Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podłączenie zmieniarki do radia fabrycznego


wopa

Rekomendowane odpowiedzi

W instrukcji radia pisze, że radio obsługuje zmieniarki. Niestety nie jest napisane jakie. Gniazdo zmieniarki jest takie jak w Philipsie. Natomiast słyszałem, że podobno niektóre radia np. Tuner List nie obsługują zmieniarek D2B. a mam takch zmieniarek trzy.Natomiast inne obsługują. Nic na ten temat nie jest napisane. Mało tego na radiu nie ma nawt symbolu, bo prawdopodobnie jest to radio Philipsa. Może się mylę? a moze nie. A moze radio zmienić na inne fabryczne Renault??? Jak zwykle w instrukcjach radiowych tzw. fabrycznych jest bardzo mało danych. W mojej dawnej Megance I miasłem sprzęt radiowy lepszy niż w tzw. fabryczny z Meganki II. Używałem Philipsa RC 948 DQR RDS (4x35W) z obsługa manualna lub na pilota bezprzewodowego. Do tego miałem zmieniarke Philips RC 033 na 10 płyt. 6 szt. głośników Pioneera. I wszystko działało super. Porównywałem możliwości ustawień i odsłuchu RC 948 w Megance I z radiem fabrycznym w Megance II. I nie ma żadnego porównania. radio fabryczne jest klasę gorsze. Dlatego chcę zmontować tego Philipsa co używałem i potrzebuję schematu zasilania radia fabrycznego z Megaki II. Oczywiscie ide na łatwiznę, ale wybaczcie że nie chce mi sie rozgryzać kolejnych podłączeń typu silnik właczony radio gra, wyłączony zostaje wyłączone ale jednocześnie mozna radio włączyć i wyłączyć, gdy silnik w ogóle nie chodzi. Philips RC 948 też to ma, ale gdy podłączyłem bezpośrednio do kostek w Megance to przy wyłączonym zapłanie milczał jak zaklety. Prosze o pomoc.

 

[ Dodano: 2008-12-02, 22:04 ]

Wszystko juz wiem. Rozgryzłem sprzęt i decyduje się na zmianę radia fabrycznego na RC 948 DQR (wymiennie RC 599 DQR) + zmieniarka RC 033 + pilot + zestaw głośnomówiacy (wyłącza radio samoczynnie przy rozmowie). Nie ma z nim tylu problemów co z fabrycznym. Pozdrawaim

 

[ Dodano: 2008-12-03, 18:44 ]

Już zrobione! Najgorsze w tej przeróbce to przeciągnięcie kabla (wraz z wtykiem) do zmieniarki, którą umieściłem z tyłu w bagazniku. 3 godz. roboty. Koszmarne było przeciągniecie przewodu z tyłu radia, na zewnątrz, tak by przewód był schowany. Poza tym nieco przeróbki wymagał otwór na fabryczne radio. Jest on ciut za wąski w pionie i trzeba było go podpiłować aby zmieścić metalową kieszeń. Ale już wszystko gra. W efekcie wyszło, że radio RC 599 tak jak jak oryginalne fabryczne da się włączyć jak auto nie jest na chodzie. Włacza sie jak zapala sie silnik i chodzi jak wyłączy się silnik. Radio wyłącza sie dopiero jak otworzy sie drzwi. Jedyny mamkament to niewykorzystany wyświetlacz na którym jest tylko godzina i temperatura. Ale to było wkalkulowane w przróbkę. Natomiast na radiu są wszystkie informacje. A nawet więcej niż na fabrycznyjm, gdyż np. radio pokazuje czas utworów ze zmieniarki oraz nazwę całej płyty w momencie gdyz zaczyna radio ją widzieć a nasteponie czas całej płyty. Jestem zadowolony z przróbki. Aha, radio ma pilota Philipsa umieszczonego po lewej stronie pod przełacznikiem świateł (z dokładnie tymi samymi funkcjami co fabryczny a nawet wydaje mi sie ze obsluga tego pilota jest wygodniejsza i jest czarny co pasuje do wnetrza auta) a wyświetlacz w radiu RC 599 jest do wyboru: zielony lub pomarańczowy a w RC 948 ustawiany płynnie od czerwonego do zielonego, a więc także jest pomarańczowy. I jeszcze informacja: zmieniarki RC czytają płyty robione, natomiast DC mają z tym problem. Kończe temat, gdyż przestał mnie interesować. Gdyby ktoś z was chciał podobnie jak ja usuwać radyjko fabryczne i podłączać zmieniarkę RC (cena jak sie uda na Allegro w granicach 100 - 150 zł) to służe pomocą. Pozdrawaim

 

[ Dodano: 2009-12-08, 14:52 ]

Pilot Philipsa zlikwidowany. Dostosowałem fabryczny: http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=12475

post-1915-1227562201_thumb.jpg

post-1-1227562201_thumb.jpg

post-1-1227562202_thumb.jpg

post-1-1227562203_thumb.jpg

post-1-1227562204_thumb.jpg

post-1-1227562205_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!