Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

volke

Nowy użytkownik
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    57000
  1. Witam, Zacznę od tego, że historia zaczęła się w poniedziałek gdy w czasie jazdy usłyszałem głośny trzask w prawym przednim kole. Jak szybko ustaliłem pękła sprężyna, część sprężyny leżała na wahaczu. Decyzja prosta do wymiany dwie sprężyny przedniego zawieszenia. Mając na uwadze, że odkąd mam moją Megi nie mogłem patrzeć jak "stoi" moja meganka tj. z przodu prześwit jak w tarpanie, natomiast z tyłu jakby trochę za mały podjąłem decyzję o wymianie całego kompletu. No i tu się zaczyna setno mojego tematu a mianowicie: podjąłem decyzję, że kupię do mojej megi komplet sprężyn obniżających. Po przeglądnięciu ofert i kilku tematów zdecydowałem się na sprężyny Sparco -30/-30 dedykowane do mojego samochodu. Przy montażu zestawu, na pierwszy ogień poszły sprężyny tylne. No i tu zaczął się problem. Górne i dolne zakończenie splotu sprężyny jest takiej samej wielkości i rózni się od sprężyny fabrycznej. Gdy przełożyłem odbój górny i dolny ze sprężyny fabrycznej, dolny jest za duży i nie można go włożyć w sprężynę, natomiast górny odbój jest za mały i jest dość duży luz. Sprawdziłem w katalogach sparco i moje sprężyny nr 305101 sa dedykowane do mojego samochodu. Na kartonie jak i na każdej sprężynie jest wybity ten sam numer 305101 także pomyłka nie wchodzi raczej w gre. Na sprężynach są również oznaczenia FF i RR. Rozumiem że dwie sprężyny z oznaczeniem FF są na przód natomiast sprężyny z oznaczeniem RR na tył pojazdu. Czy ktoś z was spotkał się z takim problemem podczas wymiany sprężyn na inne niż fabryczne? Czy fabryczne odboje należy przełożyć do sprężyn obniżających? Może ktoś zakładał sprężyny SPARCO do swojej Megi? Macie jakieś doświadczenia i rady jak rozwiązać ten problem? Co do obniżania samochodu do wiem, że najlepszym rozwiązaniem jest cały zestaw zawieszenia no ale koszt jest jak dla mnie zbyt duży. Co do samych sprężyn, ich jakości i firmy jej produkującej a raczej napis firmy na nich widniejący to inna historia. Pozdrawiam Z góry dziękuję za pomoc i zainteresowanie problemem.
  2. tak chodzi mi o kostke przy poduszce.. ta meganka ma podobno 10 poduszek wiec gdzie ja mam szukac tych kostek
  3. Witam Mam Renault Megane II '02r. ,dzisiaj podczas jazdy zapalila mi sie kontrolka AIR BAG i kontrolka SERVICE. Nic nadzwyczajnego sie nie wydarzylo , poprostu sama od siebie sie zapalila i nie chce zgasnąć... Jaka moze byc tego przyczyna ? Co mam z tym zrobic ? Czekam na wasze porady. Z gory dziekuje i pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!