Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chcę zrobić z 1.9d 1.9dti


Malenki2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam samochód Renault megane 96r. z silnikiem 1.9d chciałbym się dowiedzieć czy istnieje możliwość zmiany kolektora oraz dodania turbiny wraz z intercolerem tak żeby to wszystko ładnie działało i ile mniejwiecej kosztują cześci nowe chodzi mi o turbinę kolektor i chłodnice intercolera. Jeżeli można to zapytam czy potrzebne są jeszcze jakiegoś typu zmiany np inny filtr powietrza i ogólem dodatkowe jakies przeróbki bardzo proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, pytanie czy warto? Czy koszty modyfikacji nie beda zbyt duze? Niestety filtr tez bedziesz musial zmienic, elektronike i pewnie jeszcze inna mase rzeczy. Nowe czesci to sobie odpusc, zwlaszcza jesli chcesz je kupic w serwisie. Turbiny sa strasznie drogie! Za nowke ponad 1400zl musisz spokojnie liczyc jak nie wiecej. Szczerze to gra nie jest warta swieczki, taniej bedzie sprzedac auto i kupic auto z silnikiem dTi.

 

Choc dTi kopa ma przyzwoitego, a spalanie umiarkowane :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czy przeżyje to nie wiem własnie chciałem sie o to zapytać fachowca. A odnośnie tej sprawy być moze w pytaniu źle sie wyraziłem chodzi mi o turbine nie sterowanąelektronicznie wogóle auto jest manualnie sterowane wieć chcąć przerabiać na elektronikę trzeba by wszystko zmieniać pompe paliwa wtryski itd. Chce zapytać czy znajdzie taką turbinkę do tego auta manualną oraz czy tłoki i korbowó wytrzymają dodatkowe przeciążenie. Pytam bo chyba po to istnieje to forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zgadza sie, po to jest forum. Jednak ciezko bedzie jednoznacznie odpowiedziec na Twoje pytanie, nikt nie probowal takiej modyfikacji przynajmniej z naszego grona. W kwestii mechanicznej to posprawdzaj w dialogysie oznaczenia elementow silnika, jak sa takie same w dTi do w zwyklym D to zapewne wytrzymaja, ale w/g mnie beda takie same. Niby 1.9 dTi wytrzymuje spokojnie 120KM po chiptunigu, problem jest ze sprzeglem, wiec szanse na to ze sa to te same czesci co w 1.9D sa nikle. Sprawdz tez oznaczenie skrzyni. Na ftp pikura lezy pdf o silnikach 1.9 dTi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Na moj gust wsadzenie samej turbiny nie da pozadanego efektu, zeby to wszystko ze spoba gralo nie obejdzies sie bez ingerencji w starownik silnika, pewnie beda jakies niulanse w szybkosciach otwarcia wtruskow badz samej ilosci podanego paliwa, radze podjechac do jakiegos zakladu ktory zajmuje sie tuningiem aut i zapytac czy jest to mozliwe technicznie. Co do czesci ekonomicznej to jesli chcialbys to zlozyc to sama turbina nie nowa lecz regenerowana to wydatek ponad 1000zl do tego dolicz kolektor to nie wszystko jakos do turbiny musisz doprowadzic smarowanie, czyli dochodza sprzewody olejowe, intercooler + reszta niezbednych pierdulek moze Cie tak skromnie liczac szarpnąc z 3000 za same czesci a gdzie robocizna chyba ze sam chcesz to robic, na moj gust niewarto sie w to pakowac, zbyt kosztowan inwestycja lepiej kupic nowe auto lub rozejrzec sie za calym silnikiem od DTI podjezewam ze wyjdzie taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!