Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

PC800

Użytkownik
  • Postów

    76
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Scenic II ph I
  • Silnik
    1,9
  • Przebieg (tys.km)
    199

Profil

  • Zainteresowania
    motoryzacja (szczególnie motocykle), technologia informacyjna, stolarstwo

Ostatnie wizyty

737 wyświetleń profilu
  1. Biorę udział w konkursie fotograficznym. Proszę o like na zdjęcie nr 4 (ten z przytopionym quadem) Dzięki
  2. Wymiana szczotek, łożyska oraz pierścienia na wirniku (zużycie i pęknięcie) wraz z robocizną kosztowało mnie 250zł oraz 2-dniowy przestój. Drogo? Zależy jak na to spojrzeć.
  3. Zawiesiły się szczotki w moim Valeo 14V 50/110A 8200 290 215. Proszę o porady, jak zabrać się do roboty oraz numery części (szczotki?). Mile widziane foto. Dziękuje PS. Jaki jest orientacyjny koszt wymiany/naprawy w warsztacie?
  4. Po rocznej eksploatacji jestem zadowolony z działania w/w grzałki. Jako przykład podam jazdę z dnia dzisiejszego: Długość trasy to ponad 6km. Trasa biegnie bez skrzyżowań, postojów, niemal wyłącznie przez tereny zabudowane. Garaż nieocieplany (tzw blaszak) Rano, przy wyjeździe, po dogrzaniu grzałką: - Temperatura zewnętrzna -1 st.C - po 1,5km na wskaźniku temperatury pojawia się druga kreska - po 4km pojawia się 3 kreska - do pracy dojeżdżam z zapaloną 4 kreską Powrót bez dogrzewania, godz. 14.30 - Temperatura zewnętrzna 0 st.C - po 4km pojawia się druga kreska - do domu dojeżdżam z zapaloną 3 kreską Zalety: - ciepły silnik przy odpalaniu nawet przy dużych mrozach - niższe spalania na krótkich dystansach (obecnie ok. 5,6-5,8l/100km, przed: 5,8-6,0l/100km) - szybsze nagrzewanie wnętrza (bez konieczności włączania grzałek nawiewu) Wady: - konieczność pamiętania o podpięciu na noc tak, aby programator mógł włączyć ją przed wyjazdem - konieczność pamiętania o odpięciu przy wyjeździe z garażu Kilka razy zdarzyło się, że żona wyjeżdżała bez odpinania kabla - następowało jego wyrwanie z wtyku na szczęście bez uszkodzeń. W lecie przy temperaturze ok.20 st.C na wskaźniku temperatury po 2km włącza się druga kreska. Przy dogrzaniu grzałką włącza się ona po ok. 0,5km
  5. Wygrałem w konkursie Pattex koszulkę (wartość nagrody 20zł, ale aby ją otrzymać potrzebny jest oryginalny paragon z datą między czerwcem a 15-08-2012r. na klej Pattex. Moje dzieci niestety zawieruszyły go (mam jego skan, ale aby otrzymać nagrodę konieczny jest oryginał). Wiadomości najchętniej na prv. Dziękuje za zainteresowanie. PS. konkurs na http://pattexpower.com/pl/do-wygrania-dom-marzen-i-setki-nagrod
  6. Zanim zdecydowałem się na to "ustrojstwo" przeanalizowałem temat dokładnie. Fajna samoróbka opisana jest na siostrzanym forum Renault : Do 1,5 dCi grzałka jest w formie zewnętrznego modułu mocowanego do miski olejowej i podgrzewającej właśnie miskę i olej w niej zawarty. W takim przypadku montaż jest dużo prostszy. Ładowarkę akumulatora mam zewnętrzną Bosch'a (z funkcją kontroli alternatora), więc nie widziałem sensu dokupywania takiej z oferty DEFA (koszty). Co do samej idei montażu, tutaj jak najbardziej przychylam się do opinii kolegi Gojgiena. Wiadomo, że jeśli chodzi o jego zużycie eksploatacyjne to sam zimny rozruch odpowiada średnio 100km jazdy.
