Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dar

Nowy użytkownik
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    SCENIC II
  • Silnik
    1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km)
    175
  1. Dolałem dzisiaj do zbiornika dodatku do smarowania wtrysków. Może to zbieg okoliczności, ale trasę około 25 km przejechałem bez problemu. Podłączenie przepływomierza sprawdze. Zakładam, że sam przepływomierz gdyby padał to dawałby jakiś błąd ... a tu nic takiego się nie pojawia ... D.
  2. Scenic II 2003 rok silnik 1.9 dCi Cześć, pojawił mi się pewnien problem: Po przejechaniu około 20 km silnik zaczyna tracić moc - nie reaguje na pedał gazu. Wcześnije takie spadki mocy zdarzały się, ale bardzo rzadko. Teraz problem pojawia się regularnie. Nie ma problemu z paleniem - silnik pracuje równo i spalanie jest w normie ... Sytuacja pojawi się tylko na ciepły silniku.... Jeżeli przytrzymam gaz to po kilku 7-9 sek. silnik zaczyna reagowac normalnie - dostaje przyśpieszenia. Na Clipie nie pojawia się błąd. Na poczatku myślałem, że to problem z turbiną - zatarte sterowanie. Ale wszystko wskazuje,że działa. Turbina jest stosunkowo młoda bo ma 40 tys. Inne pomysły to zawór ERG lub wtrys, ale zakładam że coś by wyszło na Clipie... Macie może jakieś sugestie w tej sprawie? pozdrawiam Dar
  3. Miałem podobny problem. Okazało się, że padł przełącznik świateł pod kierownicą . Na oko wyglądał OK. Po odpięciu od niego wiązki, wyświetlacz zaczął się normalnie zachowywać ... Wymieniłem przełącznik i problem ustał .
  4. waldek708, wydaje mi się że problem może być tego rodzaju. Sprawdziłem w podobnym modelu tylko troszkę starszym - po mniej wiecej 5 min odskakuje przekaźnik i wszystko gaśnie. W tym przypadku odskakuje przekaźnik znika napis "PRESS START + itd." , ale pozostają obrysy wspomnianych wcześniej elementów , czyli de facto pracuje przetwornica wyświetlacza. Po kilku dniach akumulator pada. ;-( Dodano: 03 mar 2012 - 20:36 Problem udało się rozwiązać: uszkodzony był przełącznik świateł pod kierownicą. Po wymianie wszystko działa ;-D
  5. Dar

    SCENIC II Turbina

    Dane zostały zarejestrowane przy pomocy podpiętego do samochodu modułu Clip. Co do zaworu ERG to został on wymieniony na nowy, ale efekt jest nawet jakby gorszy. Samochód jest dramatycznie słaby. Z tym przywieszającym się zaworem silnik jest mocniejszy. Hmmm dziwy .. ;-) Po awarii katalizator zawalony był olejem. Mało tego w całym wydechu był olej. Po przejechaniu około 5-10 km z "białym ogonem" olej wypalił się z katalizatora i kolor spalin wrócił do normy. Jeszcze jedno spostrzeżenie: Turbina, która uległa uszkodzeniu była używana, ale była w naprawdę dobrym stanie, sprawdzona, bez luzów. Po uszkodzeniu w momencie oględzin miała zapieczoną zmienną geometrię. Wyglądało to tak jakby przez dłuższy czas była zapieczona ... Mam nadzieję, że nowa turbinę nie spotka podobny los ... Regulamin pkt. 5.9 -Prezes
  6. Dar

