Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

darekb7

Nowy użytkownik
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic II
  • Silnik
    1.9dci
  • Przebieg (tys.km)
    183
  1. Godzinka minęła i już nowa świeca żarowa wsadzona, i zamieniony na stary moduł wtrysków. Rundka honorowa odbyta. Tempomat działa na tych biegach co powinien! :) Lampka wina w nagrodę i pozostało obmyślić plan rozmowy z el-cars.
  2. Dzisiaj do nich dzwoniłem, pytając czy naprawią mi mój moduł. Stwierdzili, że mi się to nie będzie opłacało, bo i tak dokładnie zczytają zawartość mojego komputera i zaprogramują inna płytkę którą mi wyślą. Czyli otrzymam inny moduł niż wysłałem. To by oznaczało, że oni tych modułów nie naprawiają? Jeśli zamienię moduły to przynajmniej będę wiedział czy to moduł czy coś innego.
  3. Z czujnikami położenia skrzyni jest wszystko OK. Nie chciał zapalić na każdym biegu na jakim próbowałem. Ostrzegał "select neutral", uff jeden problem z głowy. Komputer wtrysków mam od el-cars, zamontowany w sobotę. Po pierwszym odpaleniu na nowym komputerze świeciła się kontrolka service, zgasła jak przekręciłem manetkę tempomatu. Cos mi sie wydaje, ze komputer bede podmienial aby potwierdzic jego zfiksowanie.
  4. Temat przejrzę. Zastanawia mnie fakt braku tempomatu na 5 i 6 biegu. Jadąc 50km/h na 4 biegu tempomat działa - lub wylatuje, na 5 biegu jadąc 50km/h nie ma szansy go załaczyć - a kiedyś działał bez problemu. Kaczory twierdzą, że nie ma czujnika od każdego biegu, jest tylko stan auto jedzie do przodu lub do tylu lub jest luz. Jeśli przy 50km/h pozwala załączyć tempomat na 4 a nie pozwala na 5 to znaczy, że na 5 nie wie że jedzie do przodu. Jeśli nie mogłem przesunąć czujników (bo ich nie ma w obszarze przezemnie dotykanym) to może słuszne jest twierdzenie, że gdzieś nie ma styku. Hamulec pewnie działa poprawnie - jeszcze to spróbuję sprawdzić - ale jak spradzić czy miga światło stopu podczas jazdy?. W tej chwili jest tak: na 3 tempomat działa stabilnie (choć z długo nie sprawdzałem) na 4 działa lub nie a na 5 i 6 wcale. I bądź tu mądry.
  5. Czyli drogą eliminacji zostają czujniki na pedale sprzęgła lub hamulca. Nie wiem jak działają te czujniki, na pedale hamulca chyba są ze dwa? Jeden, który daje sygnał do świateł stopu a drugi pewnie od ciśnienia w układzie po naciśnięciu pedału. Jeśli one dają fałszywy sygnał to by oznaczało, że mi może migać światło stopu z tyłu bo hamulec sam nie hamuje. Teraz przyszło mi do głowy, że może gdzieś brakuje styku aby tempomat działał poprawnie, gdzie mogą być wpięte te czujniki ze skrzyni biegów? Chyba będę musiał zacząć od zamiany modułu na stary - aby wykluczyć awarie osprzętu.
