Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Janusz777

Nowy użytkownik
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renaule Megane II ph I
  • Silnik
    1,5 dci
  • Przebieg (tys.km)
    150
  1. W Aso cena po rabacie za ponad 4-letni samochód to 2200 zł w tym 900 zł za robociznę. Sprzęgło 700 zł, to tego jak powiedzieli koniecznie trzeba wymienić wysprzęglik i dwie uszczelki półosi, potem jeszcze zbieżność. Zakład niezależny za te same rzeczy podał cenę 1400 zł.
  2. Megane II 2004r. 1,5 dCI 74 kW. Przebieg ok. 150 tyś. km. Naciskając pedał sprzęgła występuje bardzo duży opór, nie udaje się włączyć żadnego biegu. Pracownik pomocy drogowej, która mnie holowała stwierdził, że sprzęgło jest do wymiany. Co powinienem wymienić, czy całe kompletne sprzęgło, czy także koło dwumasowe ? Na jaki koszt powinienem się przygotować ? Ile weźmie za to ASO a ile warsztat niezależny ?
  3. Mechanik stwierdził następujące usterki: 1-luz na sworzniu zwrotnicy wahacza prawego przedniego 2-luz na lewym drążku kierowniczym wraz z końcówką 3-luz na prawym drążku kierowniczym 4-minimalne luzy na tulejach i łącznikach stabilizatora przedniego Jakie muszę kupić części by naprawić wszystkie te usterki ?
  4. W Megane II 2004r. 1.5 dCI mam do wymiany sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierownicy, obie rzeczy z lewej strony. Części już mam kupione. Dowiadywałem się w autoryzowanym salonie Renault o koszt wymiany. Dowiedziałem się, że wg nich sam sworzeń nie występuje jako osobna cześć i oni nie podejmą się jego wymiany, mogą wymienić cały wahacz, koszt tej wymiany wraz z końcówką drążka i ustawieniem zbieżności to 650 zł. Mam koło siebie salon Hyundaia, naprawiają tam wszystkie marki samochodów. Dla nich montaż samego sworznia nie stanowi problemu, sprawdzili tylko czy w Megane jest przykręcany czy prasowany. Ponieważ jest prasowany cena jest trochę wyższa za usługę i za wszystko (łącznie z końcówką i zbieżnością) wyliczyli 200 zł. Czy takie różnice w cenie są typowe ? A jak w innych miastach (piszę z Opola) czy warsztatach kształtują się ceny tych podstawowych napraw ?
  5. Mam do wymiany sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierownicy. Co sądzicie o takich firmach produkujących te części: TRW... RTS... MONROE... DELPHI... MAX_GEAR... MOOG... QH... SIDEN... FEBI_BILSTIN Które z nich są godne polecenia, a które lepiej omijać z daleka ? Czy te droższe rzeczywiście mają bardziej trwałe części ?
  6. Niestety człowiek uczy się na błędach, a do tego mechanika (od tych przekładni) miałem duże zaufanie i nie była to tylko moja opinia.
  7. No i sprawa się wyjaśniła. Byłem dzisiaj w autoryzowanym salonie Renault w Opolu. Pokazałem mechanikowi stuki przy obracaniu kierownicy, ten stwierdził na 95%, że winna jest przekładnia kierownicza. Potem wziął samochód do hali na podnośnik. Po 20 minutach przyszedł po mnie i powiedział, że bardzo się pomylił w swej pierwszej diagnozie. Przekładnia kierownicza jest całkowicie sprawna, a powodem stuków była jak mi napisano: "Nieprawidłowo umocowana oś kolumny kierowniczej w stosunku do blokady kierownicy". Kosztowało mnie to 150 zł, ale przynajmniej problem z przekładnią kierowniczą mam z głowy.
