Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

najdos

Nowy użytkownik
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane Scenic I ph II
  • Silnik
    K4M (1,6 16V)
  • Przebieg (tys.km)
    135

Ostatnie wizyty

365 wyświetleń profilu
  1. Ja mam takie pytanie: czy fabryczne belki dachowe mają jakieś kanały montażowe, czy trzeba wszystko montować na obejmy albo za pomocą obejm-adapterów? Mam na myśli montaż uchwytów do rowerów.
  2. Mam nadzieję, bo chyba znalazłem w końcu dobrego mechanika i nie chciałbym żeby mnie robił w cenzura.
  3. Remont był z mojej winy - rozbiłem miskę olejową i za późno zauważyłem brak oleju. A cewki i sondy były fabryczne.
  4. Witam. Mój Scenic 1,6 16V przeszedł w listpadzie 2011 mały remont silnika (polerowanie wału korbowego i nowe panewki). Mechanik oddając mi go, powiedział,że wymienił jeszcze jedną cewkę zapłonową, bo się spaliła oraz pierwszą sondę lambda. Oczywiście za nie zapłaciłem. Teraz poszły mi następne 2 cewki i druga sonda lambda. Mechanik twierdzi, że to przez mrozy. Jak myślicie? Czy uszkodzenia cewek i sond to naprawdę przypadek (i mrozy), czy może mieć to związek z remontem silnika?
  5. Dzięki. Tylko, że zamienników nie można nigdzie dostać, nawet po regeneracji nigdzie nie ma. Pozostają mi tylko używane i jak tu rozpoznać prawidłową część? Nowa kosztuje w serwisie ok. 2800 zł, więc odpada. Może ktoś wie, czy w Scenicach II i Megankach II są te same półosie co w moim?
  6. Wiem tylko tyle, że w moim Scenicu, idąc w stronę skrzyni biegów od wewnętrznego przegubu jest uchwyt półosi z łożyskiem, dalej ok. 120 mm półosi, łączenie na wielowpust i następne ok. 70 mm półosi i wpust do skrzyni biegów. Między osłonami przegubów jest ok. 155 mm. Ta na 1. zdjęciu jest dłuższa między przegubami i ma jakiś odważnik przy przegubie zewnętrznym. PS. Czy półosie od Anglików są takie same jak u reszty?
  7. Witam. Szukam prawej półosi do samochodu jak w temacie. Na allegro znalazłem dosyć dużo, więc kupiłem taką jak na 1. zdjęciu. W opisie było, że do mojego modelu, zresztą dużo było takich. Jak zaniosłem do mechanika, okazało się, że nie pasuje. Zajrzałem pod spód i rzeczywiście - półoś w samochodzie wygląda tak jak na 2. zdjęciu, tylko, że na allegro takie półosie sprzedają z opisem, że to do Scenica II. Czy ktoś wie o co tu chodzi i czy ta druga będzie pasować do mojego?
  8. Wyjąłem dmuchawę. Trochę się przy tym namęczyłem. W ksiażce WKŁ jest napisane, że po odkręceniu śrub trzeba przekręcić o ćwierć obrotu w lewo i wyciagnąć. W praktyce to trzeba ciągnąć, przekręcic, znowu ciągnąć, przekręcić, pchać itd. omijając różne przeszkody w postaci okablowania, przekaźnika, elementów obudowy i innych. Te manewry zajęły mi ok. pół godziny ale się udało. Po zdjęciu osłony okazało się, że korpus silnika wentylatora w oklicach szczotek to sama korozja, razem z łożyskiem ślizgowym. Wiatrak ledwo się dawał obracać ręcznie. Stanu drugiego łożyska nie widzę, bo jest w głębi wentylatora. Na jakimś formum przeczytałem, że taka korozja to norma, bo woda się dostaje przez wlot powietrza przy szybie i stoi w dmuchawie. Podobno niektórzy wylewali stamtąd po szklance wody. U mnie było sucho, ale ślady pozostawione przez wilgoć zostały. Oczyściłem silnik, psiknąłem na łożyska jakimś środkiem w stylu WD40 i po kilku minutach zaczął obracać się bez większych oporów. Chyba jeszcze naładuję jakiegoś gęstego smaru, żeby woda tam nie wchodziła. To tyle z mojej strony. Dzięki.
  9. Myślałem, że może już ktoś miał ten problem i napisze mi czego się mogę spodziewać. W takim razie jutro sam sprawdzę co w dmuchawie piszczy.
  10. Witam. Od pewnego czasu mam "świerszcze" w wentylatorze. Piszczy mi tylko w sezonie grzewczym i do tej pory po kilku minutach piszczenie ustawało. Czasmi nie chciał ruszyć, ale porządne uderzenie pod schowek pasażera go budziło. Od dwóch dni piszczenie jest głośne i nie ustaje, więc w końcu pomyślałem, że przydałoby się coś z tym zrobić. Może już ktoś miał taki przypadek, więc przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac związanych z demontażem wentylatora, proszę o poradę, czy mam się zaopatrzyć w drugi wentylator, czy wystarczy coś w nim przesmarować. PS Wersja z klimatyzacją.
  11. Mam Scenica 1,6 16V 2002 r. (K4M) W katalogu na stronie Eyquem znalazłem, że do tego silnika są świece RFN 52 LZ, natomiast w książce z cyklu "sam naprawiam" jest typ RFN 58 LZ, tak samo powiedział mi mechanik w warsztacie. W ASO za to powiedzieli, że świece są firmy Renault i mogą podać nr katalogowy, poza tym nic więcej nie wiedzą (załamka). Które powinienem założyć? P.S. Jak w ogóle się czyta "Eyquem"? Nie chcę się zbłażnić w sklepie
  12. Dzięki za rady. Już się umówiłem w ASO na wymianę oleju.
  13. no to pojadę do ASO i się uprę, żeby mi wymienili, bo 80 tys. km to już chyba czas najwyższy.
  14. A może ktoś ma automata i oświeci mnie jak się sprawdza poziom oleju w skrzyni, bo żadnego bagnetu nie widzę i w instrukcji też nie ma żadnego obrazka na ten temat. Typu skrzyni też nie znam i nie wiem jak to sprawdzić. Sprawdzałem też w książce WKŁ "Renault Megane" i tam też nic nie ma o tym jak sprawdzać poziom oleju (napisali tylko o korku przelewowym i to wszystko). Napisali też, że poziom sprawdza się co 60 tys. km :shock: i to wszystko.
  15. Sam napisałeś. A to są chyba elementy rozrządu. Jeżeli się mylę, to sorki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!