  6. Czyli była możliwość przestawienia tych czujników czy nie? Grzebiąc przy komputerze wtrysków.
  7. Problemów ciąg dalszy, myślę, że mogę w tym wątku kontynuować, przecież od tego pierwszego problemu wszystko się zaczęło. 1.Dziś pojawił się komunikat "service" i "check injection". Tak jak podejrzewałem padła świeca żarowa (padają w tempie średnio jedna na rok). Już mam nową. Wieczorem ją wymienię. 2.Miałem okazję przetestować tempomat - i tu są schody. Tempomat udaje się załączyć tylko na 3 i 4 biegu, na 5 i 6 nie przyjmuje zadanej prędkości. Jadąc na 4 biegu potrafi po paru sekundach wyskoczyć z tempomatu. Ogranicznik prędkości działa na każdym biegu poprawnie. Dzwoniłem do Kaczorów z tym problemem to mi facet odpowiedział, że prawdopodobnie przestawiły mi się czujniki na cięgnach skrzyni biegów bo one są gdzieś tam pod półką komputera wtrysków. Możliwe, że moje akcje naprawcze spowodowały przestawienie tych czujników - nie wiem będę to sprawdzał. Możliwe też jest wg faceta, że gubi się sygnał ze sprzęgła lub pedału hamulca - ale moim zdaniem wtedy tempomat działał by na pozostałych biegach. Mogę jeszcze powrócić do starego modułu i sprawdzić czy na nim tempomat też tak ma.
  8. Elektronik samochodowy z Gliwic ostatecznie zawęził obszar do komputera wtrysku. Próbował go reanimować (specjalizuje się w naprawach modułów elektronicznych) ale uszkodzenie jest zbyt poważne. Ważne było to, że wkazał element, który należalo kupić. Tu muszę powiedzieć, że szukał kompa na lokalnych składach części ale nie udało mu się nic znaleźć. Drugim etapem była wspomniana firma el-cars. Nie mieli dokładnie mojego modułu ale przysłali mi moduł z innym numerem Boscha z wgranym programem pod moje auto. Otrzymałem moduł wyzerowany, tak, że wystarczyło tylko przełożyć bez potrzeby ingerencji clipem. Uwaga, koszt takiego modułu z wysyłką 122pln!!! Dzisiaj zamontowałem moduł el-cars. Auto zapala za każdym razem, brak jakichkolwiek błędów. Pozdrawiam elektronika z Owczarskiej 11 i el-cars! Dzięki gojgien za wskazanie serwisu!
  9. Dzwonilem do el-cars. Nie znają takiego problemu. Zaproponowali sprzedaż modulu UPC i komputera wtrysku, kupno moich. We wtorek jadę do elektronika z Gliwic.
  10. Dzięki Gojgien, jeszcze mam jeden namiar: Sipurzyński z Gdyni. Dzisiaj zaobserwowałem, że jak po naciśnięciu START pojawi się kontrolka świec żarowych to odpali, jeśli nie pojawi się to po kilku sekundach jest opisywany błąd.
  11. Łatwo powiedzieć... Serwis autoryzowany kasuje bez względu na to czy naprawi czy nie. Drugi raz już w to nie wejdę. Poszukuję takiego gościa co skasuje jak naprawi ale przy okazji nie napsuje. Czyli poleconego - tak było by najlepiej.
  12. Jeśli pojawia się komunikat "low battery" to dioda świeci ciągły światłem. Zanim zacznie pulsować można naciskając start-stop (sprytnie aby błąd się nie pojawił) spowodować, że zapali - w trakcie zapalania dioda świeci ciągle. Oczywiście przy pierwszym podejściu z kartą to dioda miga. Można odczekać aż zacznie pulsować i znowu włożyć kartę i start - ale nie zawsze odpala Serwis twierdzi, że dochodzi napięcie do komputera wtrysku, tylko być może z na różnych pinach z opóźnieniem - nie mają oscyloskopu aby to sprawdzić.
  13. Bateria w karcie wymieniona, zresztą auto powinno zapalić również bez baterii. Na zapasowej karcie jest to samo
  14. Witam, Poszukuję namiarów na fachowca na Śląsku, który zdiagnozuje temat "low battery" po naciśnięciu Startu. Aku wymieniony, serwis Renault sprawdził kabelki i zdiagnozował usterkę w kompie wtrysku lub module UPC :D,skasowali... Zaproponowali wysyłkę kompa, UPC,UCH,czytnika kart i karty do serwisu elektroniki w Gdyni. Pali po kilkukrotnym naciśnięciu Startu. Bardzo rzadko zapali od pierwszego razu. Proszę o kontakt. Darek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!