Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

top1

Nowy użytkownik
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Silnik
    2.0 8V
  • Przebieg (tys.km)
    0
  1. patrulo: Nie mam zielonego pojecia, moj samochod naprawialem ( a wlasciwie mechanik mi naprawial ) na slepo bazujac na postach z tego forum. Pierwsza diagnoza mechanika ( ktory nie mial duzo do czynienia z megankami ) byla - na 99% poszukaj sobie nowej skrzyni na zlomie, ale OK sprobujemy. Jak widac udalo sie dzieki forum.
  2. Witam, Poniewaz rozstaje sie z moja meganka ( megane I coupe I 8V 1998r 2.0), opisze jak naprawilismy sytuacje kiedy wskakiwal tylko 5 bieg. Moze zaoszczedzic to forumowiczom troche czasu i pieniedzy. A wiec nie trzeba wyciagac skrzyni, trzeba spuscic jednak z niej olej. Odkrecamy w skrzyni klapke ( dostajemy sie do niej z boku odkrecajac kolo i nadkole po stronie kierowcy i dzwigajac nieco samochod - klapka na foto nr.3 ). Wine za wszystko ponosi wodzik, ktory przesunal sie za 5 bieg. Przyczyny mogly byc dwie: zbyt gesty olej w skrzyni ( pozniej wymieniony na rzadszy i sytuacja nie powtorzyla sie do dzisiaj - przez 2 lata) - awaria zdarzyla mi sie w zimie zaraz po odpaleniu ( kiedy olej byl jeszcze gesty ). Druga przyczyna mogla byc sprezyna, ktora zbyt slabo dociskala kulke, ktora wskakuje w karby w wodziku kiedy wrzucamy bieg ( sprezyne ta lekko rozciagnelismy i wlozylismy spowrotem - ostatnie foto ). Naprawa: spuszczamy olej ze skrzyni, odkrecamy nadkole, dzwigamy nieco samochod zeby miec lepsze dojscie, odkrecamy klapke z boku skrzyni ( na 3 srubach ) - teraz mamy dojscie do wszystkiego. Problemem jest wodzik - pokazany strzalkami na czerwono, ktory wskoczyl za daleko. Popychamy go troche w nasza strone - teraz biegi powinny zaczac chodzic normalnie. Mozemy rozciagnac troche sprezyne ( ktora jest widoczna na foto nr.5), zeby mocniej dociskala kulke do wodzika.
  3. Witam, Sytuacja z 5 biegiem powtorzyla mi sie rok pozniej ( w 2008 roku, tez w zimie ) jednak juz inny bieg nie chcial wskoczyc ). Po naprawie do dzisiaj nic sie nie dzialo - jednak wymienilem olej w skrzyni na inny i rozciagnalem nieco sprezyne dociskajaca kulke ktora wskakuje w karby w wodziku. Poniewaz rozstaje sie z moja meganka ( megane I coupe I 8V 1998r 2.0), opisalem jak naprawilismy sytuacje kiedy wskakiwal tylko 5 bieg. Moze zaoszczedzic to forumowiczom troche czasu i pieniedzy. Opis zrobilem jako osobny watek. link: http://megane.com.pl/megane-i-phi-awaria-s...98r-vt24055.htm pozdrawiam
  4. Witam, Moja meganke I coupe I 2.0 8V ( 1998r ) spotkalo to co wczesniej czy pozniej trafia inne modele czyli: Objawy: przy wylaczaniu zamknietego obiegu powietrza zaczyna strzelac po lewej stronie kierownicy, gdzies na wysokosci bezpiecznikow. Trzeba bylo jezdzic na zamknietym obiegu powietrza - wtedy nie strzelalo. Po lekturze forum i paru blednych probach wreszcie udalo sie odlaczyc to strzelajace badziewie. Kupilem nawet, calkiem niepotrzebnie sciagacz do wycieraczek. Silniczek, jak sie pozniej okazalo mozna odlaczyc bez odkrecania jednej srubki. W komorze gdzie znajduje sie akumulator znajdujemy wtyczke z 4 kabelkami i wypinamy ja ( zatrzask wtyczki znajduje sie po lewej jego stronie - jak na zalaczonym foto, wtyczka zaznaczona czerwonym kolkiem ). Wnioski: - nie ma dojscia do silniczka od strony kabiny za rura biegnaca od dmuchawy jak to jest w scenicu. - odkrecajac wycieraczki i zdejmujac plastik przykrywajacy dolna czesc szyby nie dostaniemy sie do silniczka, tutaj klima przykrywa wszystko ( trzeba by ja wymontowac ) - nie udalo mi sie dostac do klapki/silniczka od strony bezpiecznikow - opisy na forum byly bardzo pomocne, jednak byl maly chaos jezeli chodzi o modele - dlatego wklejam moj opis
  5. Witam Mam identyczna sytuacje, tylko 5 mi zaczela wskakiwac, jednak mielilem drazkiem do zmiany biegow dobre 10 min, i w koncu zaczelo wskakiwac normalnie.. Jak stawiacie - przesuniety wybierak ? Czy raczej skrzynia w srodku... Aatom: Jak sie skonczyla historia ?
  6. I jak - naprawione ? Mam podobne objawy - narazie jestem po wymianie silnika krokowego, objawy (gasniecie na luzie) ustaly na 2 tygodnie, teraz jednak znowu zaczal gasnac... Czasami obroty na luzie skacza na 1200 a nawet 1500, czasami spadaja do okolo 500 ( z tego co zauwazylem, norma to byla 600)... Megane Coupe 2.0 8V 1998 Czy wadliwy potencjometr pokaze na komputerze ?
  7. Witam Tak sie zdarzylo ze padl mi rozrusznik, raz kreci, raz nie - w momencie gdy nie kreci, to slychac stuk (jak gdyby bendix dochodzil do kola), ale niestety nie kreci. Znalazlem na allegro rozrusznik za 135zl -> podejrzewam ze regeneracja moze byc w podobnej cenie. http://www.allegro.pl/item228254408_nowy_r...ane_laguna.html Teraz pytanie - czy ten rozrusznik podejdzie do meganki coupe 1998 (8V). Dzwonilem do sprzedawcy, ale on nie jest pewien ( powiedzial ze mam wykrecic rozrusznik, i zobaczyc numery / ewentualnie czy bendix ma 9/10 zebow - to wtedy jest ten model ). Niestety samochody to nie moja branza, i nawet gdy wjechalem na kanal, to nie potrafilem znalezc rozrusznika... a do czegos, co bylo podobne, bylo tak utrudnione dojscie, ze raczej nie bylem w stanie dosiegnac go, a juz wogole znalezc tam jakichkolwiek numerow. W ksiazce Renault Megane Sam Naprawiam o rozruszniku sa tylko 3 zdania, nie ma jego zadnego zdjecia. Podsumowujac: Czy ktos moze mi powiedziec w 100% ze ten rozrusznik podejdzie do mojej Meganki, czy raczej to jest niemozliwe ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!