Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

KrzyGeek

Nowy użytkownik
  • Postów

    34
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I phII Coupe
  • Silnik
    1.6 16v
  • Przebieg (tys.km)
    218tys. km

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Cześć wszystkim. Czy amortyzator z tyłu do megane coupe z 2001r jest taki sam po lewej i po prawej stronie? W sensie czy można je po prostu przełożyć i wszystko będzie pasowało.
  2. No właśnie ta część ze szrotu jest z mojego silnika, rocznik 2000 (czyli w sumie to samo) tyle że z kombi, i czy właśnie to nie będzie przeszkadzać? Tam nie ma raczej różnic jeśli silnik jest ten sam?
  3. Witam, Dziś wróciłem od mechanika, Powiedział że mam do wymiany lewą zwrotnicę i obydwa pierścienie ABS (abs nie działa). Mam megane coupe 1.6 16v 2001r i teraz pytanie. Czy zwrotnica z nadwozia kombi czy innego mają identyczne zwrotnice? Znalazłem takie zwrotnice: Szrot z okolicy Allegro Z wyglądu się raczej nie różnią(mechanik kazał patrzeć na silnik, żeby był taki sam), ale czy na pewno to wystarczy? Kolejce pytanie czy orientujecie się może Jakie pierścienie abs podchodzą do samochodu wyżej? Przyznam że już kilka lat jeżdżę bez abs, okazało się że pierścieni nie było (zostało tylko miejsce). Mechanik mówił że jeśli można dokupić same pierścienie to je zamontuje. Tylko pytanie jakie? Sorry za może i głupie pytania ale przed zamówieniem czego kol wiek wolę się jednak upewnić :D Dzięki
  4. Hej! Mam problem z moją meganką (megane 1 ph2, silnik 1.6 16v, rok 2001, przepustnica elektroniczna). Podczas jazdy zapaliła się ikonka pod rezerwą i silnik wszedł na wysokie obroty. Ledwo dojechałem do domu, wyczyściłem przepustnicę (błędy kolega usunął) i przez 2 tygodnie był spokój. Jednak dziś powtórka lecz tym razem obroty po 1 były niskie, po 2 stracił na mocy (niby pracował równo ale pracował jakby na cylindrach (świece wymienione tydzień temu)) i świeciła się ta sama ikonka zamieszczona w załączniku. Na komputerze wyskoczyły mi 2 błędy: 1. Potencjometr przepustnicy - nieciągły 2. Nastawnik przepustnicy - nieciągły Przepustnicę mam elektroniczną, czy to oznacza konieczność jej wymiany?
  5. Oleju nie bierze nic (po 15tyś było tyle samo ile wlałem). Większość z rzeczy opisanych wyżej sprawdziłem i jest raczej ok. Natomiast obstawiam pompę paliwa, często jeździłem na rezerwie i zauważyłem że jak np przekręcę kluczyk na zapłon z 2 czy 3 razy to odpala od strzała.
  6. Tak, zapomniałem dopisać. Sekwencję, ale zawsze na benzynie odpala i jak odpali to jeździ normalnie.
  7. Cześć, od jakiegoś czasu borykam się z dziwnym problemem. Meganka nie chce odpalać za pierwszym razem gdy jest zimna (lub chwilę postoi, np. godzinkę na parkingu). Jak już odpali czy jest ciepła to od razu). Wyczyściłem czujnik położenia wału (Wymieniony był z 8mc temu), wyczyściłem przepustnicę (miał niskie obroty i w sumie nadal ma), świece wymieniłem w październiku 2015 (Przejechane z 8tyś). Co to może być? Dodam że nawet jak zimny ale wcześniej odpalę to kolejne razy też odpala bez problemu. Silnik 1.6 16v
