Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drgania silnika przy wolnych obrotach i gdy


domel

Rekomendowane odpowiedzi

Problem dotyczy meganki 1,9dCi z roku 2001- w chwili uruchomienia silnika wyczuwalne sa drgania w samochodzie-lewarek zmiany biegow drzy male wibracje tak jakby slad mieszanki paliwowej byl zbyt ubogi.Obroty sa stale ssanie pracuje normalnie,przyspiesza ok.Gdy temprtatura silnika ustabilizuje sie na normalnym poziomie i wylaczy sie silnik na 10 min a nastepnie uruchomi sie go ponownie wszysto wraca do normy-silnik pracuje idealnie i cicho-da sie z tym zyc ale mysle ze mozna go z tego wyleczyc-tylko co mu dolega bo w warsztatch juz cuda slyszalem!!! Czujnik tem plynu wymieniony!Moze ktos mial podobny problem-Dzieki za kazda sugestje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest po prostu dCi, zanim sie nie rozgrzeje tak ma... jesli Ci to przeszkadza to mozesz podniesc troszke obroty biegu jalowego/luzu, drganina powinny zniknac. ale jesli to tylko na dzwigni zmiany biegow to ja bym sobie darowal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DrNO, a istnieje możliwość podniesienia obrotów przez ingerencję Clipem?

Pytałem kiedyś w ASO ALCAR Olsztyn i powiedzieli, że jak nawet zmienią soft na nowszy to i tak parametry obrotów nie ulegną zmianie.

Chyba, że w dCi robie się to śrubką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja mam troche podobny problem.Od miesiąca mam Renault megane Kombi '01 silnik 1.4 16V o przebiegu 140tys. Siedząc w aucie odczuwam co jakisz czas deliktne szarpnięcie. Byłem z tym u mechanika gosc powiedzial ze regulacja zaworów powinna załatwic sprawe. czy faktycznie to moze byc przyczyna czy moze byc jakas inna??

 

Oprócz tego mam jeszcze jeden problem, a mianowicie w deszczowe zimne dni prędkościomierz odmawia mi posłuszeństwa. Pewnie myslicie ze to czujnik na skrzyni biegów??co?? otórz nie, pojechałem do sklepu grzecznie sie zapytac ile kosztuje taki czujnik, potem do mechanika zeby mi pokazał gdzie to jest i czy moizna to samemu wymieni, i co sie okazała?? W tym modelu czujnika nie ma podobno informacje do prękościomierza i do licznika przebiegów zczytuje z ABSu (nie wiem czy tak jest bo sie za bardzo nie znam, tak mi powiedział goś który pracował kiedyś w ASO). Powiedzcie mi w takim razie ze skoro nie czujnik to co to moze byc i gdzie mozna taką usterke zlokalizowa, zneutralizowa i ile to moze kosztowac?? Bo jazda bez informacji o prędkości jest bardzo nieprzyjemna.

 

Pozdrawiam Buson

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z mechanikow stwierdzil ze moze to byc przeplywomierz(droga czesc) rozkrecilem przemylem i jest lepiej-drugi twierdzi ze to pompowtryskiwacze-dodalelem poleprzacza-tez jest lepiej-a moze faktycznie po 80tys jak z czlowiekiem ten typ tak ma!(po80 tce) Jesli chodzi o szybkosciomierz to sygnal pochodzi z czujnika ABS z przedniego kola-tez oczyscic_polecam ksiazke o Megance WKL ( niestety ropniakow brak)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde juz zgłupiałem, bylem u kilku mechaników i jeden mi powiedział jak napisałem wczesniej ze trzeba wyregulowac zawory, inny powiedział ze pod komputerem widzi bład sondy lambda, jeszcez inny powiedzial ze ten modele tak mają i nie należy sie przejmowac nierowną pracą silnika bo te modele tak własnie pracują i nalezało by tylko wymienic swiece, i filtry. Qufa ludzie kogo mam sluchac przeciez jak bede chail wsyzstko zrobic to mnie braknie!!! moze ktos mi poradzic co robic??

 

PS co roumiecie pod pojeciem plywaniem obrotów, bo w moim auce wysteujeto w takiej formie ze wskazowka na obrotosciomierzu podczas pracy na postoju oscyluje o jakies ok 3 do 4 mm, czy to jest pływanie obrotów?? oprócz tego czuc co jakis czas delikatne szturchnięcie odczuwalne siedzac spokojnie na fotelu kierowcy.

 

PS2 czy jest mozliwoś w renault megane 1.4 16V z 2001 roku regulacji zaworów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS co roumiecie pod pojeciem plywaniem obrotów, bo w moim auce wysteujeto w takiej formie ze wskazowka na obrotosciomierzu podczas pracy na postoju oscyluje o jakies ok 3 do 4 mm, czy to jest pływanie obrotów?? oprócz tego czuc co jakis czas delikatne szturchnięcie odczuwalne siedzac spokojnie na fotelu kierowcy.

