Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

regulacja zaworów


arniton

Rekomendowane odpowiedzi

Od czasu jak mam megane pamiętam, że zawsze na wolnych obrotach silnik mi "cyka" mechanik stwierdził, że to rozregulowane zawory i trzeba je ustawić. Czy ktoś z was już to robił? Jakie koszta? Czy to konieczne skoro ten dźwięk mi nie przeszkadza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dowiadywałem się ile taki zabieg kosztuje w moim modelu 1.9dT, ceny są różne ale najmniejsza, jakią znalazłem to ok 150 + koszt płytek. Uważam, że przed tym zabiegiem najlepiej zmierzyć kompresję na cylindrach, bo jeśli ta jest mała(różna na różnych cylindrach) to warto się w to bawić. Jeśli jest w miare ok to niekoniecznie. Choć prawdą jest, że luzy w naszych renówkach się reguluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja robiłem regulacje zaworów miesiąc temu, pojechałem na zakładu sprawdzonego i pewnego od wielu lat - specjalizują sie w renault, ale robią naprawde dobrze i co najważniejsze znają się na tym - powiedzieli mi że przy okazji regulacji zaworów wymienia się uszczelke pod pokrywą bo w innym przypadku po jakimś czasie i tak ona będzie do wymiany, za robocizne, regulacje, uszczelke zapłaciłem 120zł, no ale chodzil jak diesel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FRM, ciekawa sprawa podaj mi adres tego ASO gdzie za 30 zł wyregulują mi zawory w megi 1,6 e bo u mnie ta operacja kosztuje 100zł bez uszczelki. i do tego trwa cały dzień bo zawory ustawia się na zimnym silniku.

arniton, po pierwsze w silniku K7M jaki ty posiadasz nie ma płytek jak ma to 1,6 16V K4M, luz jest ustawiany na nie kompensowany hydraulicznie jak w silniku 2,0 16V, jak ci mechanik wypali że nie ustawi bo hydraulikę masz to nie rób u niego bo chłop działa na zasadzie stereotypu. W tym silniku jest najprostsza klawiatura jaka może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A byłem przekonany, że mam hydraulikę

a co cię tak przekonało do tego że są hydrauliczne?

dla rozwiania tych "plotek"oto schemat rozrządu silnika K7M/E7J

234a5f123a11fbb5med.jpg

opis rozrządu

2506dda54794e8ffmed.jpg

0ab9204854dd2eeemed.jpg

a tak wygląda rozrząd silnika F3R wyposażonego w regulację na płytkach

a10516fbcab0e122med.jpg

a tak wygląda F7R z hydrauliczną kompensacją luzu zaworowego

13949444b5e175bemed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Czy w Megane II 1.4 16v trzeba ręcznie regulować zawory czy same sie regulują ? Pytam, bo silnik tak delikatnie 'cyka' na wolnych obrotach i nie wiem co to może być, wcześniej tego nie słyszałem, tylko dzisiaj jak otworzyłem maskę zaniepokiło mnie to. Auto bez przeszłości, cały czas serwisowane, przebieg 140 000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam odgrzeje kotleta.

Mam kilka pytań odnośnie postępowania przy regulacji mianowicie:

1. Czy konieczne jest przy ściąganiu pokrywy wykręcenie cewek, a nie pozostawienie ich na pokrywie i odkręcenie pokrywy z nimi?

2. Czy konieczna jest kolejność regulowania luzu (chodzi mi czy musi to być robione od 1,3,4,2 czy może być od 4,3,2,1. Co może się stać przy tej drugiej kolejności.

3.Czy sa jakieś konsekwencje gdy regulacja będzie przeprowadzana po około 1,5 do 2 godz od zgaszenia silnik (zakładając przejechane około 10do 15 km)

Proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 Zajrzyj do manuala, który popełniłem. Cewki warto odkręcić, ponieważ pod jedną z nich (na obwodzie pokrywy) jest śruba, którą należy odkręcić. Jak dasz radę ją odkręcić bez zdejmowania cewek, nie ma potrzeby ich odkręcać.

Ad.2 Kolejność ta wynika z kolejności otwierania poszczególnych zaworów. Jak będziesz robić to w odwrotnej kolejności, wymagać to będzie większej ilości obrotów wału korbowego. Na samą regulację nie ma to wpływu.

Ad.3 Tu nie chodzi o czas, tylko o temperaturę silnika. Regulację wykonuje się na wystudzonym silniku. Silnik może się wystudzić w 30 min. a może i w 3 godziny. Zależy od stopnia nagrzania oraz temperatury otoczenia. Jak będziesz regulować na niewystudzonym silniku, zawory będą za luźno ustawione i na zimnym silniku będą klekotać jak diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!