Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montaż Car audio prośba o porade i pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Mam generalnie dwa problemy do rozwiązania <ok> Pierwszy tyczy się montażu głośników nadarzyła mi się super okazja której nie mogłem przepuścić i sprawiłem Sobie głośniczki Piooner TS-G1349 13" oraz Pioneer TS-G1709 17" z tego co się orientowałem to w przednich drzwiach są właśnie 13" natomiast nie bardzo orientuje się odnośnie tylnych maskownic (Wersja 3-drzwiowa) czy da rade zmieścić 17" ? Ew. miejsce gdzie mógłbym je dać. Druga sprawa tyczy się samego montażu obecnie posiadam fabryczne radio z Renault Cabasse audiotorium +zmieniarka... w Drzwiach znajdują się już głośniki wiadomo standard lecz czy mogę po prostu zamienić je miejscami z nowo nabytymi głośnikami ? czy kable dadzą rade ?

 

BTW Nie chcę tworzyć kolejnego posta więc postanowiłem zamieścić to w tym samym ( mam nadzieję, że nie będzie karteczki :mrgreen: ) Sprawa tyczy się samego dźwięku... Zakładając, że zamontuje w/w nowe głośniki i zostawię radio fabryczne z cabasse co byście mi doradzili z używanych wzmacniaczy ? max 200PLN generalnie chcę aby to wszystko ładnie grało czysto przede wszystkim na głośniejszych levelach :mrgreen: ...

 

W Planach jest również jakaś skrzynka bassowa albo tuba ;) wiadomo ma pomagać głośnikom wiec jeżeli jesteście w stanie i mi coś doradzić to będę wdzięczny.

Pozdrawiam Rabcio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do samochodu Megane II to nie wiem jakie jest miejsce na głośniki bo jeszcze go jakoś nigdy nie robiłem wiec raczej Ci nie pomogę w tej kwestii.

 

czy mogę po prostu zamienić je miejscami z nowo nabytymi głośnikami ? czy kable dadzą rade ?

 

Co do pierwszego to odradzałbym tą możliwość. Jak już robić to porządnie (przynajmniej ja wychodzę z takiego założenia). Po pierwsze głośnik powinien być mocno przytwierdzony czyli na dystansie bezpośrednio do drzwi, a nie do tapicerki samochodu. Po drugie wytłumienie drzwi. Polecałbym matę dekarska. Samoprzylepna, tania i dobre efekty akustyczne. Co do kabli to oryginalne kable są przyzwoitej jakości i do samego radia wystarczą. Przy wzmacniaczu mógłbyś się pokusić o wymianę na grubsze, ale to nie jest koniecznością.

 

co byście mi doradzili z używanych wzmacniaczy ? max 200PLN

 

Generalnie do 200 PLN Ciężko znaleźć jakąś dobrą 4-kanałówkę. Sugerowałbym oglądnięciem się za jakimś Alpine na alledrogo. Moc nie będzie wysoka, ale za to prawdziwa, o jakości nie wspomnę.

 

W Planach jest również jakaś skrzynka bassowa albo tuba

 

Zuby bym nie polecał zdecydowanie. Pieniądze wyrzucone w błoto. Jeżeli już to skrzynia (close lub BR w zależności od muzyki i oczekiwań). Polecałbym sprawdzony zestaw Powerbass + Carpower.

 

Pozdrawiam

Czaku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Jeżeli chodzi o wzmacniacz to zastanawiałem się nad Sony xplode 444 oczywiście używany z Allegro jest w całkiem przyzwoitej cenie. Czy miał ktoś już styczność z tym modelem ? Natomiast odnośnie Tuby to Blaupunkt GTT 1200 jest podobno całkiem Ok co o tym myślicie ? Nie jestem jakimś audiofilem lecz staram się za małą kwotę sprawić sobie miłą atmosferę muzyczną podczas jazdy... Proszę o poradę oraz opinie.