 

Mysle ze to moze byc poczatek konca silniczka krokowego. Mam to samo, tylko nie mam czasu sie za to zabrac (przeczyscic styki i silniczek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plywanie obrotow to nie rownomierna praca silnika obroty sa zmienne w przedziale od 600 do 900 na min. Generalnie zawory sa samoregolujace i ich sie nie reguluje.Czynnosci polepszajace prace silnika mozesz wykonac we wlasnym zakresie -to jest czyszczenie silnika krokowego,sprawdzrnie przeplywomierza oraz czujnika temp plynu chlodzacego itp-z czujnikow tych komp zbiera informacje i przekazuje dalej co powoduje podawanie odpowiedniej ilosci benzyny i powietrzado silnika-bledy falszuja ten obraz i widac to przy nierownych obrotach i drganiach silnika.Niestety elektronika jest tu nieugieta i wszechobecna! :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie wam sie pisze ale jedyny silnik jaki ja tam rozpoznaje to jest ten główny silnik :-P. A tak powaznie to czy czyszczenie tego silnic zka to jakas skoplikowana czynność jezelinie to gdzie mogłbym znalesc jakies wskazówki ewentualnie gdzie moglbym ich poszukać

 

polecam ksiazke o Megance WKL
mozna rozwinąć wątek tej książki tj. autor, tytuł ewentualnie gdzie ją można kupić.

 

W sumie mam jakiś chyba jej fragment sciągnięty z serwera pikura ale nnie wiem czy tam jest dostępne tylko tyle czy po prostu nie wszystko ściągnąłem, w każdym bądz razie nie moge tego sprawdzić bo juz nie moge sie tam dostać :-(. Nie wiecie co sie dzieje z tym serwerem ze sie nie da teraz wejść, przecież jeszcze niedawno mozna bylo sokojnie zniego korzystac???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ksiazka to Renault Megane- modele 1999 do 2002r TLUMACZENIE z francuskiego mgr inz Waclaw Sobolewski - Wydawnictwo Komunikacji i łacznosci wyd z roku 2004- do dostania w sklepach z czesciami samochodowymi przy marketach takich jak blue velt itp albo na Allegro=wszystkie typy silnikow benzynowych i Renowek(brak desli)A silnik krokowy znajduje sie po lewej gornej stronie filtra powietrza i jest przykrecony dwoma srubami-nowy na Allegro do 100zl-ja niestety mam dCi i brak jest absolutnie jakiejkolwiek instrukcji do tego silnika-ale duzo opisow jest w pismie Auto-Moto lub Motorze -POLECAM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem nia nabijac mechanikowi kabzy i powymienia wszystko co sie da samemu. Czyli filtr paliwa, filtr powietrza, świece i spróbowa przeczyścic silniczek krokowy. Powiedzcie mi tylko czy jezeli nigdy tego nie robiłem to dam sobie rade?? Oczywiście wyposarze sie w książke o której pisalismy, i niezbedne klucze. jeżli ktos ma jakies uwagi/rady co do tych czynności na co zwróci uwage prosiłbym by podzielił sie ze mną.

 

z góry dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem nia nabijac mechanikowi kabzy i powymienia wszystko co sie da samemu

 

Jeśli to co chcesz wymieniać i tak musi być zmienione to czemu nie.

Jeśli jednak wymieniasz by zdiagnozować problem, może cię to kosztować o wiele więcej.

 

Siedząc w aucie odczuwam co jakisz czas deliktne szarpnięcie

 

Po kupnie auta miałem to samo.

w moim przypadku:

 

- padnięta cewka- przebijała do masy i co pewien czas szarpało na wolnych.

,zmieniłem Sagem da Beru.

 

-przestał szarpać ale problemy z mocą - zmieniłem świece na NGK (facet zamontował nieodpowiedni typ) i jak ręką odjął.

 

spróbować przeczyścić silniczek krokowy

 

Nie jest to trudne, ale jak z jajkiem.

Delikatnie, nie przestawiać tłoczka, nie kręcić na siłę, nie nalewać niczego do środka.

Po ponownym zamontowaniu możesz (nie musisz) mieć kłopoty.

Komp pamięta stare ustawienia i nawet delikatne przesynięcie tłoczka, może powodować

pływanie, start silnika z wysokich obrotów, gaśnięcie na wolnych itd.

U mnie była lambada :) i niestety skończyło się restartem Kompa.

 

 

filtr paliwa

 

Wymiana nie jest trudna, tylko (przynajmniej u mnie ) dostęp francowaty.

Filtr paliwa jest pod podłogą i trzeba auto podnieść, super patent co by było łatwiej. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniłem filtr paliwa bez problemu myslałem ze bedzie ciężej miałem tylko obiekcje co do tego czy nie trzeba go zala benzyną, ale wykonałem telefon do kumpla mechanika i mnie uswiadomił ze nie trzeba la do niego paliwa bo pompka od wtrysku sama sobie uzupełni układ i z lekkim sercem zastosowałem sie do rad kolegi. Filtr powietrza sprawił mi troche kłopotu bo myslałem ze jest w tej czarnej skrzyneczce na prawo od silnika, ale po analizie organoleptycznej i odłamaniu kawałeczka plastiku znalazłem dwie śrubki bardziej z tyłu silnika które po odkreceniu utorowały mi droge do filtra w którym a propos było tyle piachu ze moja córka mogłaby spokojnie kika babek zrobic, ze nie wspomnie juz o muchach i osach. Filtr wyjąłem zamontowałem drugi skręciłem i jest ok. Chciałem też swiece dorwac ale sprzętu mi brakło i nie dało rady. mysle jeszcze o silniczku krokowym, ale z tym już chyba udam sie do mechanika :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!