Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

karolt

Nowy użytkownik
  • Postów

    33
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    megane scenic
  • Silnik
    k7m 1.6 8v
  • Przebieg (tys.km)
    170
  1. Witam, może ktoś ma, lub wie gdzie zdobyć program do diagnostyki RenCOM? Wydaje mi się, że to jeden z lepszych i bardziej przejrzystych programów do renault. Dodano: 10 mar 2012 - 13:44 zy nie wygląda jak VAG COM? http://www.obdtester.com/screenshot/rencom06
  2. Do djpablo211to może być moduł zapłonowy lub któraś z cewek ;ub luźna wtyczka od którejś cewki. Problem może być banalny, poodpinaj wszystkie wtyczki od czujników, pozaglądaj czy nie są zaśniedziałe końcówki. Sprawdź na tablicy kontrolek, czy po włączeniu na zapłon gaśnie kontrolka z zygzakiem, tzw EKG. Napisz po inspekcji co i jak
  3. Witam, może to być też wina niewłaściwego oleju w silniku. 16v ma zawory sterowane hydraulicznie i klasa oleju jest priorytetowa. Zmień olej na odpowiedni i tak będziesz kiedyś musiał... A przynajmniej wykluczysz tę przyczynę. Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie Jak z kimś rozmawiasz to też powtarzasz co powiedział P_r_z_e_m_o
  4. To jest zaślepka otworu technologicznego. Nieistotna dla użytkownika. Możesz to śmiało dokręcić lub wykręcić, jest tam zwykła tekturowa uszczelka. Można ją wymienić, ale można też zrobić samemu. Uszczelniacz wałka rozrządu jak i wału korbowego są po drugiej stronie silnika, wymiany samemu nie polecam, na 100% będzie ciekło, niech to zrobi dobry fachowiec.
  5. Kreciq dobrze gada, to może być sonda na wykończeniu, ale równie dobrze to mogą być przytkane wtryski. Kup najtańszym kosztem specyfik do czyszczenia wtryskiwaczy , wlej do baka. Wyjeździj benzynę i wtedy będziesz miał jasność, w między czasie nie włączaj lpg. Po prostu wyjeździj tą benzynę z tym specyfikiem. Filtr paliwa sprawdzałeś już? [ Dodano: 2011-04-29, 06:42 ] a jeszcze jedno: nie masz czasem przygniecionego przewodu paliwowego? Czasem gazownik zakładając gaz spina wężyk opaską zaciskową. Ja tak miałem i potem musiałem cały wąż wymieniać, bo popękał.
  6. Wiecie co? To najlepiej pokazany przykład regulacji zaworów w megane jaki widziałem. Przejrzyście, prosto i konkretnie! Brawo, więcej takich poprosimy.
  7. Temat wałkowany na forum. Erka to na bank uszczelniacz wału korbowego. Wielu z nas tak ma. 1.6 8v k7m to norma. Wymiana nietrudna, ale ostrzegam na 99% będzie nadal ciekło. Po prostu nie będzie już tak jak po fabryce. Ja wymieniałem już ze 4 razy i nadal cieknie i nie chodzi o to, że coś źle robię. Nie jest to trudne ani skomplikowane, ale rozbierania trochę jest. Polecam simmering Elringa, jest bardziej miękki, polecam też skrócenie sprężynki, sporo ponad 1 cm i obrócenie metalowego pierścienia o 180 stopni jeśli jest wyrobiony przez stary uszczelniacz. Pocieszające prawda? [ Dodano: 2011-02-05, 09:55 ] Żadne uszczelniacze typu silikon nie pomogą, przeciwnie. Cieknie dokładnie między wargą uszczelniacza a metalowym pierścieniem ustalającym. Moja rada-próbować dotoczyć inny pierścień. Ja dałem sobie spokój.
  8. Potwierdzam to wszystko co mówi marcindj. Wymienialiśmy Uszczelkę sami w tym samym czasie i nie było większych problemów, a koszty? 1/5 tego co u mechanika, nie mówiąc o ASO. I do tego jaka satysfakcja. Ten silnik jest tak prosty w budowie, że naprawdę szkoda wydawać na mechaników, no chyba, że jest się naprawdę nogą w mechanice. [ Dodano: 2011-02-05, 08:28 ] A propos marcindj jak ci się sprawuje bryczka po wymianie? U mnie miodzio.