 

pozdrawiam

Rabcio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec powiem jeszcze raz. Tuba to zło. <ok>:mrgreen:

1. Zrobiona jest z mało sztywnego materiału - "kartonu".

2. Głośniki są zazwyczaj słabej jakości. Robione są po najniższych kosztach - patrz cena.

3. Tuby strojone są tak, aby były jak najefektywniejsze. W skrócie dużo hałasu, mało jakości.

Jeszcze raz powtarzam - najlepszym rozwiązaniem jest skrzynia wykonana z MDF'u, o pojemności wyliczonej odpowiednim programem. przy odrobinie chęci i umiejętności sam zrobisz skrzynie 3 razu lepszą od tuby. Z głośników Poleciłbym np Magnata Xpress 10 lub 12. Skrzyneczkę zrobisz sam i będzie :mrgreen: . To tylko moja skromna sugestia. Powiedz ile chcesz wydać to coś doradzimy.

Co do samego wzmacniacza to ujdzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega wyzej, tuba to jedynie pod wiejska dyskoteke, gdzie wiejskie blacharki leca na umcyk umcyk z samochodu, bo do sluchania to to sie nie nadaje.

 

Wszystko zalezy od tego ile zamierzasz wydac i czy jestes sklonny dolozyc, zeby miec lepszej jakosci dzwiek w samochodzie.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Zaszły pewne zmiany otóż prawdopodobnie Kupię wzmacniacz Alpine MRP-F320 tylko czy warto ? znajomy chce za niego 150zł oczywiście używany, odnośnie głośników to posiadam Pioneer TS-G1749 oraz TS-G1345 Czy będzie jakaś różnica wogóle w dźwięku ? obecnie posiadam fabryczne pod Cabasse Proszę o opinie. Odnośnie bassu to przekonaliście mnie do skrzynki <ok> Firma LTC http://allegro.pl/item493473049_skrzynia_s...a_z_metalu.html <--- Prosze o opinie

 

Pozdrawiam

Rabcio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu, sprzedalbym wszystkie glosniki, ktore masz. Po czym wygluszylbym drzwi (chocby tasma dekarska), kupil zestaw odseparowany do przodu (165 mm + tweetery), osadzil go na dystansach z mdf'u do blachy drzwi, nie do tapicerki, do tego jakis uzywany wzmacniacz typu alpina V 12 i zapewne duzo lepiej by Ci to zagralo, od takiej konfiguracji jak teraz nawet poczatkowo bez skrzynki. Dobrze wygluszone drzwi z przodu, z dobrze zamontowanymi glosnikami potrafia naprawde, fajnie nisko zejsc.

 

Moim zdaniem, nie warto inwestowac w wzmacniacz + tania skrzynke, bo efekt bedzie duzo gorszy niz, porzadne wytlumienie drzwi + wsadzenie tam zestawu odseparowanego na wzmacniaczu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie pod szybą posiadam tweetery fakt, że fabryczne ale są <ok> odnośnie głośników o których pisałem to sprzedawać się ich nie opłaca :mrgreen: warte są grosze... Mimo wszystko bym zaryzykował :mrgreen: Głośniczki 17cm zamontuje w półce ponieważ inne sensowne miejsce nie przychodzi mi do głowy. Więc z przodu będą 13cm Pioneery TS-G1345 + tweetery natomiast z tyłu w półce 17cm TS-G1749 wszystko podłącze pod Alpine o którym wspomniałem wcześniej. Drzwi wygłuszę ponieważ już na fabrycznym sprzęcie z zewnątrz słychać brzęczenie. Jak myślicie będzie różnica w dźwięku pomiędzy Cabasse ? na razie powiedzmy bez skrzyni tylko czy będzie jakiś basik i w miarę czysty dźwięk ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat polka jest najgroszym miejscem do montazu glosnikow. Slyszalem w wielu samochodach, glosniki zamontowane w polke i nigdy to dobrze nie gralo. Przy takim montazu, jest masa znieksztalcen, basu zero a jesli w drzwiach slyszysz brzeczenie, to uwierz nie chcesz slyszec co z polka sie bedzie dziac. Wg mnie szkoda polki dziurawic (chyba, ze sa tam juz jakies dziury pod glosniki).

