Regulacja zaworów w tym modelu silnika odbywa się poprzez wyjęcie wałka rozrządu i wymianę talerzyków o odpowiedniej grubości. Na spodzie talerzyka jest wypust który wchodzi w otwór szklanki.
Przed rozkręceniem wałka mierzymy luzy zaworowe i jeśli luz jest za mały można przeszlifować talerzyk o brakujący wymiar luzu. Jeśli jest za duży wymieniamy na talerzyk o większej grubości.
W moim przypadku na dwóch skrajnych zaworach wydechowych nie było już żadnego luzu (przypadłość aut z gazem) przez co zawory się nie domykały i silnik pracował nierówno.
Zawory regulował mi mechanik i przy okazji wymienił rozrząd (do wymiany brakowało mi 15 kkm). Jedna robota. Polecam przy każdej wymianie rozrządu zwrócić uwagę na luzy zaworowe, zwłaszczy jeśli jeżdzi się na gazie.
Po regulacji silnik zaczął pracować jak należy. Żona jeździ już ponad 2 lata (ok 20 kkm) i nic się nie dzieje.