Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uklad chlodzenia o co chodzi??


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

ja posiadam model megane 1,6 i mam problemy zwiazane z ukladem chlodzenia, po zagrzaniu silnika i odkreceniu korka od plynu wyrównawczego wywala cały płyn na takim stanie zostalo przejechane ponad 1,500 km. Gdyby to byla uszczelka to z silnika nic by juz nie zostalo wiec nie wiem o co chodzi.

Usunolem termostat poleprzylo to chlodzenie ukladu, jestem za granica i prosze o drobne sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto odkręca gorący układ chłodzenia? Nawet na korku jest ostrzeżenie! To nie układ z Żuka gdzie samo się przelewa. Nowoczesne układy działają podciśnieniowo i ciśnienie ma pełnie prawo "na gorąco" wyrzucić zawartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wymiana uszczelki pod głowicą - niewiele pomogła grzeje się dalej!?? wentylator milczy

I w końcu wymiana korka zbiorniczka wyrównawczego - czyżby to powodowało takie zakłócenia w prawidłowym działaniu układu chłodzenia i brak podciśnienia w układzie. Gorąca woda zamiast do dużego obiegu waliła do zbiorniczka wyrównawczego i zapowietrzała układ??????

Widać miała mniejsze opory przez zbiornik wyrównawczy niż przez chłodnicę tym bardziej przy nieszczelnym korku (zaworku bezpieczeństwa dla układu chłodzenia).

A w układzie chłodzenia nie ma podciśnienia, może być tylko lekkie nadciśnenie - te dwa pojęcia zasadniczo się różnią.

mam problemy zwiazane z ukladem chlodzenia, po zagrzaniu silnika i odkreceniu korka od plynu wyrównawczego wywala cały płyn na takim stanie zostalo przejechane ponad 1,500 km. Gdyby to byla uszczelka to z silnika nic by juz nie zostalo wiec nie wiem o co chodzi.

Nie bardzo rozumiem to stwierdzenie: "wywala cały płyn na takim stanie zostalo przejechane ponad 1,500 km", czy po wywaleniu płynu nie uzupełniłeś go?

Jeżeli płynu nie wywalało na zakręconym korku (przez zaworek w korku), to układ chłodzenia masz zapowietrzony, może nie na tyle, aby był ograniczany przepływ przez chłodnicę. Nie koniecznie jest to od razu uszczelka pod głowicą. Jeżeli po odpowietrzeniu (kilkukrotnym) sytuacja będzie się powtarzać to głowicę trzeba by wziąć pod uwagę. Mały przedmuch powoduje na początku tylko zapowietrzenie układu, a nadmiar ciśnienia jest upuszczany przez zaworek w korku. Przy większych przedmuchach dopiero płyn jest wywalany przez korek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

mam problem z wentylatorem nagrzewnicy otusz zaczol mi fiksowac na poczadku po przekreceniu kluczyka dzialal jakies 45sek po czym sie wylanczal a teraz juz wogole nie reaguje.jak sie dostac do wentylatora i jaka jest przyczyna tego problemu moze to bezpiecznik termiczny pomozcie prosze bo zamarzne w drodze do pracy

 

Takie najlepsze kwiatki zaznaczyłem, pomijając już polskie znaki. W regulaminie forum jest pewien zapis, który jasno mówi o zasadach pisowni postów :!: B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

david1982, ale my tu zupełnie o czym innym piszemy. Poszukaj tematów o wentylatorze dmuchawy. Tam masz napisane co i jak. B) też opornik/rezystor dmuchawy. To będzie prawdopodobnie Twoim problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie.Ja jestem tez po wymianie termostatu ale jazda jest niesamowita :).Gdy autko jedzie temperatura w normie( miedzy 3 a 4 kreską ) lecz podczas postoju gdy dodam gazu i potrzymam go tak troche to temperatura spada.Wentylator się nie właczą.

 

Dzieki za jakieś info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podepnę się pod powyższy temat-bo usuwa mi mój jak próbuje napisać nowy

Z góry przepraszam za taką formę opisania problemu...

 

Witam wszystkich forumowiczow.

Dzisiaj jak jechalem do pracy ok.14 km-gwaltownie zaczela wzrastac

temperatura silnika(ok.4/5 na skali) i zapalila sie kontrolka STOP-u i

SILNIK-a.

Przejrzalem tematy zwiazane z tym problemem,jak i zasiegnalem

opini(telefonicznie) znajomego mechanika.

W/g niego moze to byc wina uszkodzonego termostatu lub uszczelki pod

glowica/silnikiem(nie wiem czy to nie to samo?)

Moje autko to RENAULT MEGANE CLASSIC I ph II(listopad 99') 1.6 16V-silnik

K4M.

Czy ma ktos jakies sugestie odnosnie mojego problemu?

Płyn ze zbiorniczka nie ubywa(tak mi sie wydaje)-za to sie chyba gotuje...

W celu ochlodzenia tymczasowego silnika w trakcie jazdy-znajomy polecil mi

wlaczyc nawiew na maksa i ustawic maksymalne cieplo-temperatura silnika

faktycznie spada.

Pytanie jesli chodzi o termostat-jakiej srednicy jest potrzebny-czytalem,ze

sa roznej srednicy

 

Dzieki z gory za pomoc i odpowiedzi

Ceberebek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Ok-dzieki za info.

Okazuje sie,ze do tego modelu jest tylko jeden w/g katalogu.

Termostat wymieniony,instalacja odpowietrzona i wszystko dziala jak nalezy

Pozdrawiam Ceberebek

 

Proszę zapoznać się z regulaminem forum. Tam dokładnie napisano o zasadach pisania jak i cytowania postów na tym forum :!: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!