Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Adek4100

Użytkownik
  • Postów

    234
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II phI
  • Silnik
    1.9 DCi
  • Przebieg (tys.km)
    47000

Ostatnie wizyty

705 wyświetleń profilu
  1. Problem tkwi gdzieś w elektryce. Ruszyłem bezpiecznikiem typu Max po główna skrzynka bezpiecznikoq pod maską i wspomaganie zaczęło dzialac.... Cała obudowa ty h duYch bezpiecznikow była peknieta więc przerobilem ja na inną wykorzystujac graty z Audi, posprawdzalen przejścia, wszystko poczyscilem zlozylem, samochód w tym momencie nawet nie odpala.... Po wciśnięciu start wyświetla się komunikat i tutaj przepraszam bo z glowy nie na mnie przy samochodzie: direktion blockfaillante. Czytałem, że chodzi o blokadę kierownicy i rozrusznik nawet nie kręci.... Samochód stał długo bez akumulatora przed wyciagnieciem odpalal i to na nowej kolumnie, czy to kwestia tego immobilisera? Czy dalej wiazke trzepac? Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76
  2. Blokada kierownicy była faktycznie nie dokrecona natomiast jej dokrecenie nie pomogło. Na pewno mam zerwaną taśmę poduszki powietrznej ponieważ się nie świeci, natomiast czy ma to cos wspolnego ze wspomaganiem, taśma jest zerwana juz od roku czasu i nie było jakichkolwiek problemów. Znalazłem kolumnę ze wspomaganiem za 200zł więc ciekawe pieniądzę w dodatku u siebie na miejscu, nie ma problemu, mogę po nią podjechać ale czy mam pewność że po zmianie usterka minie? Co jeszcze moze być odpowiedzialne za wspomaganie? No i oczywiście po zmianie jak napisał kolega cinas ten IMMO, jade własnie zapytać czy ktoś by to ogarnął i podjechał do mnie z kompem.... Dodano: 09 mar 2016 - 13:22 Zmieniłem całą kolumne kierownicy ze sterownikiem i silnikiem wspomagania, samochód odpalił nie bylo problemów z IMMO, wspomagania nie ma dalej jak nie było błąd ten sam.... Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki 5.7 - logika wypowiedz Aston76
  3. Witam serdecznie. Dzisiaj spotkał mnie niezły defekt w Megane II 1.9 DCI 120KM 2004r. Otóż po odpaleniu nie było wspomagania kierownicy. Kilkukrotnie odłączałem akumulator, ruszałem przewodami, bezpiecznikami, wiązką, w końcu po godzinnej walce, załączyło się i spokojnie dojechałem z pracy do domu. Teraz wieczorem chciałem wprowadzić samochód do garażu jest tak sama historia, z tym że tyn razem już nie udało mi się go odzyskać. Na wyświetlaczu jest błąd "Direction defaillante" oraz świecą się kontrolki Stop + Service. Co dziwne, zauważyłem że kierownica się rusza, tak jakby była poluzowana i nie dokręcona nie zwróciłem uwagi na to wcześniej i nie mam pojęcia czy było już tak dłuższy czas czy też nie wiem natomiast że czasami pod odpaleniu wspomaganie załączało się stopniowa na początku bardzo ciężko a po chwili jego siła rosła czasami też skoki w mocy wspomagania ciężej-lżej, ale z tego co kojarzę to tak było od zawsze odkąd mam ten samochód (8 LAT, jak i również na forum :) ). Panowie jestem w stanie wymienić sobie kolumnę kierowniczą wraz ze wspomaganiem, w każdym samochodzie każdą usterkę naprawiam sam jestem w stanie sobie z tym poradzić natomiast co po zmianie kolumny, bo trochę czytałem, że kalibracja adaptacja z ECU, powie ktoś jak to wygląda? Jedynym kablem jakim dysponuje to ELM327. A może sprawdzić jeszcze moje wspomaganie? Na co zwrócić uwagę, może podrzuci ktos jakieś schematy wiązki, ewentualnie napotkał się na toutorial zmiany kolumny i jej adaptacji? Bardzo proszę o pomoc !
