Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kola01

Nowy użytkownik
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    megane I
  • Silnik
    1,4 8V
  • Przebieg (tys.km)
    150 000
  1. No więc odebrałem wczoraj autko. Kierownica już nie piszczy i chodzi wyraźnie lżej ale mam wrażenie, że jeszcze nie tak lekko jak przed naprawą. Jakby coś ją jeszcze trochę trzymało. W dodatku teraz auto ściąga w prawo. Po regeneracji maglownicy i wymianie drążka i 2 końcówek mechanik robił zbieżność u diagnosty a przynajmniej tak twierdzi bo skasował mnie dodatkowo za tę usługę. Przed naprawą autko ściągało w prawo bardzo minimalnie i po cichu liczyłem, że teraz problem zupełnie zniknie a jest jeszcze gorzej. Źle ustawiona zbieżność czy może być jeszcze coś innego? A może fakt, jak twierdzi mechanik cyt.: "Musiałem poluzować pod krzyżakiem żeby się dobrze ułożyło" po wszystkim, powinien jeszcze raz pojechać na ustawienie zbieżności?
  2. Olej oczywiście był wlany. Mechanik twierdzi, że weszły mu 2 litry. Dziś rano zadzwonił i powiedział, że już jest OK, że cyt. "Musiałem poluzować pod krzyżakiem żeby się dobrze ułożyło". Ma to jakiś sens czy raczej jakaś ściema? Autko dopiero za dwa dni będę mógł odebrać i wtedy będę wiedział czy wszystko działa prawidłowo.
  3. Witam. Megi I Ph1 1,4 V8 '96r. ze wspomaganiem kierownicy. Po demontażu maglownicy, jej regeneracji (działała ok ale zaczęła puszczać olej) + wymiana 1 drążka i 2 końcówek, po ponownym montażu maglownicy okazało się, że kierownica bardzo ciężko chodzi i w czasie kręcenia popiskuje. Kierownica po skręcie nie wraca w ogóle do normalnej pozycji. Coś jakby ją trzymało czy blokowało i trzeba użyć tej samej siły aby wyprostować z powrotem koła. W dodatku pojawiły się te piski. Dźwięk powstaje tylko w czasie obrotu kierownicy. To nie jest wycie pompy tylko jakby taki metaliczny pisk wydobywający się z okolic kolumny. Regenerację robiłem w jednej firmie a sam montaż/demontaż robił mój mechanik, który zaskoczony jest efektem końcowym i twierdzi, że nie potrafi wyjaśnić problemu bo zrobił wszystko jak trzeba. Oczywiście wcześniej kierownica pracowała cichutko, leciutko, mięciutko i za każdym razem "prostowała się" sama po zakręcie w czasie jazdy. Macie może jakieś pomysły? Zapewne jakiś błąd przy montażu tylko jaki? Mechanik trochę walczył z demontażem drążków (m.in. aby założyć gumową osłonę). Podobno bardzo się zapiekły. Ostatecznie wymienił jeden i 2 końcówki. Czy wtedy używając siły mógł np. uszkodzić maglownicę lub coś innego?
  4. Lysy, udało ci się rozwiązać albo chociaż dokładnie zlokalizować to skrzypienie? Mam dokładnie to samo. Jak wjeżdżam na próg spowalniający to słyszę bardzo głośno takie skrzypienie jakby guma o coś. Skrzypienie podobne jak w starym łóżku. Na postoju jak bujam autem to skrzypienie wyraźnie wydobywa się z przedniego lewego nadkola. Czasem pojawia się podczas skręcania. Im jest zimniej tym częściej i głośniej. Np rano jak jadę do pracy (koło 0 stopni) to bardzo skrzypi a gdy wracam (koło +15 stopni) to często nic nie słychać. Gumy stabilizatora wymieniłem w lecie (wewn i zewn). Zawieszenie nie siedzi, nic nie stuka, auto prowadzi się stabilnie. Tylko to skrzypienie.
  5. Na odpalonym silniku skrzynia stawia opór. Jak próbowałem załączyć bieg wsteczny to usłyszałem zgrzyt zębatek. Może jakbym użył większej siły to przy pozostałych biegach też bym usłyszał rzężenie ale nie chciałem męczyć lewarka bo opór jest wyraźny. Po zgaszeniu silnka biegi wchodzą normalnie i dziłają (przynajmniej jedynka) bo odpaliłem na jedynce i jechałem na niej kilkaset metrów. Jeśli to słoneczko padło to może warto wymienić od razu całe sprzęgło bo od nowości (17 lat i 152 000 km) nic przy sprzęgle nie było robione. Samochód był jeżdżony delikatnie ale głownie po mieście więc może już i tak pora na wymianę tarczy. Dziś laweta zabrała moje autko do ASO więc na dniach pewnie będę wiedział co i za ile,
  6. Dziś i moją megi I (1,4 benz. z 96') spotkała przygoda. Ruszyliśmy normalnie, zatrzymaliśmy się na pierwszym skrzyżowaniu ale gdy chciałem znów ruszyć zauważyłem, że nie mogę wrzucić żadnego biegu. Wciskam sprzęgło ale lewarek nie chce wskoczyć w żaden bieg. Jak zgasiłem silnik to zauważyłem, że lewarek wchodzi we wszystkie biegi bez problemu ale po odpaleniu silnika znowu nie chce w nic wejść. Biegi chyba normalnie działają bo na wyłączonym silniku wrzuciłem jedynkę i tak na biegu odpaliłem auto i na tej jedynce dojechałem do najbliższego miejsca gdzie mogłem zostawić autko. Podejrzewam nie działające sprzęgło, tym bardziej że od tygodnia zauważyłem lekkie popiskiwanie w czasie jego wciskania a teraz jak wciskam pedał sprzęgła to nie ma tego dźwięku i mam wrażenie, że jakby ciut lżej chodzi (ale może mi się tylko wydaje). Wcześniej sprzęgło sie nie ślizgało i pracowało normalnie. Sporadycznie tylko miałem problem z wrzuceniem dwójki jak było zimno, musiałem ponownie wysprzęglić i już wchodziła ładnie. Proszę o rady i ewentualną wycenę naprawy. EDIT 21.03.2013 10:00: Sprawdziłem linkę sprzęgła - jest cała i działa, po naciśnięciu pedału sprzęgła podciąga łapę ale mimo wszystko mam wrażenie, że pedał działa jakby trochę lżej i bardziej miękko niż wcześniej, jakby tylko go jakaś sprężyna trzymała.
  7. Znajduję rozbieżne informcje na temat pasków rozrządu do mojej Megi. Na 1/3 aukcji allegro jest informacja, że pasek ma 95 zębów a na 2/3 aukcji, że 96 zębów. Podaję kod silnika E7J 764 i rocznik 1996. Mam Megane 1.4e benzyna 8V 75kM z 04.1996 a oznaczenie na tabliczce silnika wygląda tak: E7J 3 7/64 C xxxxxx Nr VIN: VF1 BA0E0514564160 To w końcu jaki pasek mam kupić? Ile ma mieć zębów? Przykłady aukcji (na każdej jest podane, że pasek dla /Megane I, E7J 764, od 1996 - , BA0E/ 95 zębów: http://allegro.pl/pasek-rozrzadu-contitech-renault-ct-709-i2514577908.html http://allegro.pl/pasek-rozrzadu-gates-renault-19-clio-megane-1-6-i2580418242.html 96 zębów: http://allegro.pl/pasek-rozrzadu-contitech-dacia-renault-i2551223990.html http://allegro.pl/pasek-rozrzadu-gates-logan-clio-kangoo-megane-1-6-i2579768743.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!