Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jasio

Nowy użytkownik
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I ph II (Authentique)
  • Silnik
    1.4 16v + LPG
  • Przebieg (tys.km)
    190
  1. Wiec jeśli dodam maty do szyby to zwiększe prąd płynący przez ten element, on się szybciej nagrzeje i odetnie mi całe ogrzewanie (i lusterek i szyby). Tak?
  2. Witam, Idzie zima i mam zamiar zamontować sobie ogrzewanie lusterek. Czytając ten post dowiedziałem się, że będzie to łatwiejsze niż sądziłem bo kable do drzwi (prawdopodobnie) mam już pociągnięte :(. Ja mam takie małe zboczenie - mianowicie nie lubie mieć odsłoniętej tylnej szyby: Nie myje jej; zimą tylko śnieg zrzucam, i nie skrobie lodu; odłączyłem tylną wycieraczke; a i jeszcze se rolete planuje zamontować... Z tego powodu mój plan jest jednak taki, zeby podłączyć lusterka do układu tylnej szyby, ale dodatkowo zamontować sobie włącznik, który bedzie odcinał ogrzewanie tylnej szyby (czesem żona jedzie, a ona lubi patrzeć przez tą szybe). Pozwoli to tez oszczędzać prąd => paliwo. Jak znaleźć przewód od tylnej szyby, na który założyć włącznik? Pytanie bonus: Jak działa ta "czasówka" zabezpieczająca/zarządzająca ogrzewaniem szyby? Czy układ nie zwariuje kiedy będzie zasilał tylko 20W zamiast ~220W? PS: W trakcie pisania tego postu wymyśliłem, że taki sam przełącznik przydałby mi się do odłączania/włączania tylnej wycieraczki.
  3. Przyszła zima i usterka zamarzła. Znów mamy lato i problem z dogrzewaniem silnika powrócił. Kilka dni temu zapaliła sie kontrolka "check engine". Po 2-3 dniach sama zniknęła. Dziś podłśczylem kompa, a on powiedział "O2 sensor heater circut" ("Awaria obwodu grzałki sondy lambda"). Skoro poprzednia wymiana sondy nic nie pomogła, a wszystko wskazuje na to, ze grzałka nie działała. Dopiero teraz pomyślałem, ze to może byc problem w OBWODZIE GRZAŁKI - jak wskazuje error z kompa. Teraz pytania: - jak szukać przerwy w obwodzie grzałki? - gdzie/którędy/dokąd idą kable? (ogólnie - jak wygląda cały obwód grzałki sondy) - czy są na nim jakieś dodatkowe elementy? (bezpieczniki, przekaźniki) Bedą jaja jeśli okaże sie, ze to jakiś bezpiecznik za 3 zł spowodował cala tą sytuacje :/
  4. Hehe, już nie męcz tego krokowca... :) Kupinem sonde i zabrałem sie za wymiane. Zaopatrzyłem sie tez w oringi na przepusnice i silikon, którego mialem zamiar użyć do uszczenienia kolektora dolotowego. Według manuala z Downloadu wykrecilem przepustnice - kolektor zostawiłem sobie na pozniej. Ta plastikową puszke odchyliłem bo wyciągnąć jej sie faktycznie nie da. Uzyskałem w ten sposób "dostęp" do sondy, która była moim głównym celem. Niestety nie udało mi sie wykręcić starej sondy. Po pierwsze - niczym nie moglem podejść do tej śruby na sondzie (22mm). Główną przeszkodą była osłona wydechu. Po