Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

__Marcin__

Użytkownik
  • Postów

    81
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Silnik
    1.9 dTi F9Q736
  • Przebieg (tys.km)
    0

Profil

  • Zainteresowania
    motoryzacja, informatyka, sport

Ostatnie wizyty

670 wyświetleń profilu
  1. Witam, Samochód to Scenic I phII 99r. z silnikiem 1.9 dTi (F9Q736) a problemem jest brak mocy. Na postoju po wciśnięciu gazu do podłogi silnik osiąga maksymalnie 3200 obr., natomiast maksymalna prędkość wynosi ok. 100km/h przy czym rozpędzenie do niej zajmuje ponad 30s. Samochód był na diagnostyce komputerowej gdzie nie została stwierdzona żadna ustarka, nie zapala się także kontrolka błędu na desce. To co sprawdziłem/zrobiłem do tej pory to: - wymieniony filtr paliwa i powietrza - po odłączeniu wtyczki od przepływomierza nie ma żadnej poprawy - zmierzone napięcie potencjometru gazu (od 0,5V przy puszczonym pedale do 4V przy wciśniętym w podłogę - na komputerze pokazuje otwarcie 100%) - odłączony układ wydechowy przed katalizatorem (brak poprawy) - na powrocie z pompy wtryskowej paliwo jest podawane Dodam, że usterka wystąpiła po odłączeniu fabrycznego immobilizera. Bardzo proszę o jakąś wskazówkę, nie wiem już gdzie mam szukać przyczyny.
  2. O tym patencie z akumulatorem w podszybiu nie słyszałem ale rzeczywiście mało wygodne rozwiązanie. Jeżeli chodzi o tą rurę to powinieneś ją mieć ponieważ bez niej powietrze pobierane jest z komory silnika zamiast z wlotu obok reflektora.
  3. Jeżeli chodzi o te fotki aniewy to nie jestem pewien czy jest to ph2 bo nie ma w komorze silnika akumulatora (po zmianie umiejscowienia filtra powietrza w wersji 736 akumulator trafił na jego stare miejsce). Wygląda mi to na jakąś przekładkę, chyba że fabryka wkładała przez jakiś czas silnik 736 zostawiając akumulator w kabinie, w co jednak wątpię.
  4. Ta rura doprowadza powietrze do filtra. [ Dodano: 2008-01-09, 06:22 ] Były trzy wersje silnika dTi: F9Q734, F9Q736 i F9Q744. Ten na fotce to 736 lub 744, a Ty napewno masz 734. Te dwie ostatnie wersje montowane były dopiero w Scenic-ach po liftingu czyli phII (ewentualnie w ostatnich egzemplarzach phI w drugiej połowie 99r.).
  5. __Marcin__

    Jaki olej ?

    Ja bym wlał syntetyk 5W40. Jeżeli okazało by się, że zużycie oleju przekracza 0,3-0,4l na 1000km przeszedłbym na półsyntetyk 10W40.
  6. Jeżeli chodzi o dTi to jest tam linka na 100% (osobiście ją wymieniałem). Potencjometr gazu znajduje się w komorze silnika i z pedałem łączy go właśnie linka. Co do jej ciężkiej pracy to nie powinno tak być i myślę, że pomoże jej wymiana. Koszt ok. 40zł.
  7. Ja używam takiego środka i przy temperaturze -20 mój Scenic odpalał bez problemów. Środek ten kupić można praktycznie na każdej stacji, a litrowa butelka kosztująca ok. 30zł wystarcza na 1200l paliwa.
  8. U mnie pompa po odpaleniu "terkocze" tak jak u Ciebie. Pisałem o sytuacji gdy włączysz zapłon i nie odpalisz silnika, wówczas pompa po ok. 30s. wyłącza się. Z chwilą zapalenia włącza się ponownie.
  9. U mnie jest dokładnie tak samo i jest to normalny objaw. Z tym, że w moim scenicu na włączonym zapłonie po ok. 30s. pompa przestaje terkotać (chyba, że wcześniej zapale silnik).
  10. Dzięki wielkie za pomoc. Niestety u mnie wygląda to inaczej, bezpieczniki nie są na jednolitej płytce tylko na takiej jakby dwuczęściwej, natomiast skrzynka jest czarna i nie ma przekaźników od spodu. Narazie nie mam pomysłu na ich lokalizację ale Twoje fotki mogą mi się przydać przy dalszych próbach. Jeszcze raz dzięki za poświęcony czas, dam znać jak uda mi się do nich dostać. ;-) ps. A może ktoś już walczył z tym tematem w Ph2 i może podzielić się wiedzą?
  11. Ok, będę wdzięczny za informacje. A masz może wykaz wszystkich przekaźników?
  12. gojgien, Możesz napisać coś więcej na temat dostania się do tych przekaźników? Po odkręceniu śrubek pod klapką bezpieczników i zdjęciu panela z regulacją świateł nadal nie mam do nich żadnego dostępu (z przodu jest płytka z bezpiecznikami). Czy te przekaźniki znajdują się w środku skrzynki UCH?
  13. dT ma 94KM :) Ja wybrałbym dTi ponieważ jest cichszy od dT i mniej pali.
  14. Ja do Scenica przesiadłem się z Lanosa i również musiałem się przyzwyczaić do ciężko chodzącego sprzęgła.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!