Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Przejechałem (przeleciałem) troszeczkę za szybko przez małego "chopka" na malutkim mosteczku i pękł mi drążek skrętny. Dostępne tylko oryginały za 483 złote. Wiem, że roboty z wymianą od groma (ASO zaśpiewało od 3 do 8 godzin po 140 złotych). Kupiłem więc całą belkę z wysyłką za 500 zł. Wiem, że z samą wymianą belki o wiele mniej roboty niż z tym drążkiem. Przerabiał to już ktoś kiedyś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiany nie przerabiałem. Widziałem jednak mały demontaż w celu założenia tłumika. Cztery śruby i belka wyłażi. Pozostają pierdoły: linki i przewody ham.amory itp.

 

Co do wymiamy drążków to ok 2godz. jeżeli są oporne i nie chcą dać sie wyciągnąć. Jako że pytałeś w ASO to może być 3-8godz. ;-)

Miałem wyjmowane obydwa ( tył siedział za nisko) i mechanik uporał sie w 2godz. Powiedział, że teraz jakbym chciał jeszcze korygować wysokość tyłu to są nasmarowane i wyjda latwo, więc jest w stanie zrobić mi to 0.5godz.

 

Jeżeli kupiłeś "zdrową" belkę to zaoszczędziłeś na kasie. Czasowo pewnie bedzie podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kupiłeś "zdrową" belkę to zaoszczędziłeś na kasie. Czasowo pewnie bedzie podobnie.

Podobno po aucie, które miało czołówkę i zakończyło żywot po 42 tysiącach. Dostałem gwarancję na pół miesiąca (oczywiście zaraz po wymianie jadę na zbierzność). Przemyślałem sprawę i stwierdziłem, że lepiej wstawię całą nie tykaną belkę, niż będę walczył ze swoją starą. Będzie do przełożenia jeszcze pierścień od czujnika ABS, bo gostek go już sprzedał.

Co do czasu wymian to chyba przy samej belce będzie dużo szybciej (bo chyba do wymiany drążka i tak trzeba ją wyciągnąć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie do przełożenia jeszcze pierścień od czujnika ABS, bo gostek go już sprzedał.

 

Pierścienie są nabite na bębny ham. z tego co pamiętam. NIe jestem też pewny czy nie są też w niektórych przypadkach ich integralną częścią. Zawsze można podmienić całe bębny.

 

Co do czasu wymian to chyba przy samej belce będzie dużo szybciej (bo chyba do wymiany drążka i tak trzeba ją wyciągnąć)

 

Nie belki do wymiany drążków nie trzeba wyciągać. Można co najwyzej odkręcić śruby mocujące żeby była dalej od karoserii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja w Megance II kombi miałem całą belkę wymienianą... bo mi się driftu zachciało... :-P :-P :-P Panowie w serwisie (nie ASO) zrobili to w 4h. w sumie to wyszedłem z tym na 0 bo miałem klocki i tarcze do wymiany.. a cąłą belkę kupiłem za 800 zeta z przebiegiem niecałe 5000 km :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Witam. Czy ktoś z was rozkładał belke zawieszenia tylnego na części pierwsze?

Coś zaczeło mi się tłuc strasznie z tyłu i nie są to amortyzatory itd. Podejżewam że to belka mi się niestety popsuła. Dzisiaj po oględzinach w jej połączeniu znalazłem wystający kawałek tak jakby uszczelki.

Czy taką belke jest sens regenerować czy lepiej szukać jakiejś używki powypadkowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są dwa rodzaje belek czterodrążkowe przy których najczęściej padają drążki skrętne lub wielokliny, i dwu drążkowk przy których pada łożysko środkowe ,jeżeli chodzi o naprawę trzeba popytać mechaników jaki koszt naprawy używki chodzą 500-700 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc tak:

 

dla megane I ph1

belka dwudrażkowa: htb 1.4 i 1.6 , coupe 1.6

belka czterodrążkowa: htb 2.0 8v i 2.0 16v, scenic 1.4 i 1.6 i 2.0, coupe 2.0 8v i 2.0 16v, classic 1.4 i 1.6 i 2.0 8v

 

nie wiem jak z dieslami było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie chodziło mi o to czy to 4 czy 2 drążki bo to to wiem. Mam 2 drążkową. Jest to do naprawienia czy tylko czas trace na mechaników? czy potrzebne jakieś specjalistyczne narzędzia takie jak mają w serwisach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!