drugie - raczej dosc mocno zapieczona. Myślałem o jakimś kluczu nasadkowym bądz rurowym, ale tu znowu problem z wtyczką - żaden klucz nie przejdzie. Myślałem też o rozcięciu takiego rurkowego klucza, przełożeniu go przez kabel sondy, ale stwierdziłem, że nie bede niszczył narzędzi. Próbowałem ją złapać za tą część która wystaje zza osłony, ale sonda ani drgnie. Olałem sonde. Troche sie wkurzyłem na tą sonde i zaniechałem też odręcania i uszczelniania kolektora. Wyczyściłem przepustnice, wymieniłem uszczelki, przedmuchałem wszystkie wtyczki kompresorkiem. Wykręciłem całą tą część w którą wkręcony jest krokowiec. Przedmuchałem. wężyk, ktory na to nachodzi zamontowałem zaciskająć opaską ze śrubką (ślimakową?). Poskładałem wszystko do kupy. Dziś rano odpaliłem, i od razu mozna było jechać! Tak se myśle, ze może to uszczelnienie przepustnicy, wężyka (opaska) pomogło. A może podczas ruszania kablami, lub prób wykręcenia sondy łapiąc ją "za łeb" coś sie poprawiło. Kowalloo - załatw se uszczelki na przepusnice: Idziesz do sklepu i mówisz: "Dwa oringi prosze. 70 na 8 i 65 na 4 [mm]". Zapłacisz 4zł, a nie ponad 60 w aso. wymień je, przeczyść przepustnice, obczaj ten wężyk za krokowcem. Jeśli masz to samo co ja i to nie pomoże to znaczy, ze coś przez przypadek zetknąłem i działa lub może komputer po zresetowaniu coś se wczytał i pomogło... Za chwile jade do mechaniorów, zeby wydarli mi tą sonde, bo woże bosza za 200zł na kanapie :/ ------------ Jednak nie pomogło - kiedy ruszałem do mechanika musiałem rozgrzać auto. Sonda wymieniona - rano okaże sie czy pomogło. --------- Niestety - po wymianie sondy dalej to samo. Mimo tego jestem zadowolony z jej wymiany - autko jakby lepiej chodzi... Panowie, potrzebuje aby ktoś rzucił pomysłem, bo ja juz nie wiem o co tu kaman...
  5. Dziś byłem u mechanika wymieniac sonde i patrzyłem mu na ręce. Wykręcił puszke filtra, odkręcił tą puszke, która wchodzi na przepustnice. Żeby ją wyciągnąć odkręcił poduszke po lewej (patrząc na przód auta), lewarkiem podniusł silnik i troche go pociągnął robiąc puszce miejsce. Następnie przez wtyczke sondy nałożył klucz oczkowy wygięty i wykręcił sonde. Odpiął tylko krokowca i wężyk po prawej stronie od kolektora (od hamulców?).
  6. Troche mnie martwi Twoja teoria, bo burzy moją. Jesli dziala mi jeden bieg i jest to bieg 1, to dlaczego nie wlancza sie wentylator po lekkim przegrzaniu (pierwszy bieg)? Jestes pewny, ze klima załącza pierwszy bieg, a nie drugi? Regulamin pkt. 5.6 - Prezes
  7. Przy wymianie czujnika troche pociekło, ale dolalem - jest kilka milimetrów pod MAXem. Jutro wyciągne ten opornik z chodnicy i go obejrze. Jeśli bedzie popsuty, to nie bedzie przewodzil w ogole (tego właśnie sie spodziewam - nieskonczony opor), a z ciekawosci zapytam - jaki opor powinien mieć gdy jest sprawny?
