Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

moby_76

Użytkownik
  • Postów

    99
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Scenic II phI
  • Silnik
    2.0 16V [F4R]
  • Przebieg (tys.km)
    126000
  1. Moje auto to Scenic II ph1 w automacie, 2003 r. Muszę wymienić i w związku z tym poszukuję tu i tam kompletnej wiązki przewodów do skrzyni DP0 o wyznaczniku 056. Mam do Was Forumowiczów pytanie, czy taka wiązka będzie pasowała od Scenica z inną jednostką napędową lub też z innego rocznika, ale przy zachowaniu takiego samego wyznacznika skrzyni jak mój? Chodzi mi o np. złącza. A może ktoś z Was posiada taką wiązkę? Pytam w tym wątku, bo w dziale "Giełda/Kupię" wymagane jest zdjęcie. Nie mam takowego i nie wiem kompletnie jak ta wiązka wygląda. Dlatego z grafiki od Googla też nic nie skopiuję. Byłbym również bardzo wdzięczny za ewentualne namiary, gdzie mógłbym dostać takie "kabelki".
  2. Czy ktoś z Was, właścicieli aut z automatyczną skrzynią DP0, miał kiedyś problem z czujnikiem ciśnienia oleju w skrzyni? (nie chodzi tu o elektrozawory/modulatory) Jeśli tak, to bardzo proszę o informację, jakie mieliście objawy tej konkretnej awarii.
  3. Hej! Przepraszam, że delikatnie zmienię temat. Zapewniam, że nadal będzie dotyczył spryskiwaczy reflektorów :) Po prostu uważam, że dla tego pytania szkoda zakładać nowy wątek. <><><><><><><><><><>><><><><> Chciałem zapytać się o sposób mocowania dysz w zderzaku. Dokładniej, czy w zderzaku są tylko otwory w których osadzone są dysze i od spodu przykręcone? Czy może są od środka jakieś zaczepy/zatrzaski? Posiadam reflektory xenonowe ze spryskiwaczami. Czeka mnie zakup zderzaka + lakierowanie. Wybór zderzaków z otworami pod dysze jest mniejszy, dlatego zastanawiam się nad zakupem "zwykłego" i wywiercenia w nim otworów. Gdybym miał taką możliwość, to wybór zderzaków byłby większy i pewnie taniej mógłbym zakupić. <><><><><><><><><><>><><><><> Z góry dzięki za odpowiedź! Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76
  4. Nową instalację do rozrusznika? ;) Wystarczy, że ta która jest została dokładnie sprawdzona.
  5. Hej Hymmen! Czy jak już silnik uruchomi się, to są u Ciebie jakieś "nienormalne" dzwieki? Jakieś np. terkotanie, itp? Bo próbowałem na Twoim filmiku coś usłyszeć, ale moje ucho nic nie "wyłapało". Przy nieudanej próbie rozruchu, u mnie nie ma takiego dzwięku jak u Ciebie. Wygląda to tak, jakbym w aucie ze stacyjką puścił kluczyk zanim odpali mi auto. Żadnych dziwnych dzwięków. Za drugim razem uruchamia się, ale "rzęzi", tak jakby rozrusznik nie "odjeżdżał" od koła zamachowego. Rozrusznik został wyjęty i sprawdzony/przeczyszczony. Wszystko OK! Tak na wszelki wypadek wymieniłem bendix. Problem pozostał. Jednej części niestety dokładnie nie sprawdzimy, a jest to zespół sprzęgający czyli elektromagnes. Myślę, że tu może tkwić przyczyna. Jak już wcześniej napisałem, problem występuje tylko na dobrze rozgrzanym silniku, po dłuższej trasie. Z tego co mi wiadomo, to właśnie ten rozgrzany element może zawodzić. Co o tym myślisz/myślicie? ;) Dodano: 17 maj 2013 - 14:24 Czy może ktoś z forumowiczów potwierdzić typ rozrusznika w silniku F4R (2.0 16V Scenic II ph1) Według dokumentacji (Dialogys) powinien być Valeo D7R49. W sklepie natomiast mówią coś innego. Czy w tym rozruszniku Valeo D7R49 można zdemontować/wymienić elektromagnes? Dodano: 22 sie 2013 - 23:51 Ech... nikt nie może rozwiązać mojego problemu. Ani serwis, ani "Pan Heniu w garażu", a kasa z portfela odpływa. Powoli poddaję się i zaczynam