Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szczeniak2001

Nowy użytkownik
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic I ph II 2001
  • Silnik
    1,9 dci
  • Przebieg (tys.km)
    213
  1. Jak pewnie zdążyłeś już się zoriętować przyczyn falowania może być wiele,a co gorsza może się zdarzyć że różne usterki mogą występować jednocześnie, ale nie można dać się zwariować. Myślę że trzeba zacząć od usunięcia usterek wskazywanych przez klipa. - usunąć problem z masą na przekaźniku - wyjaśnić co oznacza O obr/min. przy korekcji biegu jałowego mechanik powinien wiedzieć o co chodzi (jeśli nie wie to powinien się dowiedzieć), czy jest to problem z którymś z czujników np. obrotów,może hala, czy też po prosu jest to wskazanie prawidłowe (brak potrzeby korekcji). Dalej wypadałoby wyeliminować problemy na powietrzu oraz czujniki temperatury (również od temperatury zależy dawkowanie paliwa), jeśli na powietrzu wszystko jest ok. pozostaje układ paliwowy. Jeśli diagnostyka nic nie wskóra pozostaje statystyka lub inaczej doświadczenie użytkowników w podobnych przypadkach, i tu najczęściej w obwodach paliwowych (falowanie na szynie najprawdopodobniej wskazuje na problem w układzie paliwowym) jako przyczyna falowania wymieniany jest regulator na pompie wysokiego ciśnienia lub wtryskiwacze. Dobrym testem wtryskiwaczy jest test przelewowy który pokazuje czy któryś z wtryskiwaczy nie "puszcza paliwa bokiem" zakłócając w ten sposób regulację ciśnienia. Nie znam sposobu na sprawdzenie regulatora ciśnienia. Zaznaczam że nie jestem mechanikiem samochodowym i powyższe wnioski opieram na przeczytanych forach i poradnikach. Pozdrawiam,
  2. Z tego co opisujesz wymiana regulatora wydaje się być uzasadniona, jednak nie jestem fachowcem i może lepiej by ostateczną decyzję podjoł mechanik - dobry mechanik znający problem! Myślę że jesteś blisko rozwiązania swojego problemu, szczerze Ci kibicuję i mam nadzieję że napiszesz o filale.Gdybyś się zdecydował samodzielnie wymieniać regulator pstryknij kilka fotek przyda się innym.
  3. Zawór sterujący doładowaniem sprężarki jest przykręcony do tylnej ściany grodziowej komory silnika po podszybiem od strony kierowcy obok czujnika ciśnienian, nad pompą hamulcową . Idą do niego dwa wężyki gumowe, na innym forum radzą że w celu sprawdzenia można je ze sobą połączyć omijając ten zawór lecz wtedy turbina nie będzie chroniona przed przeciążeniem, koszt zaworu to około 200zł. Dołączam również linki do podobnych tematów, oraz schemat z zaznaczonym zaworem, Warto przeczytać warto przeczytać. Niezależnie od szukania źródła problemów polecam wymienione wcześniej środki smarująco czyszczące, na prawdę działają, w moim przypadku samochod mniej pali i obroty się ustabilizowały, falowanie wprawdzie czasem powraca ale znacznie rzadziej (obecnie tylo przy załączonej klimie) i o mniejszym nasileniu, po przegonieniu samochodu w dłuższej trasie wszystko wraca do normy (aż do następnego razu :) ). Od pewnego czasu wybieram się do serwisu Bosch by wymienić oring na regulatorze pompy ciśnienia, ale najpeirw sprawdzę sprężarke.
  4. Mam podobny problem z którym jeżdżę ponad 2 lata (ok 30000 km), po zimie gdy zaczyna się robić ciepło pjawia falowanie obrotów na biegu jałowym ok 600..900 obr/min (najczęściej po załączeniu klimatyzacji), tak było 2010 gdy kupiłem ten samochodzik (senic I ph II 1,9 dci) potem problem powtórzył się 2011 no i wtym roku widzę że nie będzie inaczej. Jesienią problem ustaje zimą znika całkowicie. Poza falowaniem obrotów na biegu jałowym brak innych objawów poza lekkim dymieniem na czarno(ciemna mgiełka z wydechu) gdy przegazuję w okolicę 4000 obr na postoju. W moim przypadku latem pomaga dolanie do paliwa środka czyszczącego ukł paliwowy; http://www.kleenflo.pl/p%C5%82yn-do-czyszczenia-dieselowskiego-uk%C5%82adu-wtryskowego , oraz po wyczyszczeniu profilaktycznie dodatku poprawiającego smarowanie http://www.kleenflo.pl/smar-do-silnik%C3%B3w-diesla. Wcześniej polecam wymienić filtr paliwa, przeglądnąć przewody podciśnieniowe, sprawdzić przekaźnik sterujący turbiną, Egr, jeśli masz możliwość podmień przepływomierz ma on dwa niezależne czujniki - masy powietrza oraz temperatury (ten drugi może wprowadzać w błąd sterownik, ale pewny nie jestem. Co do regulatora na pompie wys. ciśnienia to niektórym pomaga wymiana orangu (można kupić w serwisie Bosch)lub wymiana całego regulatora. Regulator jest bardzo precyzyjnym urządzeniem i z czasem poprostu elementy ruchome tracą swoją gładkość lub są zanieczyszczone i zaczyna się przycinać. Regulator posiada również filtr (jego otworki widoczne są po szkłem powiększającym) który może być przytykany opiłkami z łuszczącej się pompy (oznaka zbliżającej się awarii)- przy wszelkich pracach należy zachować bezwględną czystość. Myślę też że nie koniecznie temperatura może być przyczyną naszych problemów lecz sezonawa zmiana jakości paliwa (jesienią i zimą posada dodatki uszlachetniające - nawet zwykły ON inaczej by się żelowało już w okolicach 0C), wiosną i latem jest najniższej jakości. Kombinuję że niska jakość paliwa + np. nadgryzione zębem czasu części - regulator, wtryskiwacze mogą dawać taki dziwny - sezonowy efekt. U mienie pomaga stosowanie w.w. środków czyszcząco smarujących, obecnie problem pojawia się przy załączonej klimie- pojadę z nią do przeglądu może zbyt obciąża silnik. Nie jestem mechanikem samochodowym więc proszę korektę moich obserwacji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!