  9. Od wczesnych lat 90 producenci samochodów nie wymagają wymiany oleju w skrzyni biegów. Dlatego stosuje się takie dobre (drogie) oleje. Jednak faktem jest, że po wymianie skrzynia dostaje drugą młodość. Szczególnie jeśli olej nie był wymieniany od nowego. Tak jak w silniku... wymienia się po jakichś 2000 km, żeby spuścić wraz z opiłkami metalu po tzw dotarciu, tak samo w skrzyni też się zbiera tego sporo. Swoją drogą ja mam zalanego jakiegoś Mobila i jest dobrze, byle parametry były zbliżone, jednak polecam TRW.
  10. Może też termostat niedomagać lub czujnik, ja jednak odstawiam zapowietrzenie układu. Jeszcze odkręć korek zbiornika płynu chłodzącego, jak bardzo mocno syknie to uszczelka będzie do wymiany lub korek. [ Dodano: 2011-01-30, 06:10 ] no i brak ogrzewania!
  11. Jak niby może silnik odpalić z pękniętym wałem korbowym? To fizycznie niemożliwe. Mogą być zakleszczone pierścienie na tłokach lub panewki na wale. Tylko od czego? Rdza raczej nie, chociaż nie jest niemożliwe. Przegrzanie? Brak smarowania? Może to tylko błachostka- akumulator rozładowany lub rozrusznik, sam nie wiem...
  12. Rzadko wywala uszczelkę tak od razu... Mój swego czasu palił na 2 gary... ALE PALIŁ! A tu nic? Może zatarty na amen? [ Dodano: 2011-01-21, 18:34 ] Nie lej od razu nafty w cylindry, bo 1. przy odpalaniu zap... katalizator i sondę, po 2. nie pozbędziesz się jej potem tak łatwo (wokół będzie pełno dymu), a po 3. nafta przeniknie do oleju i będziesz miał dodatkowo wymianę. Nafta to ostateczność, takie metody stosowano w latach 60. Nie twierdzę, że to są złe metody, ale poczekałbym na twoim miejscu. Spróbuj kluczem pokręcić koło rozrządu po zdjęciu osłony. Chodzi o to, żeby go tylko ruszyć... A potem ewentualnie próbować odpalić. [ Dodano: 2011-01-21, 18:38 ] Pytanie może banalne, ale czy ty masz w ogóle olej na bagnecie?
  13. A czy kontrolki Ci się w ogóle świecą? Może sprawdź plecionkę zwaną "masą" z tyłu silnika, ja tak miałem, ale nie wiem czy u ciebie świecą kontrolki... [ Dodano: 2011-01-20, 16:21 ] Na mój łeb to coś z akumulatorem. P_r_z_e_m_o dobrze gada! Sprawdź aku.
  14. Obstawiam wyrobione końcówki kierownicze, też tak miałem. Na oko w porządku, ale po dokładnych oględzinach... Nikt Ci tam nie szperał? Może też być za mało powietrza w jednym z kół. [ Dodano: 2011-01-17, 16:27 ] Zbieżność kół przednich, kolego. Jeśli końcówki dobre to jedź na ustawienie zbieżności. To nic skomplikowanego. Niemal każda stacja obsługi ma przyrządy do regulacji zbieżności kół. Koszt jakieś 50 zł.
  15. To nic, jeśli jest niewielki odchył (0.3 - 0.7)to i tak powinno docisnąć, w końcu to aluminium i całkiem niezły moment... A i uszczelka zapewne jest o wiele grubsza i nowocześniejsza niż w fabryce 12 lat temu. Cała sztuka polega na umiejętnym odkręcaniu, by nie odkształcić głowicy. Jak jeździ to już będzie jeździł. U mnie już odpowietrzone. Ciepło jak w uchu. Samo przegoniło po rurkach i jest już dobrze. Żadnego syfu nie było, bo wcześniej już przepłukałem (octem, hihi). Jeżdżę cały czas i silnik ładnie pracuje, o wiele bardziej miękko i spokojniej niż wcześniej. Powodzenia w dalszych naprawach, oby jeździły jak najdłużej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!