Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

opóźniona reakcja po naciśnięciu pedału gazu


yosemitee

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zauważyłem, że na luzie po dociśnięciu pedału gazu do deski reakcja silnika jest opóźniona o 2-3 sekundy. Poz zdjęciu obudowy silnika zauważyłem, że pasek rozrządu jest chyba trochę za luźny. Boję się, czy przypadkiem nie przeskoczył mi pasek rozrządu o ząbek czy dwa. Czy może to mieć wpływ na zwiększenie zużycia paliwa, bo coś ostatnio za dużo mi pali. Druga sprawa to nie wiem czy silnik mam nie dogrzany, na czujniku temperatury wskazówka nie przekracza 3 i pół kreski. Renault megane scenic 1,9 dci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Chciałbym odgrzać ten temat, gdyż widzę, że mój poprzednik nie uzyskał odpowiedzi. Odkąd kupiłem scenica 1.9 dci rok temu, cały czas mam identyczny problem co mój przedmówca (opóźniona reakcja na wciśnięcie gazu). Przy normalnej jeździe nie jest to zauważalne ale w głowie siedzi cały czas myśl, że coś jest nie tak a możliwe, że samochód mógłby chodzić lepiej gdyby tej usterki nie było. Nadmienię, że już nie raz byłem na diagnostyce komputerowej, która nie wykazała żadnych błędów a wszystkie parametry pracy silnika są w całkowitej normie.

 

[ Dodano: 2009-03-25, 09:30 ]

Do powyższego postu nadmienię, iż sytuacja nie zmieniła się nawet po wymianie całego rozrządu, wszystkich filtrów i świec żarowych. Czyszczony był również EGR. A co do temperatury silnika to również się zastanawiam czy nie jest za mała, gdyż przy normalnej jeździe wskazówka dochodzi lekko powyżej 2 kreski a jak jadę dłuższą chwilkę z wyższymi obrotami (gdzie zapewne turbina mocniej pracuje) wskazówka dochodzi do 3 kreski (połowa skali to 5 kresek). Gorące powietrze z nawiewów leci a więc chyba wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do klubu :mrgreen:

Też walczę z opóźnioną reakcją na wciśnięcie pedału gazu, ostatnio polepszyło się trochę po wymianie linki od gazu (zerwała mi się). Lepszą reakcję na wciśnięcie gazu zauważyłem też po odpięciu przepływomierza :shock: Przymierzam się do jego wymiany, ale najpierw muszę skonsultować to z moim mechanikiem (będziemy go jeszcze podpinać pod kompa). Co do temperatury to całkiem możliwe że to wina termostatu, dodatkowym objawem jest większe spalania i lekko ciepłe powietrze z nawiewu (jakiś czas temu przerabiałem ten temat.) Z drugiej strony patrząc zimą silnik nie nagrzewa się tak mocno jak latem a na pewno jak cały czas dmucha nawiew.

P.S. Jak będę wiedział coś więcej to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do temperatury to właśnie odebrałem samochód od mechanika i faktycznie po wymianie termostatu wskazówka sięga praktycznie do poziomu (połowa skali) - a więc jeździłem prawie rok z niedogrzanym silnikiem. Wymieniłem również przepływomierz (kupiłem oryginalny ale używany Siemensa, działa idealnie (sprawdzono na diagnostyce komputerowej) ale nie miało to żadnego wpływu na opóźnioną reakcję na wciśnięcie pedału gazu. A więc problem dalej jest tylko nie wiadomo gdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za przepływkę dałem 115 zł (łącznie z przesyłką). Nie radzę nikomu kupować podróbek, gdyż sam tego doświadczyłem, że bardzo szybko padają. Prawie rok temu kupiłem scenica i okazało się że jest walnięty przepływomierz (jakiś czas jeździłem z odpiętym i wszystko było OK) ale podkusiło mnie kupić nową (podróbkę). Założyłem (żadnej zmiany w działaniu silnika nie stwierdziłem, zużycie paliwa identyczne itp.) jednak po 3 miesiącach od założenia (jakieś 2 tyś km) przepływka padła. Wysłałem ją na reklamację (oczywiście nie obyło się bez przebojów, gdyż aby reklamować takie coś trzeba mieć rachunek z warsztatu, wydruki itp.). Przysłano mi nową przepływkę a ta chodziła zaledwie przez 250 kilometrów. Wkurzyłem się i zakupiłem na allegro oryginalną (używaną) i mam nadzieję że ta pożyje trochę dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh... dobrze wiedzieć, a już miałem w planach kupno tej tańszej wersji :-/ Co do opóźnionej reakcji na wciśnięcie gazu to jedynie mogę jak to wcześniej napisałem doradzić sprawdzenie głupiej linki na początek. Wystarczy odkręcić tą czarną puszkę do której wchodzi linka (mocowana na 2 śrubki, klucz płaski 10) i sprawdzić jak chodzi potencjometr (przydałyby się 2 osoby do tego), może gdzieś ci linka przyciera czego efektem jest opóźniona reakcja. Jak będzie ok to trzeba dalej szukać, może przepustnica :-> ale nie jestem pewny bo tak głęboko się jeszcze nie zagłębiałem w silniku :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co nazywacie opoznionom reakcja, fachowo nazywa sie turbodziura i nic sie z tym nie zrobi. poprstu auta z turbina tak maja... porshe ,maseratti i cos tam jeszcze podobno pracuja juz nad tym problemem stosujac dodatkowe sprezarki.no ale zyby to bylo montowane w autach maszj klasy to jeszcze pewnie duzo wody uplynie... ;-) Pozdrawiam

Uwaga w poście poniżej do ciebie też się tyczy :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.Dołączam sie do tematu bo mam to samo na postoju opuzniona reakcja na gaz.Szwagier ma taka sama megi i jemu reaguje na gaz odrazu.pozdrawiam.i nie jest to zadna turbo dziura.

 

Może byście zaczęli pisać w naszym języku <piwko>

Jak się piszę po kropce to już w szkole podstawowej uczą.

Wstawianie polskich znaków też nie boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w mondeo 1.6 benzyna miałem identyczny problem (gaz jakoś reagował z opóźnieniem) jednak znikł po wymianie całego rozrządu. W Scenicu miałem wymieniany cały komplet i nic to nie pomogło a jak by było coś nie tak z założeniem paska to przecież diagnostyka by coś wykazała a jest wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slawek0624 chodzi o to ze kiedy podczas małej prędkości gwałtownie dodasz gazu (do dechy) to wtedy jest moment takiego jakby pustki... i dopiero po chwili auto zaczyna ciągnąć. Możesz sprawdzić w necie "zasada działania turbo" tam wszystko dokładnie pisze,co i dlaczego tak jest.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crash75 nam w tym wątku nie chodzi o turbodziurę o której wszyscy wiedzą lecz o to, że na postoju (biegu jałowym) jak wciśniesz gaz to obroty zaczynają wzrastać po 1-2 sekundach a nie od razu. To wygląda tak jakby silnik po wciśnięciu gazu przez chwilę się namyślał co ma zrobić a dopiero potem wysyła sygnał że ma być zwiększona dawka paliwa i tym samym wzrost obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!