Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Line In w Radiosat 6010 (zamiast kasety)


Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu przeszukiwałem internet poszukując sposobu na mp3 w tym radyjku. Niestety Kasety-adaptery dają koszmarną jakość, z transmiterami jest niewiele lepiej. Niestety wszelkie informacje dotyczyły Tuner List lub Update List. Tematy dotyczące Radiosat-ów kończyły się niczym.

Znudzony tym poszukiwaniem dziś wyciągnąłem radyjko i zabrałem się do roboty, no i wyszło. Minusy to brak odtwarzania kaset (wątpie czy ktokolwiek jeszcze z nich korzysta, choć pewnie dałoby się zrobić tak aby działały) oraz delikatny szum pracującej w napędzie kasety (słyszalny tylko przy wyłączonym silniku). Kaseta (jakakolwiek, ja mam zwykłą czystą, może być znaleziona w pudle na strychu) musi pracować, żeby radyjko mogło się na jej odtwarzanie przełączyć, może w przyszłości wykombinuje jak je oszukać że kaseta pracuje.

Na plus to zdecydowanie dobra jakość, nieosiągalna dla adapterów i im podobnych rozwiązań.

 

Do rzeczy, potrzebujemy:

-lutownica + cyna

-wtyk jack stereo + przewód (ja odciąłem ze starych słuchawek, choć nie polecam, przez emalię źle się lutują)

-śrubokręty torx do rozkręcenia radia

 

Na początek wypadałoby wyjąć radio :mrgreen:.

Jak już je będziemy mieć w swoich łapach, odkręcamy torxami górną pokrywę. Podważamy ją i powinna ładnie wyjść. Mamy taki widok:

thumb_hosting_zdjec_1421272309__1.jpg

Odkręcamy 4 śruby (na czerwono) trzymające napęd kasety, odłączamy wtyczki (na niebiesko) i wyciągamy napęd.

 

W środku radujko wygląda tak (interesują nas okolice zaznaczone na czerwono):

thumb_hosting_zdjec_1421272426__2.jpg

 

Po poszukiwaniach w internecie znalazłem datasheet układu wzmacniacza kaset. Na początku chciałem wlutowywać się bezpośrednio w nóżki układu. Ale przestudiowałem gdzie idą ścieżki, i okazało się że producent przygotował nam bardzo ładne pady do lutowania:

 

thumb_hosting_zdjec_1421272785__3.jpg

 

W te miejsca wlutowujemy się z naszym kabelkiem. R to kanał prawy, L kanał lewy, GND to masa. Oczywiście masę można wlutować w każde inne miejsce gdzie ona występuje (nawet metalowa ramka radia jest podłączona do masy) ale tak jest najwygodniej. Przylutowane kabelki widać na wcześniejszym zdjęciu.

 

Coby pracująca kaseta nie dawała sygnału, przy składaniu nie podłączamy 3-pinowego złącza głowicy w napędzie (u mnie szary kabel), wtyczka po lewej na 1 zdjęciu.

 

Zostaje nam jeszcze sprawa pracującego wzmacniacza od kaset. Dla świętego spokoju ja przeciąłem 2 ścieżki idące od jego wyjść:

pierwsza:

thumb_hosting_zdjec_1421273200__4.jpg

Oraz druga, od spodu płytki (trzeba podważyć spodnią część obudowy):

thumb_hosting_zdjec_1421273336__5.jpg

 

Być może pracujący układ bez sygnału wejściowego nie będzie podawał nic na wyjście, ale nie chciało mi się sprawdzać i dla świętego spokoju przeciąłem te ścieżki. Może ktoś spróbuje bez cięcia i też będzie działać elegancko.

 

To by było na tyle. Teraz musimy wyprowadzić jakoś kabelek na zewnątrz radia (próbowałem przez gniazdo kasety, ale wtedy kaseta się nie mieści). Pozostawiam to waszej inwencji. Składamy wszystko do kupy, zaczynając od napędu kaset (pamietając o podłączeniu tylko 1, tej podłużnej wtyczki), następnie obudowa i radio montujemy w aucie.

 

U mnie zadziałało od razu. Podłączamy źródło dźwięku, wsadzamy kasetę do napędu i cieszymy się dobrej jakości dźwiękiem.

Edytowane przez awionik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż nie B) . Akurat ten radiosat wyposażony jest w autorewers, i kiedy skończy się jedna strona, radyjko tylko przerywa na sekundę (odwraca kierunek odtwarzania kasety) i wraca do grania. Czytalem gdzies że można przeciąć taśmę w kasecie, ale jeszcze tego nie próbowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie da się ustawić mechanizmu w pozycji symulacji włożonej kasety i po prostu odłączyć silniczek? Tam powinien być jakiś plastik, który się odpowiednio przesuwa na pozycję włożonej kasety i przy składaniu radia możliwe, że da się go przesunąć co by ciągle myślał, że ma kasetę. Chyba z włożoną kasetą (teoretycznie) da się przełączyć na zwykłe radio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem, kaseta może być cały czas włożona w napędzie i pilotem bez problemu mogłem przełączać źródło radio-kaseta. Co do innych kombinacji to póki co niebardzo mam czas na takie zabawy, działa i to mi wystarczy.

Edytowane przez awionik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, pozwoliłem sobie przerobić dodatkowo odpowiednio płytkę na mechanizmie kasety tak, że nie wymaga obecności kasety, przełączamy tylko źródło sygnału. wszystko zaznaczone na załączonym obrazie. Na czerwono - zlutowana krańcówka uruchamiająca mechanizm, na pomarańczowo - odlutowany z lewej strony przewód elektromagnesu i przylutowany do prawej strony żeby nie latał, można całkiem odłączyć obydwa wedle uznania, na niebiesko - można zlutować na stałe, ja wyprowadziłem kabel na zewnątrz bo chciałem to połączyć z dodatkowym złączem w gnieździe cinch lub jack, aby po odłączeniu kabla przełączało na radio. Przy silniku tez jeden przewod odłączyć i powinno grać

post-57949-0-55265500-1467487180_thumb.jpg

Edytowane przez lukaszxxxd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Czy taki moduł jak z poniższego tematu można by podłączyć wykorzystując omawiany tutaj sposób (wykorzystując np złącze napędu kasety i złącze sygnału)? Próbował ktoś takiego "rozwinięcia"?

 

http://megane.com.pl/topic/68685-usb-do-radia/#

Edytowane przez CamilloS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Witam. Mam świadomość, że odgrzewam trochę kotleta, ale podjąłem się przeróbki radia i mam mały kłopot. Nie wiem czy autor postu jest jeszcze na forum, bo nie wiem, które ścieżki od wzmacniacza kasety trzeba przeciąć. Zrobiłem wszystko na tyle ile udało mi się doczytać i wypatrzeć na zdjęciach i działa tyle, ze sygnał jest słaby i tak jakby podawał tylko wysokie tony. Jak mi się uda to zrobić to zrobie od nowa poradnik jak wykonać tą operację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!