układać tekst na ogłoszenie. Przez ponad dwa lata użytkowania Scenica nabawiłem się nerwicy. I te ciągłe głosy w głowie - dojadę, nie dojadę? Wrócę, nie wrócę? Odpali, nie odpali? Jeśli chodzi o problemy z rozrusznikiem, to nie w nim tkwi przyczyna. Na początku "przygody" dokładnie został sprawdzony ten, który był oryginalnie zamontowany. Wymieniłem w nim bendix, tulejki oraz elektromagnes i nadal było źle. Postanowiłem zakupić nowy i po zamontowaniu myślałem, że mnie trafi. Nadal identyczne zachowanie przy rozruchu. Mam do Was jeszcze jedno pytanie, pytanie ostatniej szansy:) Gdzie znajduje się przekaźnik rozrusznika? Bo musi gdzieś takowy w naszych autach być. I czy to on steruje wyłączaniem rozrusznika w momencie uruchomienia silnika? Czy może coś innego? Jest teraz tyle aut na przysłowiowy guzik i nikt, gdzie tylko o to zapytałem, nie potrafił mi na to pytanie odpowiedzieć.
  6. Powracam z problemem uruchamiania mojego Scenica. Z powodu braku czasu z rozrusznikiem nic nie robiłem. Poprostu męczyłem się z tą "dolegliwością". Chciałem dopytać się, czy zbyt szybkie wyłączanie się rozrusznika też może świadczyć o jakimś jego defekcie? Np. o bendixie? To, że się nie "cofa" i zgrzyta to OK, ale to, że zbyt szybko się wyłącza? Czy bendix też może "maczać w tym palce":( Jak było troszkę zimniej (poniżej zera) dwa razy na zimnym odpalił mi ale pracował na tak małych obrotach, że silnika praktycznie nie słyszałem. Grubo poniżej 1000 obrotów. Przy delikatnym dodaniu gazu gasł. Przy trzeciej próbie uruchomienia po kilku sekundach wskoczył na obroty. Czy mam wiązać te dwie przypadłości? Może to nie rozrusznik? Chociaż przeważnie przy drugiej próbie uruchomienia "zgrzyta" i trzeba wyłączać zapłon. Dodano: 11 mar 2013 - 10:16 Powracam z problemem :) Miałem troszkę spokoju i znów się zaczęły problemy z rozrusznikiem. Zanim jednak zabiorę się za jego demontaż, mam pytanie. Czy wiecie na jakiej zasadzie działa wyłączanie rozrusznika w Scenicu II phI? Czy wyłącza się on na zasadzie zmniejszenia oporu na rozruszniku w momencie gdy silnik już "samodzielnie" pracuje? Pozdrawiam! Dodano: 22 kwi 2013 - 22:16 Rozrusznik został wymontowany, rozebrany i sprawdzony. Wszystko z nim OK. Elektryk zaproponował wymianę, jak to powiedział na "wszelki wypadek", bendixa. Wiadomo przecież, jak w Scenicu demontuje się rozrusznik więc bendix wymieniony. Problem niestety pozostał. Przypomnę jak wygląda w moim przypadku uruchamianie i z góry przepraszam, że się powtarzam:) Na zimnym silniku problem nie występuje. Na rozgrzanym jak go wyłączę i od razu uruchamiam to również odpala. Rzadko, żeby wtedy nie zaskoczył. Nawet nie było jak zademonstrować elektrykowi usterki. Problem najczęściej występuje, jak troszkę postoi - na przykład robię większe zakupy. Rozrusznik uruchamia się zawsze, tylko za pierwszym razem tak na 1-2 sekundy i wyłącza się (silnikiem kręci). Przy drugiej próbie zakręci (1-2 sekundy odgłosy normalne:) i w momencie odpalenia(?) coś tak zgrzyta, rzęzi? Tak prawdę mówiąc to nie wiem czy silnik wtedy pracuje, bo ten ciągły "zgrzyt" jest dosyć głośny. Wciskam wtedy stop, bo tak naprawdę nie wiem co się dzieje. Za trzecim razem najczęściej uruchamia się. I jeszcze dopytam. Jaka jest w naszych Scenicach zasada wyłączania rozrusznika? W sensie, kiedy "wie", że ma już przestać kręcić? Bo wydaje mi się, że problem raczej tkwi w elektronice? Sterowaniu rozrusznikiem? Proszę o jakieś porady, wskazówki, co może być przyczyną? W moim niedużym mieście mechanicy rozkładają ręce:/ Z góry dziękuję za pomoc!
