgubił mi ją gdzieś na warsztacie. Powiem szczerze nawet nie widziałem miejsca w którym ta osłona u mnie miała być zamocowana.

 

A może mówimy o innych typach silników???? <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sly, nie wiem czy nie skłamię ale zdaje mi się że obecność tej osłonki jest uzależniona od modelu silnika, ja mam F9Q-812D i to chodzi o ten symbol po myślniku.

Zdaje mi się że gdzieś na forum o tym czytałem. Wcześniej osłonki nie było a później się pojawiła. Wtdać to dokładnie na fotce którą zamieścił BARTIG, tam nie ma dostępu do świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okey Marcinescu nie bedziemy się spierać czy ta osłona powinna być czy nie, ważne jest żeby kolega Bartig wymienił sobie świeczki.

Aktualnie jeżdzę Scenic-iem II 1,9 dCI z marca 2004, a z specyfikacji szczegółowej dostarczonej z ASO Renault wynika że również posiadam silnik F9Q.

Powiem szczerze że nawet podałem kontakt do mnie koledze Bartig, żeby w chwili wolnej podjechał do mnie (skoro mieszkamy w tym samym mieście) i porównamy silniki....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jestem po demontażu tej pokrywy, bez całkowitego wyjęcia nie ma dostępu do świeć (1,9dCI). Aby ją wyjąć [pokrywę świec i wtrysków trzeba rurę z prawej strony zdemontować (lekko podnieść). Do wykręcenia jej są dwie śruby (powiedzmy w poziomie) oraz jedna nakrętka na śrubie w pionie. Dojdziesz które patrząc na ten element.

Nie trzeba odpinać węża gumowego na tej rurze.

Odkręcenie tego niczym nie grozi. Zajmuje 5 min. (z odpowiednimi kluczami oczywiście).

Pokrywa wtedy jest łatwa do podniesienia - zwróć uwagę na zapinki po bokach tej pokrywy aby je zwolnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!