  8. Nie każdego stać na serwis. Zwłaszcza jeśli da sie z takim problemem żyć (włączenie klimy włącza wentylator). A dobrze jest samemu coś naprawić - człowiek sie uczy. No i ta satysfakcja, ze nie zostawiłeś komuś kilku stówek, tak na prawde nie wiedząc co zrobił... Nie pali sie, nie ma pośpiechu - jeśli macie tylko jakiś pomysł - rzucajcie, a ja bede sprawdzał - forum sie wzbogaci, bo takiego przypadku jeszcze tu nie rozwiązano (albom ślepy). Pozdrawiam
  9. Tego jeszcze nie było. Napisze w skrócie (problem jest też opisany w wątku nie koniecznie dotyczącym samego wentylatora: http://megane.com.pl/topic/29736-megane-i-phii-problem-ze-startem-po-postoju-dlawienie-sz/): W moim przypadku wentylator na chłodnicy uruchamia się gdy: - włącze klime, - odłącze czujnik temperatury (wtedy nawet na wyłączonym silniku śmigło się kręci), - podepne na krótko (zwierając styki przy przekazniku). Czujnik dziś wymieniłem (80zł w błoto :) ), a podczas jazdy w korkach (gdy pęd powietrza nie wieje na chłodnice) autko sie grzeje i wentylator nie chodzi. Co to może być? Może opis problemu z linku, który wkleiłem podsunie komuś jakiś pomysł. Ja już nie mam pomysłów - błagam o pomoc! ------------------ Moze mi nie działa tylko 1 bieg wentylatora!? - kiedy włącza sie drugi bieg? - jak bardzo moge nagrzać autko (zeby sprawdzić czy zaskoczy 2 bieg)? - i najważniejsze: jak zdiagnozować poprawność działania opornicy wentylatora?
  10. Tak, tak Przemo - nagrzałem ją dużo ponad połowę i nic. Nie zaskoczył. Gdy włączę klimę LUB odepnę wtyczkę od (jedynego w tym modelu) czujnika temperatury LUB podepnę "na krótko" - wentylator się uruchamia. Opornik: Jaka jest jego funkcja? Czy nie jest czasem tak, ze jeśli byłby zepsuty to w ogóle wentylator by nie działał? (Sorry za lamerskie pytania - jestem świeży w tym temacie) HA! Mam jakiś punkt zaczepienia. czytałem se temat: http://megane.com.pl/topic/601-scenic-i-phi-opornik-dmuchawy/... Cały czas o wentylatorach w kabinie, aż w pewnym momencie dość konkretnie o wentylatorze chłodnicy, później znów powrót do nawiewu... Łatwo można pominąć (nie znaleźć) ważne informacje. Może mi nie działa tylko 1 bieg wentylatora!? Mam serie pytań: - kiedy włącza się drugi bieg? - jak bardzo mogę nagrzać autko (żeby sprawdzić czy zaskoczy 2 bieg)? - i najważniejsze: JAK ZDIAGNOZOWAĆ TEN OPORNIK? I czy to może mieć jakiś związek z tematem (problemy po postoju)? O_o Dobranoc! ------- Tak sobie teraz to czytam i wydaje mi się, że zoczyliśmy z tematu - nie wydaje mi się, żeby ta opornica mogla być przyczyną tego dławienia się silnika. Co sądzicie o sondzie lambda? Z tego co wiem te sondy się rozgrzewają. Może mam problem z grzałką? Wiem, ze jest odpowiedzialna za dobór mieszanki. Autko mało pali, wiec sonda działa. Ale jak sprawdzić czy sonda (lub jej grzałka) dobrze działa w 100%? Jakie jest normalne zachowuje się silnik gdy sonda jest zimna?
