Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

girs

Nowy użytkownik
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Silnik
    1,5 dci
  • Przebieg (tys.km)
    0
  1. Wybaczcie ale nie wiem od jakiej wersji Espace jest moja winda. Po prostu jak zobaczyłem na zdjęciu na allegro windę podobną do scenikowej to ją kupiłem bez wchodzenia w szczegóły. W ogłoszeniu nie było podane nic poza tym że jest od Espace.
  2. Potwierdzam diagnozę kolegi FRM. To niestety skrzypią tuleje gumowe stabilizatora. Fabryczne gdy podejdą brudem w temperaturach ponizej 5 stopni C. skrzypią jak stare łóżko. Chyba guma jest za twarda. Osobiście myślę wymienić te fabryczne gumy na jakąś podróbkę - może pomoże.
  3. Do opbmarek Chyba już kiedyś napisałem na ten temat ale powtórzę. Ja do swojego Granda kupiłem windę do Espaca na allegro. Prawie pasowała. To znaczy otwory na śruby w windzie minimalnie nie pasowały do oryginalnych śrub wystających z podłogi scenica. Więc wyciąłem prostokąt o wymiarach około 15 x 25 cm, z blachy 5mm. Nawierciłem w tej blasze otwory pasujące do śub w podłodze oraz otwory (przesunięte od tych pierwszych) na śruby którymi przykręciłem windę do tej blachy wykorzystując otwory oryginalne w windzie. W ten sposób winda wisi pod podłogą na takiej płycie dystansowej ale pasuje do otworu w podłodze do kręcenia kluczem przy podnoszeniu lub opuszczaniu koła. Mam koło pełne i też pasuje chociaż trochę widać od tyłu samochodu jak wystaje poniżej zderzaka ale nie przeszkadza w niczym. Blokada też działa przy kole pełnym.
  4. No właśnie że u mnie w bagażniku nic takiego nie widać. Dodam że mam wersję grand ale 5 osobową bez dodatkowego rzędu siedzeń. Nie mam tez fabrycznego koła zapasowego tylko kompresorek ze specjalnym uszczelniaczem w butelce.
  5. Witam. Jestem już prawie dwa lata użytkownikiem scenica granda, ale tak mnie ostatnio korci pytanie co zrobić jakby ręczny elekryczny został w pozycji zablokowanej, a była by potrzeba poruszenia samochodem. Czy można to jakoś "ręcznie" odblokować. A drugie pytanie to w ciągu ostatniego miesiąca miałem dwa przypadki że jak chciałem zahamować hamulcem ręcznym na pracującym silniku np. w korku to hamulec nie zadziałał mimo poruszania - pociągania za rączkę. Poprzednio nigdy mi się to nie zdarzyło. Czy jest to objaw jakiejś zbliżającej się awarii. p.s na co dzień wszystko działa jak dawniej, nie chcę aby w nim grzebano bez potrzeby.(samochód jest jeszcze na gwarancji)
  6. Dzięki za informację. Czyli jak rozumiem łeb śruby jest owalny a w środku jest kwadrat o boku 10mm x 10mm. ps. olej zanoszę dosąsiada co ma warsztat samochodowy i on go oddaje do utylizacji w ilościach hurtowych, ale widzę że czytelnicy forum są pozytywnie uczuleni na środowisko ;-)
  7. Witam. Przymierzam się do wymiany oleju w 1.5 dci 105 KM, i mam pytanie jak w temacie. Czy tam jest typowy łeb czy jakiś torx czy inne badziewko. Pytam ponieważ nie widać bo jest osłona pod silnikiem, a jak juz ją na kanale zdejmę to bym chciał za jednym zamachem olej spuścić a nie wiem na jaki klucz się przygotować.
