Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podłączenie zmieniarki do radia fabrycznego


wopa

Rekomendowane odpowiedzi

W instrukcji radia pisze, że radio obsługuje zmieniarki. Niestety nie jest napisane jakie. Gniazdo zmieniarki jest takie jak w Philipsie. Natomiast słyszałem, że podobno niektóre radia np. Tuner List nie obsługują zmieniarek D2B. a mam takch zmieniarek trzy.Natomiast inne obsługują. Nic na ten temat nie jest napisane. Mało tego na radiu nie ma nawt symbolu, bo prawdopodobnie jest to radio Philipsa. Może się mylę? a moze nie. A moze radio zmienić na inne fabryczne Renault??? Jak zwykle w instrukcjach radiowych tzw. fabrycznych jest bardzo mało danych. W mojej dawnej Megance I miasłem sprzęt radiowy lepszy niż w tzw. fabryczny z Meganki II. Używałem Philipsa RC 948 DQR RDS (4x35W) z obsługa manualna lub na pilota bezprzewodowego. Do tego miałem zmieniarke Philips RC 033 na 10 płyt. 6 szt. głośników Pioneera. I wszystko działało super. Porównywałem możliwości ustawień i odsłuchu RC 948 w Megance I z radiem fabrycznym w Megance II. I nie ma żadnego porównania. radio fabryczne jest klasę gorsze. Dlatego chcę zmontować tego Philipsa co używałem i potrzebuję schematu zasilania radia fabrycznego z Megaki II. Oczywiscie ide na łatwiznę, ale wybaczcie że nie chce mi sie rozgryzać kolejnych podłączeń typu silnik właczony radio gra, wyłączony zostaje wyłączone ale jednocześnie mozna radio włączyć i wyłączyć, gdy silnik w ogóle nie chodzi. Philips RC 948 też to ma, ale gdy podłączyłem bezpośrednio do kostek w Megance to przy wyłączonym zapłanie milczał jak zaklety. Prosze o pomoc.

 

[ Dodano: 2008-12-02, 22:04 ]

Wszystko juz wiem. Rozgryzłem sprzęt i decyduje się na zmianę radia fabrycznego na RC 948 DQR (wymiennie RC 599 DQR) + zmieniarka RC 033 + pilot + zestaw głośnomówiacy (wyłącza radio samoczynnie przy rozmowie). Nie ma z nim tylu problemów co z fabrycznym. Pozdrawaim

 

[ Dodano: 2008-12-03, 18:44 ]

Już zrobione! Najgorsze w tej przeróbce to przeciągnięcie kabla (wraz z wtykiem) do zmieniarki, którą umieściłem z tyłu w bagazniku. 3 godz. roboty. Koszmarne było przeciągniecie przewodu z tyłu radia, na zewnątrz, tak by przewód był schowany. Poza tym nieco przeróbki wymagał otwór na fabryczne radio. Jest on ciut za wąski w pionie i trzeba było go podpiłować aby zmieścić metalową kieszeń. Ale już wszystko gra. W efekcie wyszło, że radio RC 599 tak jak jak oryginalne fabryczne da się włączyć jak auto nie jest na chodzie. Włacza sie jak zapala sie silnik i chodzi jak wyłączy się silnik. Radio wyłącza sie dopiero jak otworzy sie drzwi. Jedyny mamkament to niewykorzystany wyświetlacz na którym jest tylko godzina i temperatura. Ale to było wkalkulowane w przróbkę. Natomiast na radiu są wszystkie informacje. A nawet więcej niż na fabrycznyjm, gdyż np. radio pokazuje czas utworów ze zmieniarki oraz nazwę całej płyty w momencie gdyz zaczyna radio ją widzieć a nasteponie czas całej płyty. Jestem zadowolony z przróbki. Aha, radio ma pilota Philipsa umieszczonego po lewej stronie pod przełacznikiem świateł (z dokładnie tymi samymi funkcjami co fabryczny a nawet wydaje mi sie ze obsluga tego pilota jest wygodniejsza i jest czarny co pasuje do wnetrza auta) a wyświetlacz w radiu RC 599 jest do wyboru: zielony lub pomarańczowy a w RC 948 ustawiany płynnie od czerwonego do zielonego, a więc także jest pomarańczowy. I jeszcze informacja: zmieniarki RC czytają płyty robione, natomiast DC mają z tym problem. Kończe temat, gdyż przestał mnie interesować. Gdyby ktoś z was chciał podobnie jak ja usuwać radyjko fabryczne i podłączać zmieniarkę RC (cena jak sie uda na Allegro w granicach 100 - 150 zł) to służe pomocą. Pozdrawaim

 

[ Dodano: 2009-12-08, 14:52 ]

Pilot Philipsa zlikwidowany. Dostosowałem fabryczny: http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=12475

post-1915-1227562201_thumb.jpg

post-1-1227562201_thumb.jpg

post-1-1227562202_thumb.jpg

post-1-1227562203_thumb.jpg

post-1-1227562204_thumb.jpg

post-1-1227562205_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!