Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

quain

Nowy użytkownik
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I phI
  • Silnik
    1600
  • Przebieg (tys.km)
    192000
  1. Zawory regulowałem niecały rok temu, wtedy czyściłem też krokowca i przepustnicę. Zawory odzywają się praktycznie tylko, gdy jest zimno, na początku po uruchomieniu silnika. Żeby nie było zbyt łatwo, to objaw z krokowcem nie występuje zawsze... Czasami mam wrażenie, że megi się staje złośliwa od czasu do czasu. Co do elektryki, problem praktycznie zanikł po naprawach - zostało tylko lekkie przygasanie wyświetlaczy, ale jakoś idzie z tym żyć. Na razie stwierdziłem, że kolejne grzebanie zostawiam sobie na chwilę "wolniejszą". Aczkolwiek nie powiem, wolał bym się z tym uporać w końcu...
  2. Ok, czyli plan na jutro jest następujący: 1 - oczyszczenie dokładne styków i odgięcie blaszek w kostkach lamp tylnych + ponowne poprawienie / spr. masy 2 - wymontowanie skrzynki bezpieczników, jej oczyszczenie, wysuszenie, ewentualnie podmiana, spr. stanu bezpieczników 3 - Sprawdzenie masy przy skrzynce / masy przy silniku 4 - próba naprawy / podmiany tej białej wtyczki Postaram się to załatwić jutro i dać znać czy coś zadziałało. W międzyczasie oczywiście chętnie poznam opinie / pomysły innych, jeżeli takie jeszcze są możliwe. Dodano: 03 gru 2016 - 19:13 Dziś niestety na wszystko nie starczyło czasu. Udało mi się dostać używaną skrzynkę bezpieczników, rozmontowałem ją na części pierwsze, umyłem, odtłuściłem i potraktowałem preparatem do styków. Oczyściłem odpływ koło akumulatora, zdemontowałem starą skrzynkę, dorobiłem mały dystans za nową, zamontowałem, podpiąłem gniazda bezpieczników i je zamontowałem. odkryłem jeden (żółty) kabel urwany w tej tajemniczej białej wtyczce - spr. z kolegą naprawić - lutowanie nie dało rady, więc skręciliśmy i potraktowaliśmy opaską termokurczliwą. Zdemontowałem kabel masowy o którym wspominał droopy, oczyściłem, zakonserwowałem, zamontowałem. I niestety... Po zmontowaniu i odpaleniu jest troszkę lepiej (choć może być to złudzenie, sam już nie wiem). Ale nie jest tak jak być powinno. Kontrolka ręcznego i abs nadal się świeciła, więc musiałem rozpiąć tą białą wtyczkę. Niestety nie udało mi się odnaleźć jej funkcji w dziale download, podejżewam, że może być gdzieś w schematach w książce po rosyjsku a ja niestety tego języka nie znam. Wydaje mi się, że światła mijania przy hamowaniu już nie przygasają, ale niestety wyświetlacz kilometrów i godziny przygasa (lekko), również po uruchomieniu tylnej wycieraczki i światła wstecznego Nie ma już chyba (za mało próB) wielkiego spadku napięcia po uruchomieniu świateł mijania po odpaleniu auta. Jutro na spokojnie sprawdzę. Wcześniej - przed naprawą gdy próbowałem odpalić przy zapalonych światłach mijania samochód potrafił wydać dźwięk cykania rozrusznikiem lub przekaźnikiem (nie jestem w stanie stwierdzić), by po chwili odpalić normalnie. Teraz nie sprawdzałem jeszcze, ale jest chyba troszkę lepiej. Przy zgaszonym oświetleniu samochód pali "na strzała", po nocy i w zimnie. Z resztą będę walczył jutro / w tygodniu, mam nadzieję, że coś się uda, jak nie - pozostanie chyba już tylko elektryk. Choć po cichu liczę, że ktoś z Państwa będzie miał jeszcze jakiś pomysł. Pozdrawiam! Dodano: 06 gru 2016 - 20:00 Dziś dla pewności wymieniłem przewód masowy od akumulatora do błotnika (ten krótki) - po tych naprawach jest już lepiej, ale nadal występuje drobne przygaszanie - pozostają więc kolejne "masy" do sprawdzenia. Co ciekawe, zauważyłem, że podczas jazdy, niekiedy, gdy wcisnę sprzęgło powiedzmy na 2 / 3 biegu gdy podhamowuje przed światłami, obroty potrafią spaść poniżej magicznych 750 które teoretycznie powinny być na luzie, tak powiedzmy nawet do 500 - jak gdyby krokowiec nie nadążał - jakieś pomysły? Nie będę myślę już zakładał osobnego tematu dla tego problemu.
  3. Ok, dziś lub jutro sprawdzę dokladnie - już awaryjnie zamówiłem całą tą skrzynkę, aczkolwiek nie wiem do końca jaki będzie jej stan. Czy wystarczy przeczyscić, zapsikać konektem styki w tej skrzynce? Czy może zrobileś coś więcej? Co do sprawdzenia masy, masz na myśli stan klem, tak? Czy awaryjnie masz / macie jeszce jakieś inne pomysły? Dziwne jest w tym wszystkim to,że głównie problem jest z tyłem auta... Czy gdzieś znajdę jeszcze jakaś wtyczkę, gdzie mogła się masa upalić / zaśniedzieć (po drodze od akumulatora do tyłu auta) bądź też jakiś punkt masy który mógłbym spróbować poprawić? Przy okazji, nie wiesz może do czego służy ta wspomniana przeze mnie biała wtyczka? Ps: Wielkie dzięki za zainteresowanie!
