FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Megane 2.0 16v automat poci się - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane II phI
Megane 2.0 16v automat poci się

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   frugoman 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 14-luty 10
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Megane II ph I
  • Silnik:2.0 16v
  • Przebieg (tys.km):58

Napisano 31 styczeń 2011 - 21:58

Dziś wtarabaniłem się pod swoją francuzeczkę żeby jej przytwierdzić osłonę pod zderzakiem, i zauważyłem że skrzynia delikatnie się poci. Kolor oleju czerwony i klarowny. Czy powinienem się martwić?
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www z dyskami SSD


Szukasz samochodu?
Sprawdź najnowsze oferty sprzedaży


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   MiszaElk 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 08-listopad 07
  • Skąd:Ełk
  • Auto:Megane II GrandTour 1.6 16V Confort Expresion
  • Silnik:1.6 16V 83kW
  • Przebieg (tys.km):96

Napisano 31 styczeń 2011 - 23:16

Na razie nie - skoro poci się to znaczy, że jeszcze ma czym ;-)

Tak na poważnie - zacząłbym od sprawdzenia oleju w skrzyni.
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   mieto 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 19-sierpień 08
  • Skąd:Polska
  • Auto:Megane I phI
  • Silnik:2.0
  • Przebieg (tys.km):187

Napisano 01 luty 2011 - 09:55

Witam.
Tak jak napisał kolega powyżej. Jak najszybciej sprawdź ilość oleju w skrzyni i uzupełnij ubytek. Mam u siebie ten sam problem tyle że w megane I. Moja poci sie na oringu. Z tego co udało mi sie dowiedzieć to częsty przypadek i żaden mechanik nie za bardzo ma chęć dać gwarancje że jak wymienie to za 2 miechy znów nie zacznie sie pocić, więc co jakieś 4 miechy wchodze pod auto np.(przy okazji wymiany oleju w silniku itp.) i sprawdzam ilość oleju w skrzyni. U mnie poci się bardzo delikatnie, wiec czasem jest tak że nic nie dolewam a czasem z setkę. Sprawdzenie oleju to około 5 min wraz z dolaniem wiec nie jest to dla mnie żaden problem.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   frugoman 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 14-luty 10
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Megane II ph I
  • Silnik:2.0 16v
  • Przebieg (tys.km):58

Napisano 01 luty 2011 - 11:10

mieto - jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni?
EDIT: Znalazłem w szukajce:

Cytat

sam nie sprawdzisz trzeba podpiac auto do kompa, na zgaszonym silniku spuścić olej ze skrzyni, nastepnie wlać około 2 litry oleju typu dextron (hydrauliczny) odpalić auto położenie lewarka biegów w pozycji P, auto ustawić na równej powieszchni żadnych przechyłów, i rozgrzać olej w skrzyni do 60stopni celciusza (temperatura do sprawdzenia na podpietym kompie) wtedy odkręcasz korek spustowy oleju dalej na odpalonym silniku i musi minimalnie wylecieć 200ml oleju może być więcej, i czekasz aż będzie kapać kropelka po kropelce zakręcasz korek i poziom masz ok, jesli wyleci mniej niż 200ml, to dolewasz 0.5 litra i procedure powtarzasz od nowa, pamiętaj że oleju ze skrzyni nie da sie całkowićie wymienić wymienia sie zawsze cześć oleju

Nie wygląda na takie 5 min... No ale trzeba będzie zrobić
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   mieto 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 19-sierpień 08
  • Skąd:Polska
  • Auto:Megane I phI
  • Silnik:2.0
  • Przebieg (tys.km):187

Napisano 02 luty 2011 - 13:13

To co opisałes powyżej to jest wymiana oleju a nie sprawdzenie. Sprawdzenie jest bardzo podobne:
1. Wlewasz dwie setki oleju.
2. Odpalasz auto tak żeby pochodziło chwile aby skrzynia była ciepła do tych "60C"
3. Auto odpalone dźwignia na P.
4. W skrzyni odkręcasz korek do sprawdzenia poziomu oleju - klucz kwadrat (są dwa kwadrat - korek przelewowy słuzy do sprawdzenia poziomu i trójkąt - służy do wymiany oleju)
5. Jak olej wypływa to czekasz aż się wychlusta i jak będzie już kapało to zakręcasz i poziom masz OK.
6. Jesli nie chlustało :mrgreen: to znaczy ze było sporo za mało i jeszcze raz od początku wszytskie kroki możesz dolać wtedy ze 3 sety.

Sprawdzenie robimy na odpalonym aucie i z dzwignią ustawioną na P i na równym podłożu w innym wypadku jak odkręcisz korek cały olej ci zleci, a jak bedzie odpalony tylko nadmiar (korek przelewowy).

Cały proces który opisałem jest dla megane I bo ja takową posiadam i jak ci brakuje z setki oleju to trwa autentycznie 5 min. Cały pic polega na tym że poprostu musi olej się wylewać tym korkiem. Możesz i zalac odrazu z pół litra ale jak bedziesz miał tylko setkę ze mało w skrzyni to cztery setki ci wypłyną korkiem i o tyle jestes w plecy.
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Artih 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 20-czerwiec 09
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Auto:Alfa Romeo 155
  • Silnik:2.5 V6
  • Przebieg (tys.km):148

Napisano 23 maj 2011 - 19:19

Czy olej do Megane II 2.0 16V Automatic to też Elf G3Matic Synth czy jakiś inny ?

To także jest skrzynia DP0 czy o innym oznaczeniu ?
Żony "były": Renault Megane II 2.0i 16V ProActive 135KM - 2003r. (htb 5d).
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
*Brak nowych odpowiedzi Zakup Megane II Zakup - Megane II Gość__* 
  • -1 Odpowiedzi
  • 1781 wyświetleń
  • --
  • przez Gość__* 
Zamknięty Instrukcja do megane 1997 rok Forum Ogólne jarek.m2 
  • 8 Odpowiedzi
  • 23938 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Megane Clasic RXE 1.6, 16v 2000r. jakie fabr Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I Mistic 
  • 12 Odpowiedzi
  • 11895 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer