Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuki w solardachu -szyberdachu-POMOCY!


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...

Podzielę się informacją jak ja poradziłem sobie z tymi świstami. Po pierwsze rozkręciłem trochę dach i docisnąłem (tak jak rav85), ale to pomogło tylko połowicznie (świsty z przodu ustały, z tyłu pozostały). Wziąłem gumową uszczelkę (taką do drzwi pokojowych, coś takiego) i przykleiłem tuż za uszczelką o kształcie litery C z tyłu dachu.

Jak dobrze spojrzycie od dołu, to na końcu dachu jest taka mała uszczelka przyklejona do szyby - znajdźcie miejsce gdzie ona przylega do dachu (takie podniesienie plastikowe). Ja przykleiłem swoją uszczelkę tuż za tym podniesieniem.

Świsty oczywiście ustały i nic się nie telepie :-)

Muszę na wiosnę zmienić tą uszczelkę, bo tylko białą miałem, a do czarnego samochodu to tak średnio pasuje :-)

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

U mnie też słychać świsty z tyłu ruchomej części solardachu. Nie domyka się ona do końca. Zauważyłem, że są wytarte takie cztery małe plastikowe części na tylnych podstawkach/słupkach mocowania solardachu (po dwie z każdej strony). One przesuwają się po prowadnicach. Byłem w ASO, żeby to dokupić i powiedziano mi, że to koszt ok. 400 zł. (można kupić tylko komplet razem z tymi "słupkami"). Masakra!!! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilo sie cieplej i nie pada codziennie wiec moze sie wezme za szklany dach w koncu. Znajde gdzies na forum instrukcje jak odkrecic i nasmarowac wszystkie prowadnice i podregulowac srubki aby dach sie zamykal mocno do konca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to banalnie proste - smarujesz prowadnice bez ściągania szkła, natomiast co do jego regulacji poluzowujesz 4 śrubki (na torx) z przodu szkła, którymi przymocowane jest szkło do ślizgów, oraz poluzowujesz 2 śrubki z tyłu dachu, najłatwiej jak ktoś dociśnie ci ręka od góry szkło przy otwartym dachu a Ty dokręcisz wszystkie śrubki, tylko uważaj żeby ich nie przekręcić. Jeżeli nie masz wyrobionych uszczelek wszystko powinno śmigać pięknie i nie powinno huczeć, natomiast jeżeli to nie pomoże będzie potrzebna zmiana uszczelek lub regeneracja tych co masz, ale to opisze jak nie pomoże ci regulacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ta sobote mialem okazje pozyczyc od kolezanki Meganke rowniez ze szklanym dachem. Wiec rozkrecilem dwa dachy po kazdym w kazdej Megance. Wyciagnalem wszystkie elementy prowadzace szklany dach w prowadnicach zamontowanych na dachu. I co odkrylem. Ze w jej Magance 2003r i w mojej 2005r sa roznice niewielkie w wygladzie dachu. A dokladnie rozmieszczeniu uszczelek.

Wzialem te dwa auta do porownania, gdyz moje jest mlodsze a dach juz swiszczy a jej starsze a ciagle zachowuje sie cicho przy predkosciach 130-180 km/h co sprawdzilem osobiscie.

Otoz chodzi ze w jej dachu nie ma dodatkowej uszczelki w tylnej czesci przesuwanego dachu. Jest tylko uszczelka biegnaca dookola otworu dachu ale nie ma zadnej przyczepionej do szkla od spodu. Natomiast u mnie jest. To moze powodowac, ze dach nie moze sie do konca domknac bo napotyka opor tej uszczelki (prosta - jakby gabkowata uszczelka o grubosci 4-6 mm) i dlatego swiszczy przy wspomnianych predkosciach. Wiec teraz jak bede mial wiecej czasu moze zerwe te uszczelke (wyglada na firmowa ale glowy sobie uciac nie dam) i wtedy zobacze jaki jest rezultat.

 

Ale ciesze sie z tego ze nasmarowalem cale prowadnice w dachu i otworze dachowym (aluminiowe prowadnice nad przednimi siedzeniami) bo teraz dach plynnie i lekko odsuwa sie i zasuwa. A bylo tam prawie calkowicie sucho. Zobaczymy jak dlugo towot bedzie tam istnial <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby taki mial... Moze podczas wizyty w Polsce zakupie sobie smar miedziany - ponoc najlepszy <ok>

 

[ Dodano: 2010-04-29, 15:54 ]

Wyrwalem dodatkowa uszczelke w szklanym dachu. Moze teraz nie bedzie swiszczec przy predkosciach 130-160 km/h. Dzis jeszcze do zrobienia "tylko" 900 km w wiekszosci po niemieckich autostradach wiec zobacze(poslucham) rezultat :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wyrwanie uszczelki z ruchomej czesci dachu pomoglo. Byla to chyba jakas dodatkowa uszczelka, nie wiem czy nie przyklejona przez poprzedniego wlasciciela czy ten oryginalnie przez Renault bo miala ta same date co reszte uszczelek w aucie.

Teraz zamyka sie do konca i nic nie swiszczy przy od 0 do 200 km/h ;) No dobra, pozniej slychac szum od relingow 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Zabrałem się dziś za szyberdach - stukał na nierównościach i czasami się blokował.

Diagnoza : jeden ze ślizgów na prawej prowadnicy wytarty do zera. Powodem była zabrudzona i lekko przyrdzewiała ośka na której jest osadzony. Na razie prowizorycznie naprawione i szyberdach dociska się prawidłowo przy zamknięciu - brak stukania.

Oryginalny zestaw naprawczy to koszt niespełna 100 €

post-58669-0-85822300-1405170042_thumb.jpeg

 

 

Za kilkanaście € udało mi się kupić same ślizgi. Dam znać jak dojdzie paczka.

post-58669-0-59917200-1405175473_thumb.jpeg

Edytowane przez Iron.Falcon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!