Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uklad chlodzenia o co chodzi??


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

ja posiadam model megane 1,6 i mam problemy zwiazane z ukladem chlodzenia, po zagrzaniu silnika i odkreceniu korka od plynu wyrównawczego wywala cały płyn na takim stanie zostalo przejechane ponad 1,500 km. Gdyby to byla uszczelka to z silnika nic by juz nie zostalo wiec nie wiem o co chodzi.

Usunolem termostat poleprzylo to chlodzenie ukladu, jestem za granica i prosze o drobne sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto odkręca gorący układ chłodzenia? Nawet na korku jest ostrzeżenie! To nie układ z Żuka gdzie samo się przelewa. Nowoczesne układy działają podciśnieniowo i ciśnienie ma pełnie prawo "na gorąco" wyrzucić zawartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wymiana uszczelki pod głowicą - niewiele pomogła grzeje się dalej!?? wentylator milczy

I w końcu wymiana korka zbiorniczka wyrównawczego - czyżby to powodowało takie zakłócenia w prawidłowym działaniu układu chłodzenia i brak podciśnienia w układzie. Gorąca woda zamiast do dużego obiegu waliła do zbiorniczka wyrównawczego i zapowietrzała układ??????

Widać miała mniejsze opory przez zbiornik wyrównawczy niż przez chłodnicę tym bardziej przy nieszczelnym korku (zaworku bezpieczeństwa dla układu chłodzenia).

A w układzie chłodzenia nie ma podciśnienia, może być tylko lekkie nadciśnenie - te dwa pojęcia zasadniczo się różnią.

mam problemy zwiazane z ukladem chlodzenia, po zagrzaniu silnika i odkreceniu korka od plynu wyrównawczego wywala cały płyn na takim stanie zostalo przejechane ponad 1,500 km. Gdyby to byla uszczelka to z silnika nic by juz nie zostalo wiec nie wiem o co chodzi.

Nie bardzo rozumiem to stwierdzenie: "wywala cały płyn na takim stanie zostalo przejechane ponad 1,500 km", czy po wywaleniu płynu nie uzupełniłeś go?

Jeżeli płynu nie wywalało na zakręconym korku (przez zaworek w korku), to układ chłodzenia masz zapowietrzony, może nie na tyle, aby był ograniczany przepływ przez chłodnicę. Nie koniecznie jest to od razu uszczelka pod głowicą. Jeżeli po odpowietrzeniu (kilkukrotnym) sytuacja będzie się powtarzać to głowicę trzeba by wziąć pod uwagę. Mały przedmuch powoduje na początku tylko zapowietrzenie układu, a nadmiar ciśnienia jest upuszczany przez zaworek w korku. Przy większych przedmuchach dopiero płyn jest wywalany przez korek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

mam problem z wentylatorem nagrzewnicy otusz zaczol mi fiksowac na poczadku po przekreceniu kluczyka dzialal jakies 45sek po czym sie wylanczal a teraz juz wogole nie reaguje.jak sie dostac do wentylatora i jaka jest przyczyna tego problemu moze to bezpiecznik termiczny pomozcie prosze bo zamarzne w drodze do pracy

 

Takie najlepsze kwiatki zaznaczyłem, pomijając już polskie znaki. W regulaminie forum jest pewien zapis, który jasno mówi o zasadach pisowni postów :!: B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

david1982, ale my tu zupełnie o czym innym piszemy. Poszukaj tematów o wentylatorze dmuchawy. Tam masz napisane co i jak. B) też opornik/rezystor dmuchawy. To będzie prawdopodobnie Twoim problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie.Ja jestem tez po wymianie termostatu ale jazda jest niesamowita :).Gdy autko jedzie temperatura w normie( miedzy 3 a 4 kreską ) lecz podczas postoju gdy dodam gazu i potrzymam go tak troche to temperatura spada.Wentylator się nie właczą.

 

Dzieki za jakieś info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podepnę się pod powyższy temat-bo usuwa mi mój jak próbuje napisać nowy

Z góry przepraszam za taką formę opisania problemu...

 

Witam wszystkich forumowiczow.

Dzisiaj jak jechalem do pracy ok.14 km-gwaltownie zaczela wzrastac

temperatura silnika(ok.4/5 na skali) i zapalila sie kontrolka STOP-u i

SILNIK-a.

Przejrzalem tematy zwiazane z tym problemem,jak i zasiegnalem

opini(telefonicznie) znajomego mechanika.

W/g niego moze to byc wina uszkodzonego termostatu lub uszczelki pod

glowica/silnikiem(nie wiem czy to nie to samo?)

Moje autko to RENAULT MEGANE CLASSIC I ph II(listopad 99') 1.6 16V-silnik

K4M.

Czy ma ktos jakies sugestie odnosnie mojego problemu?

Płyn ze zbiorniczka nie ubywa(tak mi sie wydaje)-za to sie chyba gotuje...

W celu ochlodzenia tymczasowego silnika w trakcie jazdy-znajomy polecil mi

wlaczyc nawiew na maksa i ustawic maksymalne cieplo-temperatura silnika

faktycznie spada.

Pytanie jesli chodzi o termostat-jakiej srednicy jest potrzebny-czytalem,ze

sa roznej srednicy

 

Dzieki z gory za pomoc i odpowiedzi

Ceberebek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Ok-dzieki za info.

Okazuje sie,ze do tego modelu jest tylko jeden w/g katalogu.

Termostat wymieniony,instalacja odpowietrzona i wszystko dziala jak nalezy

Pozdrawiam Ceberebek

 

Proszę zapoznać się z regulaminem forum. Tam dokładnie napisano o zasadach pisania jak i cytowania postów na tym forum :!: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!