Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

regulacja zaworów


arniton

Rekomendowane odpowiedzi

Ja dowiadywałem się ile taki zabieg kosztuje w moim modelu 1.9dT, ceny są różne ale najmniejsza, jakią znalazłem to ok 150 + koszt płytek. Uważam, że przed tym zabiegiem najlepiej zmierzyć kompresję na cylindrach, bo jeśli ta jest mała(różna na różnych cylindrach) to warto się w to bawić. Jeśli jest w miare ok to niekoniecznie. Choć prawdą jest, że luzy w naszych renówkach się reguluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja robiłem regulacje zaworów miesiąc temu, pojechałem na zakładu sprawdzonego i pewnego od wielu lat - specjalizują sie w renault, ale robią naprawde dobrze i co najważniejsze znają się na tym - powiedzieli mi że przy okazji regulacji zaworów wymienia się uszczelke pod pokrywą bo w innym przypadku po jakimś czasie i tak ona będzie do wymiany, za robocizne, regulacje, uszczelke zapłaciłem 120zł, no ale chodzil jak diesel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FRM, ciekawa sprawa podaj mi adres tego ASO gdzie za 30 zł wyregulują mi zawory w megi 1,6 e bo u mnie ta operacja kosztuje 100zł bez uszczelki. i do tego trwa cały dzień bo zawory ustawia się na zimnym silniku.

arniton, po pierwsze w silniku K7M jaki ty posiadasz nie ma płytek jak ma to 1,6 16V K4M, luz jest ustawiany na nie kompensowany hydraulicznie jak w silniku 2,0 16V, jak ci mechanik wypali że nie ustawi bo hydraulikę masz to nie rób u niego bo chłop działa na zasadzie stereotypu. W tym silniku jest najprostsza klawiatura jaka może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A byłem przekonany, że mam hydraulikę

a co cię tak przekonało do tego że są hydrauliczne?

dla rozwiania tych "plotek"oto schemat rozrządu silnika K7M/E7J

234a5f123a11fbb5med.jpg

opis rozrządu

2506dda54794e8ffmed.jpg

0ab9204854dd2eeemed.jpg

a tak wygląda rozrząd silnika F3R wyposażonego w regulację na płytkach

a10516fbcab0e122med.jpg

a tak wygląda F7R z hydrauliczną kompensacją luzu zaworowego

13949444b5e175bemed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Czy w Megane II 1.4 16v trzeba ręcznie regulować zawory czy same sie regulują ? Pytam, bo silnik tak delikatnie 'cyka' na wolnych obrotach i nie wiem co to może być, wcześniej tego nie słyszałem, tylko dzisiaj jak otworzyłem maskę zaniepokiło mnie to. Auto bez przeszłości, cały czas serwisowane, przebieg 140 000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam odgrzeje kotleta.

Mam kilka pytań odnośnie postępowania przy regulacji mianowicie:

1. Czy konieczne jest przy ściąganiu pokrywy wykręcenie cewek, a nie pozostawienie ich na pokrywie i odkręcenie pokrywy z nimi?

2. Czy konieczna jest kolejność regulowania luzu (chodzi mi czy musi to być robione od 1,3,4,2 czy może być od 4,3,2,1. Co może się stać przy tej drugiej kolejności.

3.Czy sa jakieś konsekwencje gdy regulacja będzie przeprowadzana po około 1,5 do 2 godz od zgaszenia silnik (zakładając przejechane około 10do 15 km)

Proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 Zajrzyj do manuala, który popełniłem. Cewki warto odkręcić, ponieważ pod jedną z nich (na obwodzie pokrywy) jest śruba, którą należy odkręcić. Jak dasz radę ją odkręcić bez zdejmowania cewek, nie ma potrzeby ich odkręcać.

Ad.2 Kolejność ta wynika z kolejności otwierania poszczególnych zaworów. Jak będziesz robić to w odwrotnej kolejności, wymagać to będzie większej ilości obrotów wału korbowego. Na samą regulację nie ma to wpływu.

Ad.3 Tu nie chodzi o czas, tylko o temperaturę silnika. Regulację wykonuje się na wystudzonym silniku. Silnik może się wystudzić w 30 min. a może i w 3 godziny. Zależy od stopnia nagrzania oraz temperatury otoczenia. Jak będziesz regulować na niewystudzonym silniku, zawory będą za luźno ustawione i na zimnym silniku będą klekotać jak diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!