Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pyt o przycisk Start/Stop i inne


Rekomendowane odpowiedzi

Strasznie skomplikowane ale mniej więcej tak jest.

Nigdy nie odpalałem auta na biegu i hamulcu... :-/ Zawsze na sprzęgle. Radio mi się samo włącza jak go nie wyłączyłem on/offem podczas poprzedniej jazdy samochodem.

 

I przyznam się że dzięki pilotowi przy kierownicy mam problemy z obsługą radia przyciskami. Chociaż jest to banalnie proste ale jakoś zawsze nie wiem co od czego. :mrgreen:

W radiu tylko dłużej naciskam SRC żeby wejść w podopcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam handsfree więc mogę opisać jak jest u mnie:

 

SILNIK WYŁĄCZONY

 

1. Przy wciśniętym sprzęgle (lub hamulcu gdy nie ma włączonego biegu) wciśnięcie S/S załącza silnik

 

2. Nie dotykając pedałów krótkie wciśnięcie S/S załącza osprzęt (radio, dmuchawy, okna)

 

3. Nie dotykając pedałów długie (5s) wciśnięcie S/S załącza wszystko (elektronika silnika, wspomaganie itp) bez załączania silnika (nie zapala automatycznie świateł !!)

 

4. przy wciśniętym hamulcu i włączonym biegu krótkie wciśnięcie S/S załącza wszystko (elektronika silnika, wspomaganie itp) bez załączania silnika (czyli identycznie jak pkt 3)

 

 

SILNIK ZAŁĄCZONY

 

5. Karta w czytniku, wciśnięcie S/S zatrzymuje silnik, wyłącza elektronikę silnika i

wspomaganie, działa osprzęt i światła. Otwarcie drzwi kierowcy wyłącza światła, osprzęt działa. Wyjęcie karty wyłącza wszystko.

 

6. Karta wyjęta, dwukrotne szybkie wciśnięcie S/S wyłącza silnik i wspomaganie, otwarcie drzwi kierowcy wyłącza wszystko.

 

 

Punktu 3 lub 4 używam gdy chcę wjechać do garażu (mam w dołku) bez odpalania silnika, jedynym minusem jest to że nie zapalają się światła (pomagam sobie przytrzymując długie)

 

Do jazdy karta nie jest potrzebna, tylko do odpalenia silnika. Często wciskam Start i natychmiast wyjmuję kartę a silnik uruchamia się dopiero po nagrzaniu świec.

 

 

PS. Wszystko to jest opisane w instrukcji obsługi :mrgreen: Wystarczy dobrze poczytać :-):-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punktu 3 lub 4 używam gdy chcę wjechać do garażu (mam w dołku) bez odpalania silnika, jedynym minusem jest to że nie zapalają się światła (pomagam sobie przytrzymując długie

ale przeciez mozna na manetce przekrecic :mrgreen: zawsze sie zapala, najpierw wyl. z automatu na zero i potem znow na mijania. wada: potem trzeba recznie zgasic :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie dlatego tego nie robię :mrgreen: rano nie pamiętam o załączeniu bo jeszcze na autopilocie działam :-) (a w dodatku przełącznik oszczędzam coby się nie wyrobił :-)

 

 

PS. Autopilot zostaje wyłączony w momencie wyjazdu z bramy domu :) (żeby nikt się nie ośmielił zarzucać mi że nieprzytomny prowadzę :) :) :) ))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DrNO sory za pomylke mialem na mysli elektryczne a nie elektroniczne :mrgreen: Ja nie rozumie tylko jednego. Mi dziala tylko na wlaczonym silniku, a wiec z czego jest robiony problem??

 

P.S

Wspomaganie hydrauliczne w niektorych przypadkach nie wiem czemu ale dziala bez zalaczonego silnika. Sam sie dziwie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie probowalem poraz n-ty i mam tak jak gipsiarz

tym razem odpialem aku na 0,5h, karta w czytniku, 1 bieg, hamulec i to co zwykle, ale nadal wspomaganie nie dziala dopiero jak silnik pracuje to wspomaganie dziala

bede w czwartek w ASO to spytam moze mi powiedza :mrgreen: moze to kwestia ze np. aku jest za slaby (choc zadnych objawow nie mam) albo cos w konfiguracji kompa jest zmienione...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomaganie hydrauliczne w niektorych przypadkach nie wiem czemu ale dziala bez zalaczonego silnika.

 

To bardzo ciekawe, może tak jest w ciężarówkach- mają specjalne zbiorniki ciśnieniowe (na pewno od układu hamowania).

 

gipsiarz, w jakim to widziałeś aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze po zmianac 03/04 zmienili to ustawienie i teraz sie zalacza wspomaganie z pelna elektryka, wczesniej wymagalo silnika odpalonego... jedyne wytlumaczenie jakie mi sie nasuwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!