 

Jak juz masz glosniki, to podlacz i zobacz jak to gra. Pozycz od kolegi wzmacniacz, zeby podlaczyc i przetestowac u siebie przed kupnem. W sumie jak Tobie sie bedzie podobac to ok, to najwazniejsze <ok> Ja bym zrobil w kazdym badz razie inaczej :mrgreen:

 

Co do wygluszenia. To, ze nie bedzie na zewnatrz slychac brzeczenia, to tylko efekt uboczny od zamierzonego, przy wygluszaniu drzwi. Wyglusza sie je po to, zeby stworzyc glosnikowi komore, w ktorej bedzie mogl zagrac. Tylko inna kwestia, ze glosnik 130mm jest za maly, zeby porzadnie zagrac :mrgreen:

 

Pzdr ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to powinieneś zapytać co kupić i dopiero kupić, a nie kupić i pytać co zrobić z tym co kupiłem...

Nie montuje się głośników w półce, gdyż głośniki zamontowane w ten sposób ce[ciach]ą się bardzo słabą odpowiedzią impulsową (grają niedokładnie i bez dynamiki). Psują scenę dźwiękową (jak idziesz na koncert to stoisz twarzą do sceny a nie tyłem). Ich efektywność skierowana jest w sufit lubo do uszu osób siedzących z tyłu. Po podłączeniu subwoofera (co zamierzasz zrobić) spowodują po prostu "bałagan" akustyczny - psują dźwięk i kłócą się z subwooferem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko Pytanie gdzie ja zamontuje 17cm głośniki <ok> z tyłu są bodajże 13cm i to jest max jeżeli chodzi o miejsce na to przeznaczone. natomiast przód to samo... wczoraj rozebrałem maskownice i szczerze 13cm głośnik jest na styk. nie chcę bawić się w przeróbki bo szczerze nie mam na to czasu poza tym szkoda mi niszczyć tapicerki na jakieś powiększanie dziur fakt, że będzie to zasłonięte ale jakoś nie bardzo. Głośniki 17 cm kupiłem razem z półką tzn są już do niej przymocowane i poprowadzone kable. Szczerze nie wiem jak to gra bo znajomy ledwo co to wszystko podłączył do kupy to sprzedał auto i szczerze nawet tego nie słyszałem poza tym połączył to z fabrycznym tuner list więc efektu nie było napewno żadnego :mrgreen: odnośnie wzmacniacza to słyszałem jak chodzi ale na nieco mocniejszych głośnikach Infnity + skrzynka z jbl wrażenia super... Nic nie było wyciszane, a głośniki były w półce i naprawdę dobrze to grało. Tak jak mówię jeżeli chodzi o drzwi z przodu to będę je wyciszał i to na 100% Czy ktoś się może orientuje jaka jest faktyczna moc standardowych głośników z Cabasse ? szukałem na internecie i nie mogę tego znaleść... z tego co wiem to te pioneery nie grzeszą mocą i zastanawiam się czy wogóle warto je zamieniać przód RMS 25w 100W Max tył RMS 45W 170W max wzmacniacz jest 4x45 w RMS + 1x120 RMS natomiast max 4x75 + 1x180 W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma LTC

 

 

czyli chinski znajd azjatycki. Nie oszukuj sie, zeby kupic cos co zagra a nie tylko narobi halasu musisz sie przygotowac na minimum 500pln za skrzynke + glosnik. Daruj sobie pejingi, tlc, vocecrafty i inne tego typu bzdury. Ja kiedys dla testu kupilem 10" woofer, wlozylem go w skrzynke. Mial zniesc 100W RMS, przy 80ciu membrana wyskoczyla z glosnika. Tutaj moze byc tak samo, wiec ja bym sobie darowal. Samo zrobienie dobrej skrzynki u kogos z obiciem to koszt mniej wiecej 300pln. Za 200 mozesz spokojnie kupic jakiegos Xpressa i bedzie gralo a nie robilo halas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mam Megi I ph2 coupe ale ojciec ma Megi II sport way w combi i powiem tak: dał auto do firmy która zajmuje się car audio gdyż w M2 nie jest tak łatwo jak w M1 co się zemną zgodzicie mam nadzieje :mrgreen: zamontowali mu zestaw Kicker 13 jest to jedna z lepszych amerykańskich firm car audio, wzmacniacz, kondęsator, zwrotnice itp i powiem wam ze gra wyśmienicie te oryginalne pierdziały jak było głośniej te kickery są idealne w środku każdy dźwięk jest tak czysty że aż miło się słucha i jedzie ;-) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!