  7. Posiadam reflektory xenonowe. Fakt, automatyczna regulacja lewego nie działała już jak kupiłem auto. Lecz to raczej nie ma związku z wolnymi złączami - najprawdopodobniej mam coś z silniczkiem regulującym wysokość wiązki, bo napięcie do silniczka sterującego dochodzi. Alarmu faktycznie nie posiadam. Chociaż ja wiem, czy to od alarmu? Może i tak :P
  8. Witam! Ja tak na chwilkę podpinam się z zapytaniem :P Już kiedyś w innym wątku pytałem się, ale nikt nie potrafił odpowiedzieć. Czy wiecie od czego mogą być to złącza? Znajdują się one nad lewą nogą, mniej więcej tam gdzie są bezpieczniki. Można je wyciągnąć jak zdemontujemy taką podziurkowaną "wykładzinkę" przez którą dmucha powietrze z nawiewu. "Wolne" raczej nie są, bo auto w pełnej opcji. Brak mi tylko podgrzewanych foteli. Przepraszam za "komórkową" jakość.
  9. Hej! Jak w temacie. Czy korzystaliście może z myjni parowej? Chodzi przede wszystkim o myjnie stacjonarne z porządnym sprzętem. Nie żadne "z dojazdem do klienta". Proszę o opinie. Czy warto? Jaki efekt? Pozdrawiam!
  10. >Merkaba Nie no, wkurzyłem się :/ Te Narvy to nic innego jak Philips. Wszystko identyczne jak u Philipsa. Może tylko odbłyśniki (lustra) ciut inne. W Philipsie są "gładkie". Cena sporo niższa. Mam co prawda 5-cio ledowe, ale nawet nie sprawdzam czy Narva takowe posiada. Po co mam się denerwować, że przepłaciłem Jak widać, dużo firm zaczęło zarabiać na światełkach dziennych.
  11. Qrde, móje czujniki, z tego co pamiętam, wyglądają nieco inaczej niż te z forum RLKP. Słyszałem kiedyś, że są dwa rodzaje. Nie wiem, czy różnią się tylko kształtem, czy jeszcze czymś innym? Czy jak zamontuję taki np. od Laguny to "dogada się" ze Scenikiem?
  12. Qrde, nie mogę "odkopać" tego opisu wymiany bateryjki w wentylu/czujniku. Jeśli macie namiary w postaci linka, to bardzo proszę. Będę dozgonnie wdzięczny :D Dodano: 11 mar 2013 - 10:20 No i jak, przeprowadzał już ktoś operację na otwartym czujniku ciśnienia w oponach? :D Czy komuś udało sie go w odpowiednim miejscu naciąć i wymienić baterię?
  13. Dokładnie:) Ja wynegocjowałem, jako średniostały:) klient za 109PLN - oryginał.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!