  4. Witam wszystkich serdecznie. Mój tata ma problem ze swoją Meganką, otóż wracał ostatnio z nad morza (mamy okolo 500km)około 100km przed domek samochód mu zgasł, nie wiem jaki wyświetlił mu się nawet bląd bo nie zdarzył go spisać gdyż była noc i byli w dośc duzym szoku, zapaliła się napewno kontrolka STOP i samochód zgasł. Dzisiaj zauważyłem odpalając samochód że zaczal wyświetlać sie błąd "Correct" nie ma nic wspomniane o oleju, tylko i wyłącznie Correct. Po parokrotnm odpaleniu błąd już sięe nie wyświetla. Znalazłem temat gdzie kolega równiez miał problem z błedem olejowym ktory potrafil mu zatrzymac samochód, czy ktoś podpowie co to może byc mimo iz nie wiadomo co to był za błąd? moze jakies powiazanie z obecnym Correct? Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76
  5. Już po sprawie, kupiłem jednak Alfę 166 FL, 3.0 V6 :D Samochód rewelacyjny, przyspieszenie fenomenalne, kupiona w poniedziałek i do dzisiaj zrobione 800KM. Minimalne spalanie 11L, Średnie 13L Przy dynamicznej jeździ nawet ponad 20L ;) Właśnie czekam na zestaw LPG w weekend biorę się za montaż i strojenie ;) Pozdrawiam :D
  6. Jeżeli chodzi o moc to juz zdecydowałem, do jazdy ekonomicznej mam Megane, potrzebuję drugi samochód który będzie większy niż Megane i zdecydowanie mocniejszy, mam ochote trochę sie pobawić, co do jazdy to oczywiście cykl mieszany, nie ma to być auto do wyścigów ale dla własnej satysfakcji. 2.0 T odpada bo to rzędowa 4-ka. Jeszcze rozchodzi się co z awaryjnością?
  7. Witam wszystkich. Od paru tygodni rozglądam się za jakimś samochodem z silnikiem benzynowym powyżej 200KM. Fajnie by było by cylindry były rozmieszczone w układzie V co daje przyjemny dźwięk dla ucha. Do rzeczy... Uparcie rozglądałem się nad Alfa Romeo 166 3.0 V6, samochód jest naprawdę ciekawy, dość nowoczesny w środku oraz bogato wyposażony natomiast drugim kandydatem jest własnie Renault Laguna II z silnikiem 3.0 V6. Jedno co mnie boli to wszystkie Laguny jakie do tej pory oglądałem są z automatyczną skrzynią biegów, chciałbym się dowiedzieć czy wychodziły one w skrzyniach manualnych, ewentualnie z jakiego silnika skrzynia pasuję pod ten silnik ( np. za pomocą flanszy) gdyż można znaleźć sporo ofert tych samochodów z uszkodzona skrzynia automatyczna, a dwa, jakie są opinie na temat tego silnika. Lagune osobiście znam i bardzo mi się podoba. Znajomy miał taką Lagunkę z tym samym silnikiem co mam teraz w Megane tj. 1.9 DCI 120KM bez FAP'a i spisywała się rewelacyjnie pomimo bardzo złych opini. Tak jak wcześniej wspomniałem można znaleźć sporo ofert tych samochodów z uszkodzoną skrzynia... a więc jeżeli zdecydował bym się jednak na zakup Laguny z tą przekłądnią muszę liczyć się z jej awaryjnościa? Co możecie mi doradzić? Jeżeli chodzi o Alfę opinie są takie same jak na temat Renault, samochody są naprawdę rewelacyjne jedyną wadą to dość szybko kończące się zawieszenie.
  8. Witam wszystkich. Mam problem z Klimatronickiema w mojej Megane II 1.9 DCi. Problem wygląda w ten sposób iż klimatyzacja zaraz po uzupełnieniu, chłodzi bardzo dobrze, po 1-2 msc jej wydajność znacznie spada po czym po roku już wcale nie uruchamia się z powodu niskiego poziomu czynnika. Przy uzupełnieniu maszyny nie wykrywa nieszczelności układu. Wiem jakie naprawy układów klimatyzacji potrafią być drogie dlatego postanowiłem się was doradzić... Wiem napewno że przy stłuczce była wyciągana przez "mechanika" chłodnica klimatyzacji, jego robota chociażby ze względu na lakierowanie wyrobiła mi o nim dość wulgarną opinię na jego temat dlatego myślę że pewnie nawet nie pozmieniał uszczelek jeżeli takowe występują? Może przedewszystkim zmienił bym te uszczelki, czy one rzeczywiście znajdują się na połączeniach przewodów klimatyzacji? Ktoś orientuje się ile może kosztować lokalizacja nieszczelnośći układu?