    SCENIC II Turbina

    Witam, po wymianie uszkodzonej turbiny pojawił się dołek (w właściwie "kanion") w pracy turbiny. Generalnie poprzednia też nie pracowała rewelacyjnie (mam porównanie bo w Rodzinie jest w sumie 3 szt SCENIC-a z tym samym silnikiem ;-D), ale przynajmniej działała. Miałem podejrzenie, nie do końca prawidłowo zachowywał się układ podciśnienia - ze zbiornika podciśnienia, przy wyłączeniu silnika, wydobywają się dziwne "popierdywania" ;-). W załączniku do obejrzenia jest kilka parametrów jakie udało się pomierzyć w SCENICU oraz porównanie z innym Scenice-m, który pracuje OK. Pomiary były robione na podobnym odcinku drogi , kierowca również miał równie 'ciężką ' nogę w obydwóch przypadkach. ;-D Turbina załącza się z 2-3 sek. opóźnieniem i samochód generalnie jest "mułem". Jeżeli ktoś ma doświadczenia z tego typu przypadkami to proszę o pomoc. W omówionym poprzednio przypadku jest jeszcze jeden problem - zawór ERG. Mam wrażenie, że się przywiesza co jakiś czas. Został wymieniony na inny używany ale efekt był mizerny - okazało się, że używka jest jeszcze gorsza ... ;-P. 110527122335.pdf
  7. Akumulator doładowałem i sprawdziłem, przejrzałem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki w komorze silnika. Podłączenie masy do silnika wygladają OK. Wydaje mi się że problem to jakaś masa. Nie do wszystkich można się dostać w prosty sposób ;-( Czekam na propozycje ... ;-) pozdr D. [ Dodano: 2010-01-30, 19:20 ] po dodatkowym sprawdzeniu okazało się ze mam akumulator do wymiany. Kupiłem nowy, ale problem nie ustał. Dodatkowo zauważyłem, że po zamknięciu samochodu coś mi pobiera 1,39 A prądu - tyle zmierzyłem między +akumulatora a klemą +. Zauważyłem, że jeden z przekaźników (mały, brązowy umieszczony pod modułem przekaźnikowym) miał skorodowane styki, wyczyściłem go, ale nie wygląda za pewnie tak, że jest do wymiany. Jeżeli ktoś ma pomysły to proszę o kontakt. [ Dodano: 2010-02-08, 23:03 ] posprawdzałem jeszcze raz wszystko ... duży pobór prądu jest ale tylko przez około 1 min.. potem wszystko ustala się na poziomie 0,11 A. Przekaźnik wymieniłem, ale problem nie ustał ... no cóż trzeba będzie podholować do warsztatu ... ;-( .... pod chmurką niewiele zdziałasz przy -5 st. ;-P pozdr [ Dodano: 2010-03-14, 22:19 ] No i problem się rozwiązał ... u Fachowca. Okazało się, że było zwarcie w wiązce między komputerem silnika a skrzynką przekaźników (tej po lewej stronie w komorze silnika). Wiązka przebiega w okolicy podstawki akumulatora i w okolicy jego mocowania zwierały się dwa przewody powodując uszkodzenie komputera silnika. Uszkodzenie z zewnątrz było praktycznie niewidoczne. Temat uznaję za zamknięty ... ;-D pozdr Dar.
  8. Na początku też tak myślałem, ale podpiąłem się pod inny samochód przy pomocy kabli i problem nie ustał ... pompa oleju mogłaby wytwarzać słabe ciśnienie ale musiałaby do tego pracować. W tym przypadku nie chce drgnąć rozrusznik - ostatnio wymieniałem bezpiecznik od świec żarowych bo mi się spalił. Musze chyba jeszcze przejrzeć wszystkie bezpieczniki - zwłaszcza te główne - lubią śniedzieć. pozdr. D.
  9. Witam, po 2 tygodniach stania pod chmurką, nie mogę odpalić Scenica II (2003 1,9 dci). Po naciśnięciu START wyświetlacz odpala się normalnie, nie zapala się kontrolka świec żarowych no i rozrusznik ani drgnie. Pojawia się komunikat NISKIE CIŚNIENIE OLEJU oraz "LOW BATTERY" i załącza się dmuchawa na chłodnicy i do zdjęcia klemy nie można jej wyłączyć. Akumulator jest OK. Olej jest na max poziomie więc ie wiem o co mu chodzi. Myślałem, ze problem jest ze złączami na komputerze w komorze silnika, ale wszystko wygląda OK. Jeżeli ktoś miał podobny problem proszę o kontakt. pozdr Dar
  10. kilka szczegółów związanych z tym problemem: przy zamknięciu samochodu znikają napisy z komunikatami - zostają tylko obrysy słupków poziomu paliwa i wody oraz znaczek z samochodem . Kontrolka blokady miga normalnie. [ Dodano: 2009-11-14, 13:19 ] żarówki gasną ... świeci się tylko ten wyświetlacz ... ;-(
  11. Witam, po wyłączeniu samochodu i zamknięciu go nie gaśnie wyświetlacz. Po kilku gdzinach siada akumulator. Scenic jest z 2005 z silnikiem 1.9 DCI. Jeżeli ktoś miał podobny problem proszę o info. Dar
  12. może tutaj: http://members.chello.pl/rbanas/renault/manuale.htm Sprawdziłbym stan styków we wtyczce od wiązki świateł - jest ona wpięta w skrzynkę w komorze silnika. Mam wprawdzie Scenica ale mam wrażenie, że problem lubi się powtarzać... ;-) Dar
  13. to nie jest kwestia tego przełącznika. Sprawdzałem na samym początku. ;-) pozdr Dar
  14. Witam, jak można sprawdzić czujnik temperatury (pomiar rezystancji, napięcia ?) pozdr Dar
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!