Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Płyn chłodniczy oraz stukanie koło prawego am


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem w Megane 1.4 97r.,2 tygodnie temu kiedy dolewałem oleju, płyn chłodniczy był między min. a max. wartością,dzisiaj kiedy sprawdziłem nic nie zostało,sprawdzałem czy nie ma nigdzie mokrej plamy pod samochodem oraz pod maską i nic nie było,czego może być tego problem?

Jest jeszcze jeden problem w okolicach amortyzatora od strony kierowcy,kiedy przekręcam kluczyk nagle jest jakby coś sprężało powietrze i po chwili stuk jakby coś waliło o plastik,co to może być(silnik nie jest włączony) ?

 

Z góry dziękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

precel, witam

najczęściej przyczyną uciekającego płynu (o ile silnik jest suchy i odpadają nieszczelności na przewodach) jest uszczelka pod głowicą, tzn może czekać Cie jej wymiana bo może być tak że wiele z niej nie zostało. ale to całkiem normalne w tych "naszych" rocznikach bo mnie niedługo też czeka to samo bo też mi bierze płyn chłodniczy.

Niestety z drugim problemem nie pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

precel, dziwny dźwięk ale nie mam pojęcia co to może być, ale jeśli dobrze się domyślam patrząc na Twój profil to jestes z Zielonej Góry? jeśli tak to polecam podjechać do Auto-service Braciak - specjalizują się w renault więc pewnie z miejsca zdiagnozują co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwaliły ci sie klapy od przestawiania nawiewu na obieg wewnętrzny/zewnętrzny, nowy elementy kosztuje cos koło 500 zł ale możesz po prostu ustawić obieg na otwarty i wyjac wtyczkę. gdzies na forum był juz o tym temat poszukaj troche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy suchym silniku i ubytkach płynu chłodniczego z diagnozą o padniętej uszczelce pod głowicą radzę być ostrożnym. Opiszę przypadek w mojej megance. Płynu mi ubywało raz szybciej raz wolniej, składałem to na karb poluzowanych zacisków bo koło nich początkowo zbierał się osad i dociągałem zaciski, ale ile można dociągać. Silnik suchy, pod spodem w garażu żadnych plam. Na przeglądzie rejestracyjnym swoim zwyczajem wlazłem pod samochód i stwierdziłem mokrą plamę na skrzyni biegów wokół wodzika zmiany biegów. Byłem początkowo przekonany że to wyciek oleju. Okazało że to były reszki płynu chłodniczego które nie zdążyły wyparować. Skąd wyciek? Ruszałem wszystkimi przewodami (mam gaz) ani kropelka nie kapła wszystko suche. Już miałem zrezygnować z szukania, jak jeden z przewodów doprowadzających ciecz do reduktora lekko skręciłem wzdłuż jego osi i wtedy pojawił się wyciek, jak przewód puściłem i wrócił do swojego starego położenia wycieku nie było. Okazało się że przewód stwardniał i pękł wzdłuż zaraz za zaciskiem. Prawdopodobnie płyn uciekał w czasie jazdy przy drganiach i innym ustawieniu silnika na poduszkach w czasie jego obciążenia.

Przydługie trochę to jest, ale chciałem pokazać na przykładzie, że czasem przyczyna jest całkiem prozaiczna i jest w zasięgu wzroku, a szuka się bardzo daleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!