Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

regulacja zaworów


arniton

Rekomendowane odpowiedzi

Ja dowiadywałem się ile taki zabieg kosztuje w moim modelu 1.9dT, ceny są różne ale najmniejsza, jakią znalazłem to ok 150 + koszt płytek. Uważam, że przed tym zabiegiem najlepiej zmierzyć kompresję na cylindrach, bo jeśli ta jest mała(różna na różnych cylindrach) to warto się w to bawić. Jeśli jest w miare ok to niekoniecznie. Choć prawdą jest, że luzy w naszych renówkach się reguluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja robiłem regulacje zaworów miesiąc temu, pojechałem na zakładu sprawdzonego i pewnego od wielu lat - specjalizują sie w renault, ale robią naprawde dobrze i co najważniejsze znają się na tym - powiedzieli mi że przy okazji regulacji zaworów wymienia się uszczelke pod pokrywą bo w innym przypadku po jakimś czasie i tak ona będzie do wymiany, za robocizne, regulacje, uszczelke zapłaciłem 120zł, no ale chodzil jak diesel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FRM, ciekawa sprawa podaj mi adres tego ASO gdzie za 30 zł wyregulują mi zawory w megi 1,6 e bo u mnie ta operacja kosztuje 100zł bez uszczelki. i do tego trwa cały dzień bo zawory ustawia się na zimnym silniku.

arniton, po pierwsze w silniku K7M jaki ty posiadasz nie ma płytek jak ma to 1,6 16V K4M, luz jest ustawiany na nie kompensowany hydraulicznie jak w silniku 2,0 16V, jak ci mechanik wypali że nie ustawi bo hydraulikę masz to nie rób u niego bo chłop działa na zasadzie stereotypu. W tym silniku jest najprostsza klawiatura jaka może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A byłem przekonany, że mam hydraulikę

a co cię tak przekonało do tego że są hydrauliczne?

dla rozwiania tych "plotek"oto schemat rozrządu silnika K7M/E7J

234a5f123a11fbb5med.jpg

opis rozrządu

2506dda54794e8ffmed.jpg

0ab9204854dd2eeemed.jpg

a tak wygląda rozrząd silnika F3R wyposażonego w regulację na płytkach

a10516fbcab0e122med.jpg

a tak wygląda F7R z hydrauliczną kompensacją luzu zaworowego

13949444b5e175bemed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Czy w Megane II 1.4 16v trzeba ręcznie regulować zawory czy same sie regulują ? Pytam, bo silnik tak delikatnie 'cyka' na wolnych obrotach i nie wiem co to może być, wcześniej tego nie słyszałem, tylko dzisiaj jak otworzyłem maskę zaniepokiło mnie to. Auto bez przeszłości, cały czas serwisowane, przebieg 140 000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam odgrzeje kotleta.

Mam kilka pytań odnośnie postępowania przy regulacji mianowicie:

1. Czy konieczne jest przy ściąganiu pokrywy wykręcenie cewek, a nie pozostawienie ich na pokrywie i odkręcenie pokrywy z nimi?

2. Czy konieczna jest kolejność regulowania luzu (chodzi mi czy musi to być robione od 1,3,4,2 czy może być od 4,3,2,1. Co może się stać przy tej drugiej kolejności.

3.Czy sa jakieś konsekwencje gdy regulacja będzie przeprowadzana po około 1,5 do 2 godz od zgaszenia silnik (zakładając przejechane około 10do 15 km)

Proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 Zajrzyj do manuala, który popełniłem. Cewki warto odkręcić, ponieważ pod jedną z nich (na obwodzie pokrywy) jest śruba, którą należy odkręcić. Jak dasz radę ją odkręcić bez zdejmowania cewek, nie ma potrzeby ich odkręcać.

Ad.2 Kolejność ta wynika z kolejności otwierania poszczególnych zaworów. Jak będziesz robić to w odwrotnej kolejności, wymagać to będzie większej ilości obrotów wału korbowego. Na samą regulację nie ma to wpływu.

Ad.3 Tu nie chodzi o czas, tylko o temperaturę silnika. Regulację wykonuje się na wystudzonym silniku. Silnik może się wystudzić w 30 min. a może i w 3 godziny. Zależy od stopnia nagrzania oraz temperatury otoczenia. Jak będziesz regulować na niewystudzonym silniku, zawory będą za luźno ustawione i na zimnym silniku będą klekotać jak diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!