Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
grzes74
Użytkownik-
Postów
78 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
4 NeutralnySamochód
-
Auto
GS 1.4 TCe
-
Silnik
1400
-
Przebieg (tys.km)
99000
Ostatnie wizyty
606 wyświetleń profilu
-
poczytałem dokładnej wersje 75 i 90 to turbocharger wastegate wersja 110 - turbocharger vnt (zmienna geometria). W zał. spec. Brochure_1500_dCi_c_2014-2.pdf
-
Z silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny jest drobny kwas - związany z gromadzeniem nagaru. Niestety niemiecki test Lodgy 1.2 TCe dowiódł że ten silnik też ma ten kłopot - po rozebraniu po 100 tys. km było w nim trochę syfu (Zakładam że 1.2 dla Dacii nie jest jakoś specjalnie produkowany, na innej linii produkcyjnej). Renault pisze od 95 w górę. Z tego punktu widzenia jest zagwozdka. Taki eksperyment na dystansie 100 tys km to koszt grubo ponad 30 tys PLN. PYtanie czy warto - dowiesz się jak będzie okazja do zaglądnięcia do środka - jak będzie czysto moim zdaniem warto.
-
Czy tam jest turbo o stałej geometrii czy zmiennej? Czy jest "dwumas"? W sumie na http://powertrain.renault.com niewiele piszą. PS.: W rodzinie zastanawiają się nad Clio grandtour/ Logan MCV II
-
Megane III phI Silnik 1.4 TCe 130 - pomoc w decyzji zakupu - trwałośc i koszty
grzes74 odpowiedział(a) na endrju.m temat w Forum Ogólne
Ponad 90 tys w 1.4 TCe - spalanie masz w stopce, jak się chce da się. -
Ogólne Oryginalne części Renault prawie o połowę taniej
grzes74 odpowiedział(a) na grzes74 temat w Forum Ogólne
Widzisz - atutem sklepu jest to że jednak jest blisko - i ja wolałbym podjechać te 10-15 km i odebrać części osobiście. Skoro i tak jest wyraźnie taniej niż w ASO. A właśnie kończą mi się tylne klocki... -
Czołem, Niedawno fundowałem przegląd 60k/3Y Renacie. - ASO. Kilka dni po przeglądzie natknąłem się na sklepik w okolicy Krakowa z bardzo dobrymi cenami części (oryginałki). Na kilku elementach jest prawie pół z tego co wołają w ASO czy kilkanaście procent mniej z tego co wołają w np.: w InterCars link do sklepu: http://www.renault-czesci.pl/ Korzystał ktoś?
-
Trochę skrzypi... Jak się nim jeździ spokojnie potrafi być całkiem oszczędny. (Ale motor ma potencjał do szybkiej jazdy, tyle że pow 160 km/h komfort spada... jest głośno i strasznie słychać pęd powietrza...). Dużo miejsca na wszystko. Fajny rodzinny dupo wóz, nie rajdówka.
-
Cześć, Macie jakieś konkretne info jak to się sprawuje?
-
Megane III phI Dziwny dźwięk przy zwalnianiu pedału gazu
grzes74 odpowiedział(a) na Tyson666 temat w Mech.-Ogólne - Megane III, Scenic III, Fluence
@Tyson666 - dyszle nie mają zaworów upustowych (ZTCW) - porównanie do dCi raczej nie trafione. -
Megane III phI Dziwny dźwięk przy zwalnianiu pedału gazu
grzes74 odpowiedział(a) na Tyson666 temat w Mech.-Ogólne - Megane III, Scenic III, Fluence
A może to poprostu zawór upustowy od turbo? -
1.4 TSI - miały swoje technologiczne wpadki, ale jeżdżą już od 2007 roku (te mocniejsze wersje, 122/125 km weszły rok później). I dalej są sprzedawane. Wystarczy poszukać po mobile.eu - ile i jakie duże przeloty mają. Problemy z łańcuchem rozwiązali 100% - przechodzą na paski rozrządu z wymianą ok. 200 tys km/ 10 lat. Mimo to trudno się oswoić z myślą że taki "pyrtek" popycha 1.5 tony. Dodano: 23 mar 2013 - 22:56 1.2 mają bezpośredni wtrysk benzyny - to coś daje jeśli chodzi o oszczędność paliwa (miałem doświadczenie z TSI i stąd wiem), ale jest kłopot z LPG jak ktoś lubi. 1.4 TCe - chwalone osiągi i ganione zużycie paliwa: - moim zdaniem dostał zbyt krótką skrzynię - 5,6 bieg mogłyby być dłuższe. - układ S&S - rozsądnie skalibrowany (turbo) pomógłby oszczędzić paliwo w mieście. Cóż, odchodzi do lamusa od 2013.
-
W necie już są informacje nt nowego benzynowego silnika: TCe 130 KM, nie jest to znany 1.4, ale - podrasowane, już dostępne 1.2 TCe. Ze 115 KM do 130, max moment wzrósł 205Nm (1600 - 4500 rpm). Dostał sytem S&S - zużycie w mieście dla Grand Scenic < 8 litrów /100 km. Będzie w Scenic/GrandScenic Ad2013 (III phIII?) i pewnie w megankach Aktualnie to chyba najmocniejszy silnik w kategorii 1.0 - 1.2 /1.0 litrowy, 3 cylindrowy EcoBoost Forda ma 125KM, (ma napędzać nowe Mondeo!). Chyba się starzeję - nie nadążam za tym downsizingiem. Myślałem, że te 130 Kóni z 1.4 to już było wysilenie... a tu takie coś.
-
mmmmm.... mniam mniam,
-
Pierwsze PRIMO - jak Scenic po FL to Scenic III Ph II. Też użytkuję 1.4 TCe TomTom 2012 - też porysowałem klapę od dużego schowka przed fotelem pasażera, ale porysowałem metalowymi okuciami od segregatora. Co do jakości materiałów - dziś zauważyłem że lekko odłazi dolna listwa ochronna na drzwiach pasażera od strony kierowcy, przedni górny róg lekko "stuka". Mam zamiar uderzyć z tym do ASO. Co do szyby - problemem może być to (tak jest u mnie) - w trakcie jazdy jak załączasz sprysk przedniej szyby - najpierw idą wycieraczki, potem sprysk. Staram się czyścić szyby na postoju. Na postoju jest odwrotnie - najpierw sprysk, potem wycieraczki (wydaje mi się prawidłwe). Dodatkowo - pompka do tylnej szyby ma jakąś małą moc - też trzeba chwilę poczekać zanim "tryśnie".
-
Megane III phI Rozrząd po 68 tysiącach
grzes74 odpowiedział(a) na knaB temat w Mech.-Ogólne - Megane III, Scenic III, Fluence
A co konkretnie? Wymiana paska rozrządu z częściami to chyba więcej niż 750 pln. Rozrząd to więcej niż jedna część. Ten mechanik to jakiś ASo/ pozaAso?