  11. Witam ponownie! Od jakiegoś czasu mam spokój - prawie spokój: Silnik już tak nie szaleje, nie ma problemów z zapłonem. Pozostał jedynie problem rozgrzewania auta. Po długim postoju odpala na dotyk. Kiedy stoję i lekko wciskam gazu to silnik przygasa - obroty lecą w dol. Gdy puszcze pedał gazu - obroty wracają (ponad 1000rpm do 1500rpm). Kiedy mocniej wcisnę pedał gazu jest słabo widoczny spadek obrotów i (chyba) normalnie idą w górę. Czesto obroty (na jałowym) zachowują się tak, ze od 800rpm rosną, rosną, rosną i przy około 1200rpm nagle spadają na 800 i znowu powoli rosną. (tydzień temu wymieniony krokowiec - zero poprawy) Gdy silnik sie nagrzeje (okolice polowy wskaźnika) widoczny jest moment spadku obrotów (prawidłowe 750rpm lub ciut mniej). Wtedy gdy lekko dodam gazu obroty od razu idą ładnie w góre - wiem, ze mogę jechać normalnie. Zaniepokoiłem się nie załanczającym się wentylatorem od chłodnicy. Poczytałem i znalazłem ten czujnik - okazało sie, ze w moim modelu jest tylko 1 czujnik w termostacie. Ma 3 piny i podaje sygnał na deskę i do komputera (i to on odpowiedzialny jest za włączanie wentylatora). Kiedy włączę klimę - wentylator startuje - prawidłowo. Kiedy odepnę czujnik - komputer myśli, ze sie popsuł i dla bezpieczeństwa startuje wentylator - działa prawidłowo. Otworzyłem przekaźnik od wentylatora - spinany "na krutko" - działa, gdy odepne czujnik - przekaźnik załącza wentylator. Na pewniaka wymieniłem ten czujnik, uradowany wystartowałem autko i grzeje ile sie da. Gdy wskaźnik temperatury doszedł do polowy moja radosc zaczela mijać. Wentylator nie wystartował! Miałem nadzieje, ze tą wymianą załatwię dwa problemy, ale sie grubo myliłem. Autka jeszcze nie odpalałem po długim postoju, ale już czuje, ze wymiana czujnika za ~80zł nie pomogła... Nie wiem już co sprawdzić, wymienić, naprawić... Pomóżcie i dajcie jakiś pomysł - nakierujcie na coś (to moje pierwsze autko i na razie sie uczę "mechanikować") Dzięki!
  12. No właśnie. Też o tym myślałem, ale nie potrafie go zlokalizować. Wyczytałem, ze jest on wkręcony do obudowy termostatu, ale nie wiem gdzie jest termostat. Wiem, ze są tam dwa czujniki (jeden do ecu, drugi do wskaźnika) i że różnią się ilością styków. Gdzie jest termostat? Jak on wygląda? Jak sie do niego dostać? (czy potrzebuje np kanał i podejść od spodu, czy np wymontować najpierw jakiś element) Ile styków ma czujnik do ecu?
  13. Witam, Szukałem podobnych objawów / problemów na forum, ale nie znalazłem. Postaram sie to opisać w miare jak najlepiej. Pacjent: M1p2 1.4 16V + sekwencyjny LPG (od 8 misięcy). - Wymiana świec ~ 2tyg temu (widoczna poprawa, ale wymiana nie pomogła na opisane tu problemy) - Czyszczony czujnik położenia walu (kiedyś mialem problem z rozruchem i wyszczotkowanie czujnika pomogło) - Wymieniony krokowiec, ale coś mi sie wydaje, ze teraz też go wymienie. (czy wadliwy krokowiec może odcinać dopływ powietrza / uniemożliwić zapłon ?) Długi postój. Nie koniecznie poranek. Nie musi być zimno (np. dziś jest ponad 15 stopni i też sie zdarzyło). Problem jest złożony: Zacznijmy od odpalania maszyny. Rozrusznik się kręci bardzo ładnie - dobre aku kupione rok temu - ale nie ma zapłonu. Musze długo kręcić i "pompować" pedałem gazu (wypracowałem taką metode). Po jakimś czasie (kręcenia) zaczyna "pojawiac sie zapłon". Brzmi to tak jakby silnik sie rozkręcał, corasz szybciej i szybciej aż w koncu załapie. Nie wiem jak to opisać (może dlatego nei znalazłem tego na