  8. Witam. Pytanie jak w temacie. Chodzi mi oczywiście o te małe żaróweczki halogenowe świateł pozycyjnych o mocy 6 W w przednich reflektorach scenica. Ja w ciągu 1,5 roku wymieniłem już chyba z 5 szt. (teraz zaczynam dokładnie liczyć). Czy ktoś może pomyślał o ich wymianie na typowe 5 W, bo te halogenowe to nie dośc że się często przepalają to jeszcze niemało kosztują (ceny od 12 do 20 zł) Co prawda jest na nich inne ułożenie tych wypustek na metalowej oprawce ale może ktoś to przećwiczył. W obecnie najnowszym sceniku odeszli od tego pomysłu i jest jak zauważyłem znowu zwykła żarówka. [ Dodano: 2010-06-21, 11:05 ] odświeżam moje zapytanie Czy brak Waszej reakcji znaczy że nikomu się nie przepalają te pozycyjne żarówki!!!! Takich odpowiedzi również oczekuję bo to oznacza że w moim jest coś nie tak. [ Dodano: 2010-06-21, 11:07 ] odświeżam moje zapytanie Czy brak Waszej reakcji znaczy że nikomu się nie przepalają te pozycyjne żarówki!!!! Takich odpowiedzi również oczekuję bo to oznacza że w moim jest coś nie tak.
  9. nie sądzę że to odgłos padającej spreżarki bo ja mam scenika od nowości ze sklepu i taki świst był od samego początku. W zimie kupiłem auto i jeździłem z zamknietymi oknami więc nie było nic słychać, a na wiosnę przy przebiegi może 3000 km kiedy zacząłem jeżdzić z otwartym oknem ten świst pierwszy raz usłyszałem. Więc raczej o usterce sprężarki być nie może. Może wypowiedzą się inni co też mają scenika od nowości.
  10. Witam. Dla szukających windy do zapasu w grandzie - łatwiej i taniej kupić windę do espace. Jest prawie taka sama. Do scenika chcą nawet ponad 500 zł, a do espaca mozna kupic za 150. Niestety coś za coś. Trochę trzeba pogłówkować z mocowaniem bo fabryczne śruby w sceniku pasują ale prawie, więc zrobiłem z grubej blachy - 5 mm, podstawę do której przymocowałej windę od espace. Otwór w podłodze bagażnika pasuje idealnie. I koło wisi sobie idalnie, i nie mam strachu przed użyciem zestawu naprawczego. pozdr.
  11. Witam. Też mam to samo. Więc to jest norma. Delikatny świst turba jest do wytrzymania. U mnie słyszalny jest dopiero jak otworzę okna i się mocno wsłucham w odgłos silnika, po przekroczeniu ok 1600 obrotów.
  12. Witam kolegę. Jakbym to ja napisał. Zrobiłem dokładnie tak samo. Windę kupiłem do espace bo do scenika chcieli jak cygan za matkę a do espaca kupilem za 150 zł. Koło mam też 205 i faktycznie troche go widać ale przywykłem. Oryginalnie chyba dojazdówka ma szerokość ok. 150 i wtedy nie widac ale kosztuje u handlarzy ponad 300 zł, a zwykłe koło t.j. 205 kupiłem z felgą za 100. ps tez byłem ciekawy jak działa ten fabryczny zestaw naprawczy, a czy to co potem zostaje w oponie, to daje sie jakoś usunąć. pozd.
  13. No i już zrobiłem. Tak jak opisał Kipi. Oczywiście dało się bez demontażu foteli. Pozostałe sprawy tak jak w instrukcji. No może tylko trzeba trochę wyczucia w rękach bo niektóre zapinki lubią mocno siedzieć
  14. Dzięki Kipi. Ale rozumiem że to teoria. Czy też sam osobiście to robiłeś. Może jeszcze odezwie się ktoś co to sam robił swoimi ręcyma. Takie samodzielne rwanie może jeszcze coś wnieść do tematu.
  15. Witam. Mam prośbę o radę jak bez dewastacji zdemontować plastikowy boczek ze środkowego słupka. Ten dolny. Chcę przeprowadzić z tyłu samochodu przewód antenowy na wysokości podłogi co wymaga zdjęcia tego boczka. Jak to fachowo robić żeby nic nie pourywać. A drugie pytanie też o demontaż tego plastiku na wewnętrzej stronie progu przy tylnych drzwiach. Tą dolną część co przylega do dywanika łatwo poderwać do góry ale ten odcinek który wznosi się ku tyłowi samochodu już mocno trzyma. Jak to zrobić żeby nie narobic szkód. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!