  7. Wreszcie mam ogrzewanie postojowe 220V firmy Defa. Zestaw do Scenic'a II 1,9 dCi F9Q 2003r. grzałka 411570; przewody przyłączeniowe 460785: 1mb w komorze silnikowej, 2,5mb przewód zewnętrzny, wtyczki. Grzałka montowana jest w miejscu broku bloku silnika i mam moc 600W. Koszty: grzałka: 160zł przewody: 230zł montaż + płyn chłodniczy: 150zł sterownik zewnętrzny gniazdka: 20zł Przed wyjazdem do pracy sterownik włącza na 30-60min (przy obecnych temperaturach zewnętrznych) grzałkę, zapalam ciepły silnik. Po krótkiej jeździe wskaźnik płynu chłodniczego "idzie w górę". Przy planowanych oszczędnościach paliwa 0,2-0,4l (zależnie od warunków pogodowych - jeżdzę codziennie do pracy 6km) zwrot inwestycji (czyli w/w koszty + energia elektryczna) powinien nastąpić po ok. 2 latach. Długo, lecz komfort cieplny dla kierowcy i silnika jest bezcenny:)
  8. Zona znalazła miesiąc temu w lumpeksie na ul. Poniatowskiego w Stalowej Woli kartę do Renault Megane. Dla ułatwienia identyfikacji wkładam zdjęcie.
  9. Jak wymieniałem DKZ w swoim 1,9dCi 2003r to w katalogu pisało: 1,9 dCi i 2,0 16V benzyna tak więc w tej wersji również występuje.
  10. Musiałem ostatnio wymieniać ze względu na koniec łożyska w jednym kole i "zjechanie" tarczy. Zapłaciłem łącznie: - tarcze SNR KF155.78 (zamiennik oryginału 7701207898) komplet z pierścieniami i łożyskami: 630zł - klocki komplet: RH 50zł - robocizna: 150zł Łącznie 830zł Zastanawiałem się nad wymianą w serwisie. W obecnej promocji wyszło by 870zł, ale musiałbym jechać do sąsiedniego miasta i jednak zaoszczędziłem ), choć różnica w cenie nie jest duża.
  11. Ja za wymianę zapłaciłem: - rozrząd komplet Renault 525zł - pompa DLZ R-229 95zł - robocizna 200zł
  12. Kolego nocar - nie obraź się, ale nie czytasz ze zrozumieniem. Napisałem świadomie i z pełną odpowiedzialnością "odpowiednik" a nie zamiennik. To duża różnica. Odpowiednikiem poduszki Renault 8200549237 niebieskiej jest HU586229. Numery na oryginale są nabite (oba, jedynie na samej gumie jest malutki napis koloru raz zielony pasek, a w odpowiedniku nie). Nikt przy zdrowych zmysłach nie bawi się w zeszlifowywanie nabitych numerów. Kupiłem, więc mam porównanie obu poduszek.
  13. Oryginał Renault 8200549237 niebieska lub 8200338381 zielona. HU586237 jest odpowiednikiem tej zielonej: cena ok. 250zł. Wymieniałem także poduszkę skrzyni biegów HU538906 (130zł). Robocizna za obie 80zł.
  14. Sprawa już zakończona pomyślnie. Okazało się, że koło dwumasowe napędu osprzętu uległo rozwarstwieniu i pod obciążeniem ślizgało się i zwalniało pracę całego układu przeniesienia napędu na akcesoria (alternator i sprężarkę klimatyzacji). Pojawiał się wówczas deficyt energetyczny, co objawiało się m.in. zapaleniem kontrolki akumulatora oraz STOP. Ponieważ 3000km wcześniej koło to było wraz z paskiem wymieniane, naprawa została wykonana w ramach gwarancji (koszt 0zł). Nadmienie tylko, że koło było firmy Hutchinson.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!