  8. Witajcie. Mam problem z zawieszeniem w swojej megance. Byłem na przeglądzie, gość mi powiedział że łożysko do wymiany. Ok kupiłem łożysko, pojechałem do mechanika, wymienił mi łożysko i powiedział że sworzeń mam wybity (również kazałem wymienić). I tutaj zaczęły się problemy (Wcześniej też stukało ale nie tak często. Jeśli przykładowo wyjeżdżam z podwórza (lekki uskok), wjeżdżam na jakiś parking gdzie jest trochę nierówno słychać bardzo głośne stuki, czasem raz a czasem z 2 czy 3 stuki. Nie dzieje się to przy większych prędkościach a zazwyczaj przy 5-10 km/h. Mowa oczywiście o ostrym skręcie (Może nie kręcę max kierownicą ale dużo nie brakuje) Czekam na odpowiedz. Pozdrawiam :)
  9. Witajcie. Znajomy przez przypadek do swojego TDI zatankował jakieś 20l benzyny. Nie miał gdzie jej wylać a ponieważ że tego oleju miał z 2 czy 3l postanowiłem wlać sobie do meganki. Minęło już ok tygodnia ale mam problemy z płynnym przyśpieszaniem na benzynie (na lpg jest normalnie), gorzej odpala (Kiedyś nie wiem czy 0,5sek kręcił nawet zimny, teraz dobre 2s trzeba czekać) Ze swojej strony dolałem jeszcze z 13l benzyny 98 ale za wiele nie pomogło. Problem przejdzie z czasem czy może uszkodzić coś w samochodzie?
  10. No cóż, możliwe, zaniepokoiło mnie jednak że sporo było tego dymu/pary. W rezultacie nie doszedłem skąd się wydobywał :( Możliwe że z samochodu przede mną, (był cały czas odpalony) ale trochę dziwne że dopiero zaczęło dymić jak zgasiłem silnik. i wydobywał się centralnie z grilla
  11. Witajcie. Mam trochę nietypowy problem. Dziś na stacji benzynowej, jak czekałem w kolejce po zgaszeniu silnika spod maski zaczął wydobywać się biały dym. Nic nie było czuć, żadnej spalenizny. Po otwarciu maski cały dym nagle zniknął, nie wiem skąd się wydobywał (Może para wodna?). Kiedyś miałem identyczny problem (Jakieś 3 miesiące temu) ale zbagatelizowałem gdyż była mgła a pamiętam z poprzedniego samochodu że czasem się zbierała i wyglądało jak wydobywająca się para wodna. Po odpaleniu silnika już problemu nie było, kilka razy odpalałem, kilka km przejechałem ale nic się nie dzieje... Wszystkie płyny są w najlepszym porządku, nic nie ubywa. Samochód megane 1.6 16v + sekwencja LPG
  12. Mi jak kręcił i nie odpalał to pomogła wymiana czujnika położenia wału. Najlepiej najpierw przeczyścić, jeśli z tydzień nie będzie problemu to masz rozwiązanie. Potem miałem drugi problem, mianowicie zapalał i od razu gasł, pomogło dolanie benzyny :D Zawsze najlepiej mieć z połowę zbiornika (ja dolewam jak zostanie 1/4) Nie wiem czy rozwiąże wasze problemy, ale warto sprawdzić. A właśnie, zapomniałem dodać. Jak tylko kupiłem samochód miałem dokładnie ten sam problem co w pierwszym poście. Okazało się, że była ułamana wtyczka od okablowania w skrzynce po prawej stronie (dodaję screen). Dobrze ją wsadziłem, dodatkowo ścisnąłem i już tych problemów nie mam.
  13. Ech no cóż, przepustnica wyczyszczona, więcej sam raczej nie zdziałam. Pozostaje kiedyś oddać do mechanika bo obroty dalej spadają do 550 i odskakują do jakiś 650. Głównie jak dojeżdżam z górki do ronda, hamuję. Silnik na szczęście nie gaśnie, ale przedtem też to się zdarzało raz na 2, 3 tygodnie. No jazda z klimą odpada. Edit. Samochód jeździ od mechanika do mechanika, na komputerze podobno nic nie pokazuje... Mam takiego pecha że akurat jak jestem umówiony na naprawę samochód jeździ idealnie, trzyma obroty. Gaśnie z raz na tydzień, dwa tygodnie. Nie wiem już co robić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!