  9. Właśnie miałem pisać temat i znalazłem ten, otóż padła mi silnik napędzajacy płytę w Radiu lub sterowanie jego się wyłożyło, planowałem zmienić Radio i tak pomyślałem żeby może wrzucić Radio z empetrójką. Wyświetlacz i tak ma już wypalone piksele i nadaje się do zmiany, nie orientujecie się jak to sie przedstawia cenowo? Te emulatory zmieniarek około 300zł to troche drogo, wywał bym dołożyć i kupić wyświetlacz i Radio oryginalne z Navigacją.
  10. Dokładnie, jednak myliłem sie ze są takie same, bylem przymierzać i gdyby nie te lampy...
  11. Witam panowie, udało mi sie zlokalizowac na terenie mojego miasta kompletny zderzak do Megane II z wersji po FL za 150zł !! Fakt że mój zderzak jest w nie najlepszej kondycji (jest nieoryginalny, nieprofesionalnie polakierowany, obdrapany i nie spasowany) zmusza mnie do on wymiany. Gdzies kiedyś czytałem że ktoś sobie własnie przełożył zderzak od wersji FL bez jakich kolwiek przeróbek. Dzisiaj chciałem upewnic się czy zderzak pasuje czy w koncu nie gdyż na róznych forach zdania są sprzeczne. Jak to w końcu jest? Z tego co zauważyłem, lampy się nie różnia, maska również, błotniki oczywiście te same... ktoś mi przybliży ten temat? Mówiać szczerze, zderzak jest kompletny a cena naprawde niska... wieć zalezy mi na czasie aby ktoś nie był szybszy i sobie go nie kupił
  12. Bezpiecznik ok, ostatnio wszystkie styki bezpieczników czyściłem i psikałem KontaktU.
  13. Kolego sęk w tym że nie dochodzi żadne napięcie do czujnika, czujniki obwodowo sprawne. Już zrobiłem tak jak opisałem wyżej, +12 na czujnik idzie po zapłonie z czujnika na przekaźnik jako sterujący, światła pod przekaźnik, wszystko na bezpieczniku 7,5A. Skoro w tej chwili wszystko działa to znaczy że panowie z ASO mieli racje i uszkodzony jest komp UCH.
  14. Witam ponownie po długim czasie. Jakoś jeździłem tak bez tego światła ale dzisiaj mnie natchnęło zeby sie za niego zabrać. Byłem w ASO, stwierdzili ze czujnik jest ok, a uszkodzony został komputer "UCH". U mnie czujnik jest jednak 2 pinowy i co najlepsze nie jest to jeden czujnik lecz 2 odseparowane czujniki. - Jeden pod podstawa akumulatora (ten służy do włączania światła wstecznego - opor praktycznie zerowy) - Drugi własnie po lewej stronie. Widac go po zdemontowaniu lewego koła. Również jest 2 pinowy z przejsciem okolo 120ohm, przejscie pojawia sie gdy wrzucony jest luz. Zdecydowałem się że nei bede naprawiał komputera. W serwisie wymiana okolo 2 tys zł :) Planuję zrobić nowy układ "na krótko" wykorzystując w tym wypadku przekaźnik. + po zapłonie przez bezpiecznik do czujnika, wyjscie z czujnika na przekaźnik, z przekaźnika już wiadomo na światła. Co myślicie o tym rozwiązaniu? bedę stratny na tyle ze samochod dalej nie bedzie odpalac w w.w kombinacji, lecz zaoszczędzę tym sposobem około 600zł (używka UCH) lub tez parę stówek na jego naprawę.
  15. Witam, od jakiegoś czasu moja Megane przestała odpalać w kombinacji (bieg neutralny + hamulec) po jakimś czasie zauważyłem że nie ma też świateł cofania, no więc zabrałem się za czytanie forum, znalazłem mnóstwo informacji na ten temat - Czujnik !! Było by wszystko fajnie gdybym po dzisiejszej wizycie w kanale go znalazł, niestety. Pod podstawą akumulatora znajduję się jakiś czujnik z 2 przewodami, więc to nie to, szukałem więc dalej z drugiej strony przy łączeniu drążków zmiany biegów ze skrzyni tez jest czujnik, znów 2 pinowy. Na forum znalazłem jakąs instrukcję w PDF-ie, czujnik pokazany był nad półosią, u mnie go nie ma ... Przejrzałem dosłownie całą skrzynie, wywnioskowałem że muszę być naprawdę ślepy albo go tam nie ma :) Mój silnik to 1.9 DCi samochód z 2004r przed FL. Ktoś poda lokalizację tego czujnika ;) ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!