  8. Na tej pierwszej aukcji wszystkie przekładnie zostały sprzedane, ale jest nowa, w tej samej cenie: http://allegro.pl/przekladnia-kierownicza-renault-megane-ii-scenic-2-i1818319594.html Jednak na razie nie decyduję się na jej zakup. Tak naprawdę nie odczuwam żadnych negatywnych skutków działania ponoć nie do końca sprawnej przekładni. Występują tylko te stuki. A czy sprawdzenie tej przekładni w autoryzowanym serwisie Renault to dobry pomysł ? Czy tam stwierdzą to jednoznacznie ? I jaki może być skutek gdy jednak przekładnia jest zużyta a ja będę dalej jeździł nie wymieniając jej ?
  9. Minęły dwa lata, samochód ma na liczniku ok. 140 tyś. km, a więc od wymiany nowej oryginalnej przekładni przejechał ok. 45 tyś. km i sytuacja znowu się powtarza. Przy okazji innej naprawy mechanik stwierdził, że powinienem wymienić/zregenerować przekładnię. Gdy samochód był pchany (nie działało wspomaganie), stwierdził luzy i powiedział, że dalsza jazda z taką przekładnią, może spowodować, że nie opanuję samochodu w którymś momencie w czasie jazdy. Sam jeżdżąc nie odczuwam żadnych niedomagań ze strony układu kierowniczego. Jedynym efektem występującym już od jakiegoś czasu są charakterystyczne odgłosy wydobywające się z przekładni podczas skrętu kierownicą. Nie występują one zawsze, są dosyć ciche. Trudno mi porównać ten dźwięk do czegokolwiek. Jest to jeden, krótki dźwięk, jakby stuknięcie. I teraz pytanie czy jeździć z tym dalej czy jednak naprawiać ? I jaką ja mam tą przekładnię, hydrauliczną czy elektryczną ? Renault Megane II 2004r. 1,5 dCI 74kW Na Allegro znalazłem taką przekładnię elektryczną: http://allegro.pl/przekladnia-kierownicza-renault-megane-ii-scenic-2-i1802200605.html Czy pasowałaby do mojego samochodu ? Czy wszystkie Meganki II po 2002r. mają takie same przekładnie kierownicze ?
  10. W sprawie oryginalnego czujnika do Megane za 200 zł to podaję kontakt do osoby, która mi to załatwiła i wykonała serwis układu klimatyzacji: http://klimatyzacja-samoch.firmy.net/
  11. Czujnik mam już wymieniony, klima chodzi bez problemu. Rzeczywiście trzeba było ściągnąć zderzak, wtedy dostęp do czujnika jest bardzo łatwy. A sam czujnik i to oryginalny można jednak dostać za 200 zł.
  12. W serwisie po podłączeniu komputera stwierdzono zwarcie do masy właśnie czujnika ciśnienia w układzie klimatyzacji. Dzieje się tak w dwóch przypadkach, brak gazu lub uszkodzony czujnik. Kosztowało mnie to 150 zł, czujnik zaoferowali za 580 zł plus wymiana, ale nie skorzystałem. Okazuje się, że do mojego modelu nie ma zastępczego czujnika, ale ktoś kto zajmuje się serwisem klimatyzacji ma sprowadzić mi czujnik z Opla za 200 zł, który ma ponoć pasować, zobaczymy. A tak przy okazji czy był gdzieś opis (szukałem ale na ten temat nic nie znalazłem) lub ktoś może napisze jak zdejmuje się przedni zderzak w Megane II ?
  13. Megane z 2004 r. silnik 1,5 DCI nr VF1BMR20xxxxxxxxx co jeszcze mam podać i skąd ewentualnie wziąć informację ? Na forum nie podajemy numeru VIN do widoku publicznego. meganecoupe02
  14. Co do włączonego nawiewu to wiem. Dmuchawa pracuje bez zarzutu. Mam pytanie natomiast gdzie mam szukać sprężarki i czujnika ciśnienia by sprawdzić stan połączeń elektrycznych i czy dochodzi tam napięcie ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!