Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Z korka wlewu oleju dmucha powietrzem i olejem


Rms

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z dużym zużyciem oleju w 1.9 dCi (1 litr na 500 km). Czekam na termin u mechanika. Po wstępnych oględzinach rokowania podobno nie są dobre. Po odkręceniu korka wlewu oleju na pracującym rozgrzanym silniku dość mocno dmucha powietrzem z jakby dymem lub oparami i nieznacznie chlapie olejem.

Czy to oznacza, że są "przedmuchy" i powinienem się spodziewać najgorszego i remontu silnika?

Napiszcie proszę co o tym sądzić bo nie mam doświadczenia jak jest z 1.9 dCi?

Dodam jeszcze, że po zdjęciu górnego przewodu z odmy (koło wlewu oleju) mocno wyrzuca olej.

Czekam na Wasze cenne opinie aby wiedzieć, w którym kierunku iść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze rozumiem, że jeżeli pierścienie to obeszło by się bez wymiany bloku gdyby cylindry były czyste?

Czy wtedy tylko koszt pierścieni, ew. uszczelniaczy na zaworach plus uszczelka pod głowicę? Czy w 1.9 dCi dochodzą jeszcze jakieś dodatkowe niespodzianki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie sprężania można policzyć orientacyjnie ze wzoru P*0,25 (pomiar na ciepłym silniku).

Stopień sprężania tego silnika, to P=19 (aczkolwiek może być 18-19), więc ciśnienie powinno wynosić co najmniej 19*0,21=3,99 MPa=39,9 bar.

Nie jest to dokładna wartość, ale daje jakiś pogląd na stan silnika.

http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel - dzięki za podpowiedź :mrgreen:

 

Dodano: 17 lip 2012 - 22:16

Przyczyną znikania tak dużych ilości oleju był zatkany dolny wąż idący do odmy oraz wchodzący do tego węża odpowietrznik silnika. Odetchnąłem z ulgą :D

Odnośnik do komentarza