forum). To może wyglądać głupio ale postaram sie to zwizualizować: Legenda: . - obrót rozrusznika x - powiedzmy, ze to obrót silnika (wybuch w cylindrze), łapie zapłon X - to samo co wyżej, ale już nie trzymam kluczyka (nie kręce rozrusznikiem) .............................x.....................x............x....x......x.x........xxx.......xxxxx.....xxxxx...xxxxxxXXXXXX Kiedy myśle, ze silnik jest jeszcze ciepły i za krótko potrzymam kluczyk silnik prawie zapali, ale zaraz zgaśnie (lub zgaśnie zanim sie rozgrzeje) to w ogole nie pojawia się zapłon przez długi czas. Tylko rozrusznik i nic więcej. Czasem stoje z 20 minut i czekam, aż w ogóle zacznie załapywać zapłon, a pozniej jeszcze 10 min na rozgrzanie silnika. Zapłon to nie koniec. Dochodzi do tego kilka dziwnych rzeczy: - Silnik musze grzać, bo po tym jak już zapali nie da się jechać i łatwo gaśnie. - Czasem trzyma sie na 1500obr/m, czasem musze ja trzymać bo silnik zwalniał, zwalniał aż w koncu sie zatrzymywał (jak pisałem wtedy jeszcze trudnij go odpalić). Czasem (dziś) wejdzie aż pod 5000o/m - Obroty delikatnie falują, ale nie jest to sinusoida. Wykres wyglądałby bardziej kradratowo: .....;----;.....;----;..... - Kiedy silnik sam sie trzymał w okolicach 1500o/m gdy lekko dodałem gazy obroty spadały. Gdy mocniej dodałem gazu - szły w góre. - W momencie odpalenia (xxXXXXXX) z rury leci chmura dymu i chyba czuć benzyne - Po około 2h postoju, wskaźnik na dole, a mimo to autko pali i można jechac od razu. - Kilka razy zdarzyło się tak, że silnik sam grzał sie na wysokich obrotach (~2000o/m), nagrzał sie do tego stopnia, ze przełączał sie na lpg. W momencie przełączenia obroty szybko leciały do zera. Kilka razy udało mi sie wyratować dodając gazu, a kilka razy nawet to nie pomagało. Jeśli się udało uratować silnik przed zgaśnięciem, nadal dziwnie sie zachowywał aż do momentu nagrzania. - Kiedy silnik sie zagrzeje (wskaźnik w połowie skali) wszystkie problemy znikają. Wyraźnie widoczny jest moment, w którym coś sie przełącza/przestawia, wszystko wraca do normy i można jechać. - Dodatkowo zauważyłem, że silnik sie przegrzewa (wskaźnik ponad połowe) jeśli nie jade (np. stoje w korkach). Wentylator sie nie włącza. Gdy jade ładnie trzyma temperature. Doradźcie chłopaki bo mnie to auto nerwowo wykończy!
  14. Witam! Sprawa wygląda następująco. Mam zamontowane CB. Podpięte prosto do akumlatora. Zamontowany mam też filtr przeciwzakłuceniowy - raczej tańszy, prosty sprzęt. Problem polega na tym, ze gdy coś odbieram na CB (ktoś nadaje) to w głośniczku słysze bzyczenie o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości obrotów silnika. Ponad to otwieranie i zamykanie prawej szyby powoduje zakłucenia w CB. Da się z tym żyć, ale wolałbym się pozbyć problemu. Wiem, że te filtry eliminuja raczej słabe zakłucenia, więc to musi być coś gubszego. Niby problem dotyczy CB radia, ale ja chciałbym to uogulnić - dlatego pisze w tym dziale. Jak zlokalizować źródło takich zakłuceń? Jakiego sprzętu potrzebuje? Jak wyeliminować zakłucenia? Ile taki zabie kosztowałby u elektyryka? Pozdrawiam, Bartek :) Przeniosłem do odpowiedniego działu A tak przy okazji, kolego, zainstaluj sobie jakiś programik sprawdzający pisownię, Wstyd :-?
  15. Dzięki! :) Uspokoiłeś mnie. Zostawie jak jest. Pytanko bonus: Mam wrażenie, ze brakuje tam jakiejś przykrywki. Na pewno tam jakiś syf sie dostaje. Czy tego otworu nie powinno się czymś zakryć?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!