Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuki w solardachu -szyberdachu-POMOCY!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Moja Megana fabrycznie została zaopatrzona-niestety- w solar dach. Przednia część ruchoma, tylna nie. Problem polega na tym, że przy obrotach silnika ok 800-900 przednia cześć-ruchoma szyba, strasznie hałasuje-tak jakby stukała o coś.Przy jeździe po wybojach także hałasuje. Jeżeli ją otworzę i zamknę to przestaje, ale za chwilkę znowu jest to samo.Jeżeli lekko ją uniosę ręką to też przestaje. Wydaje mi się że problem tkwi w tym że dach nie zostaje dociągnięty-tzn tyko część tylna, bo z przodu wszystko jest OK. czy ktoś miał taki problem? A może ktoś już rozwiązał zagadkę jak to naprawić? Czy wiecie jak i czy reguluje się siłę docisku szybu do dachu-uszczelek?

POZDRAWIAM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. Też mam ten sam problem. W mojej megane szyberdach bardzo głośno hałasował. Wymieniłem wszystkie poduszki silnika (najwięcej pomogła wymiana poduszki kinetycznej- mam spory przebieg 160 000), pomogło, ale jeszcze delikatnie hałasuje. też mi się wydaje,ze dach mi się nie do końca domyka,jak przytrzymam ręką szybę to jest cisza. szyberdach na lato fajna sprawa,ale jazda w zimie to męczarnia, wszystko strzela, trzeszczy.chciałbym ten hałas wyeliminować, jak coś mi się uda z tym zrobić to dam znać. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a próbowaliście pogrubić uszczelkę? może jeśli szyba nie dochodzi odpowiednio nisko do uszczelki, to uszczelka powinna podejść bliżej szyby. coś w stylu mahomet i góra <ok>

 

to taki luźny pomysł spełnionego majsterkowicza :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelka jest jakiegos koloru, dobierz odpowiednia, najlepiej jak najmiekszą, piankową(?) jak do uszczelniania okien (domowych) i spróbuj nakleić na starą od góry, miedzy szybę a uszczelkę, tak, żeby szyba najpierw się na "nowej" opierała po zamknięciu... moze pomoże, jak nie, pościągnięciu, lekko jakimś alko przejechać, żeby klej usunąć. przed klejeniem tej nowej, też odtłuścić starą. OBOWIĄZKOWO!!! po jakiejkolwiek operacji odtłuszczającej uszczelki, pomalować je smarem silikonowym, inaczej uszczelkę po niedłuim czasie szlag trafi! <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metodą prób i błędów z delikatnym postukiwaniem szyberdachu poradziłem sobie w ten sposób, że uprzednio wyczyszczoną szybę delikatnie przesmarowałem smarem. A dokładnie przesmarowałem boczną krawędź na całym obwodzie i dolną powierzchnię od spodu na szerokości ok 4 mm również na całym obwodzie. Tego smarowania w ogóle nie widać a efekt był zaskakujący - postukiwania nie ma, przynajmniej na razie. Dodatkowo mechanizm przy śrubach lekko spryskałem WD-40. Nie wiem ostatecznie co przyniosło ten efekt ani na jak długo wystarczy ale już mnie to nie wkurza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem był podobny + dodatkowo od prędkości 180km/h zaczynały się świsty - pęd powietrza dostawał się pod uszczelkę.

I teraz rozwiązanie problemu:

1. Nasmarowałem dobrym smarem (nie WD-40) prowadnicę po obu stronach dachu

2. WD-40 prysnąłem na tylne oraz przednie zawiasy które jeżdżą po prowadnicach

3. Rozpuszczalnikiem/alkoholem należy przemyć uszczelkę (ma ona kształt litery "C" więc należy ją przemyć tak od zewnątrz jak i od środka - w dalszej części opisze dlaczego) oraz szybę solar dachu po jej obrysie (w miejscu stykania się z uszczelką po zamknięciu dachu.

4. Bierzemy czarny silikon i wypełniamy nim uszczelkę - tak jak wspominałem ma ona kształt litery "C" i właśnie w to wolne miejsce ma wejść silikon. A to dlaczego? Ponieważ po upływie czasu uszczelka się troszkę wyrabia i traci swoje właściwości, dzięki temu zabiegowi będzie bardzo dobrze przylegać do szyby i wyeliminujemy tym samym wszystkie świsty.

[center:b8253fa254]Dach domykamy dopiero po wyschnięciu silikonu !!![/center:b8253fa254]

5. Silikonem do uszczelek (w spray-u bądź w sztyfcie) smarujemy uszczelki

6. Dodatkowo poluzowałem wszystkie śruby mocujące szybę (przy otwartym dachu) po czym pomocnik (żona) docisnęła ręką szybę do dołu a ja dokręciłem wszystkie śruby - dzięki temu szyba po zamknięciu znajduje sie koło 1mm niżej, może to i niewiele ale różnice są odczuwalne od środka, a dokładniej nie są odczuwalne bo po tych operacjach nie ma żadnych efektów dźwiękowych <ok>

Dodatkowo kilka rad ode mnie aby długo cieszyć się cichym solar dachem:

- Należy go otwierać/zamykać do max prędkości 50km/h, ponieważ przy wyższych prędkościach może mieć miejsce tzw. wydmuchanie uszczelki - pal licho jak stanie się to przy otwieraniu, lecz przy domykaniu wywinie nam uszczelkę na drugą stronę, później postoi ona dociśnięta dłuższy czas, słońce dołoży swoje parę groszy i mamy zniekształconą uszczelkę

- Smarować uszczelki co najmniej przed i po zimie, przed tą czynnością przemywać je usuwając nieczystości i stary silikon

To tak na prędce napisane - jak mi się coś przypomni to dopiszę.

 

Proszę zapoznać się z regulaminem forum i doczytać tam o kolorystyce używanej w postach :!:- Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Ja użyłem tego smaru:

http://allegro.pl/item601714245_carlube_sm...70_g_tubka.html

Plusy:

- nie wypłukuje go woda i nie przeszkadza mu w skutecznym smarowaniu, a do prowadnic lubi dostawać się woda

- Odporny na temperaturę, dzięki czemu o wiele dłużej utrzymuje się w prowadnicach, nie spływa jak niektóre smary

- Cena

<ok>

 

Proszę zapoznać się z regulaminem forum i doczytać tam o zasadach cytowania :!:- Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!