  4. Witam. Od jakiegoś czasu podczas naduszenia pedału hamulca przygasa mocniej lub słabiej wyswietlacz kilometrów oraz zegarek / kontrolka otwartych drzwi oraz światła przednie. Podobnie dzieje się gdy uruchomię tylną wycieraczkę lub gdy wrzucę wsteczny. Efekty się kumulują, tj. wsteczny plus hamulec - przygasa bardziej. Sam efekt przygasania nie jest stały w natężenie, raz mocniej, raz słabiej. Również po odpaleniu auta, po dłuższej chwili od ostatniego rozruchu i włączeniu świateł mijania wszystko nagle potrafi przygasnąć, radio czasem sie wyłączy, po czym po sekundzie wszystko wraca do normy. Spr. ruszyć wtyczką w skrzynce bezpiecznikow przy akumulatorze (tą białą), spowodowało to non-stop świecącą się kontrolkę abs oraz ręcznego (który po zaciągnięciu sprawiał, że kontrolka swieciła się mocniej). Odłączyłem tą wtyczkę (nie wiem do czego jest), była wilgotna i lekko zaśniedziała. Kontrolki przestały się palic samoczynnie, kontrolka ręcznego działa normalnie, kontrolki abs brak. Akumulator sprawdziłem, wsadziłem drugi - te same objawy. Lekko wtyczki są popalone przy lampach tylnych, ale masa wyciągnięta osobno od obu - czy to możliwe, by byla źle przykręcona? Zaniki i przygasanie nie występuje przy załączeniu dmuchawy na max, długich świateł, ogrzewania itp. Tylko podczas zmiany po starcie z braku świateł na mijania, użycia tylnej wycieraczki oraz użycia hamulca. Dzieje się tak na postoju jak i w drodze. Dziś przykładowo w drodze po naduszeniu hamulca wszystko przygaslo mocno, po paru metrach i ponownym hamowaniu już mniej. Moje megane: 98 rok, 1.6 8v 55km,klima. Troche brak mi juz pomyslow, prosze o pomoc. Pozdrawiam! Ps: wybaczcie możliwe bledy ort. - post pisany z telefonu.
  5. Witam! Moje auto to: Megane I ph I BA0L 55kw / 1.6 8v 98r. <><><><><><><><><><><><><><> Mam następujący problem: Po odpaleniu auta, gdy silnik jest zimny wyczuwam lekkie wibracje które występują kilka razy na sekundę, Problem nie jest ciągły, zanika po kilku minutach. Czasem, ale bardzo (raz na naście wyjazdów) rzadko można wyczuć wibracje nawet na wygrzanym silniku podczas zatrzymania powiedzmy na światłach. <><><><><><><><><><><><><><> Nie wyczuwam braku mocy, nie ma problemu z odpaleniem (około 1 sek kręcenia +-). Obrotomierz nie faluje nawet o mikrometr <><><><><><><><><><><><><><> <><><><><><><><><><><><><><> Do tej pory zrobiłem: - Wymiana jednej cewki (8 miesięcy temu), wymiana drugiej tydzień temu. - Wymiana przewodów oraz świec - Regulacja zaworów - aczkolwiek dalej trochę klekoczą - robione ze szczelinomierzem według danych z autodaty. Może macie jakieś inne dane by je lepiej wyregulować? Jakie według was powinny być szczeliny? - Czyszczenie przepustnicy, silniczka krokowego - Podłączyłem komputer - brak błędów - Wymieniłem sondę lambda (używana, ale nie wyrzuca błędów) - Sprawdziłem przewód od map-sensora - Poduszki pod silnikiem wymienione kilka miesięcy temu, poduszka pod skrzynią nieruszona (stan dobry według mechanika) - Wymieniony czujnik obrotu wału <><><><><><><><><><><><><><> Prawdę powiedziawszy zaczynają kończyć mi się pomysły, więc liczę na waszą pomoc... <><><><><><><><><><><><><><> Pozdrawiam! Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76
  6. Witam serdecznie! Mój pierwszy temat na forum, więc mam nadzieję, że za bardzo regulaminu nie nadszarpnę. Otóż niedawno nabyłem megę 98r. 1.6 8v, po kupnie od razu powędrowała do mechanika - wymiana kompletu sprzęgło - docisk - łożysko, termostat, cewka, sprężyny, naprawa tylnych hamulców (trochę jedna felga się grzała), naprawa nawiewu, wymiana przednich poduszek pod silnikiem oraz kilka innych dupereli. Od jakiegoś czasu (przejechane około 500km) zaczęło dręczyć mnie "świergotanie". Nie jestem w stanie powiedzieć, czy pojawiło się po wizycie u mechanika czy już było, prawdę powiedziawszy nie zwróciłem uwagi. Dźwięk pojawia sie tylko na biegu jałowym, jest miarowy, można powiedzieć pulsacyjny lekko. Nie jest super głośny, w zamkniętym aucie go nie słychać, aczkolwiek na zewnątrz jest słyszalny bez problemu. Niekiedy pojawia się po chwili od startu, kiedy indziej po dłuższej chwili. Problem ustępuje po wduszeniu sprzęgła, w czasie jazdy go nic dziwnego nie słychać przez otwarte okno. Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!