Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zamiana kół, tył z przodem


Rekomendowane odpowiedzi

...wbrew logice (na pierwszy rzut oka), największe znaczenie i wpływ na prowadzenie się pojazdu jeśli chodzi o ogumienie mają koła tylne ponieważ opony w złym stanie nie są w stanie utrzymać przyczepności tylnych kół. Dlatego "ktoś" określił zasady montażu opon w zależności od stopnia zużycia tj. ogumienie w lepszej kondycji na oś tylną, natomiast gorsze na przód. W takim wypadku ma sens przełożenie opon tylnych na oś przednią tylko w chwili wymiany jednej pary opon (które powinny być wtedy zamontowane na tyle).
widzisz i tą tezę da się podważyć. Wszem i wobec wiadomo , że nie ma nic gorszego jak uśluzg osi kierowanej. Popełniany najczęściej błąd w ekstremalnych zakrętach to puszczenie gazu co skutkuje zarzuceniem tyłu. W najgorszym wypadku lądujesz tyłem w rowie lub na pasie w przeciwnym kierunku (ale nadal po piruecie tyłem !). Przy odpowiedniej ilości miejsca i szczęścia (nie wchodzę w poziom umiejętności) nadal jednak masz kierowalną przednią oś która trzyma podłoże. Zakładając marne opony na przód "przytrzymasz" tył (choć uważam, że mało to prawdopodobne) ale wyjedziesz przodem z zakrętu w rów lub co gorsza na przeciwny pas (gdy skręt w prawo) na .... CZOŁÓWKĘ (!). Wybór należy do Ciebie czym wolisz przygrzmocić. Idąc dalej : jest ślisko, w kraju wiele rynien na asfalcie zatem wolisz mieć aquaplaning tyłu czy przodu ?

Zapewniam Cie , że jest tyle samo zwolenników co przeciwników teorii gdzie założyć lepszy bieżnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto artykuł MICHELIN: http://www.michelin.pl/pl/front/affich.jsp...=20060922130208

 

Oto artykuł KLEBER: http://www.kleber.pl/KleberPL/front/affich...616&lang=PL

 

Potrafię sobie wyobrazić że teoria może mieć tyle samo zwolenników co przeciwników, ale skoro wiodący producenci opon radzą w ten sposób montować ogumienie, że nie wspomnę o testach ADAC - to może coś w tym jest. :roll:

 

...te artykuły zamieszczam tylko informacyjnie jako ciekawostkę, nie mam zamiaru nikogo pouczać ani <boks> się na słowa ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację, ale dochodzi jeszcze jeden czynnik a w sumie dwa. Pierwszego w art.nie wzięto pod uwagę czyli ekonomika polskich konsumentów. Niestety każdy miesza oponami aby bieżnik wykorzystać jak najdłużej zatem wyższy na przód do zdarcia i szkoda się dalej w ten temat zagłębiać. Drugi to poziom umiejętności który założono na podstawowym poziomie : czując uślizg przedniej osi każdy normalny kierowca zwolni w złych warunkach zatem nie dojdzie do opisywanych wcześniej piruetów tyłu. I właśnie pod tym względem i z tego powodu artykuły jak najbardziej trafiają w sedno. Problem zaczyna się kiedy ten jeden jedyny raz jednak będzie za szybko w łuku i przód wyjedzie i w tym miejscu wraca do mojego posta wyżej. Pewnie , że w tym jednym jedynym przypadku opis policji i w gazetach będzie "niedostosowanie prędkości" ale mimo wszystko obracając (zupełnie nieświadomie bo lepszy bieżnik na przodzie) auto tyłem nie skończyłoby się na nekrologu. Jednak teza ta nie jest udowodniona zatem nikt w artykułach gdybał nie będzie.

 

[ Dodano: 2009-01-31, 14:58 ]

Przeczytałem art.po dwa razy. Są cholernie tendencyjnie napisane. Co to za stwierdzenie "że łatwiej jest kontrolować koła przednie niż tylne" po pierwsze filozofia w zdaniu żadna a po drugie co chcą kontrolować z przodu jeżeli ulegnie poślizgowi przednia oś ? Skoro mało kto używa hamulca i kierownicy do dociążania przodu w celu złapania przyczepności zatem po uślizgu przodu w łuku pozostaje odśpiewać "Anielski orszak..." ;-) . Biorąc pod uwagę lepszy bieżnik na tyle i większy docisk na przód można "wyważyć" auto, zgadza się, ale cały czas uważam , że jak jużniszczyć auto w ekstremalnym przypadku to jednak lepiej tyłem niż przodem pod TIRa <ok> , choć moja siła przebicia jest żadna z Michelinem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz wydaje mi się że zdecydowanie łatwiej jest odzyskać kontrolę nad przodem pojazdu niż nad jego tyłem w ekstremalnych sytuacjach oczywiście, wszystko oczywiście zależy od umiejętności kierującego (i myślę że nie ma co tu gdybać). Jeśli chodzi o oszczędności niektórych (na szczęście), użytkowników to się w zupełności zgadzam ale nie jestem w żaden sposób tego zrozumieć.

 

Proponuje otworzyć nowy post w powstałym temacie, zobaczymy jak do tematu podchodzą inni :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!