Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podtrzymanie podczas wymiany aku


Rekomendowane odpowiedzi

Jak komuś zależny na podtrzymaniu (np. kod radia, albo inne fanaberie) można użyć akumulatora z UPS-a (wielu z nas ma komputery i urządzonko do podtrzymywania napięcia - UPS, z niego można łatwo wyjąć akumulator). Są tam akumulatory 12 V o poj. ok. 7 Ah. Z takim podpięciem (najlepiej podpiąć jak pisał gojgien) można sobie długo podtrzymywać. Diodka zabezpieczająca kierunek przepływu prądu dla wszelkiej spokojności wskazana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kawalek_edukacy słabego na pewno nie, bo przecież zapalił, najwyżej może być trochę rozładowany.

Pytania dodatkowe;

Ile auto stało? Jak była temperatura? Kiedy ostatnio przejechałeś odcinek dłuższy niż 50km? Czy jeździsz codziennie? Na ile km?

Pamiętaj, że jak auto stoi długo w niskich temp., jeździsz codziennie na krótkich odcinkach, często zapalając silnik to porostu akumulator nigdy nie jest naładowany na full. Co prawda ma tyle mocy, że spokojnie zapali, ale do czasu. Po za tym, w każdym samochodzie, czasami nawet lekkie zwiększenie obrotów powoduje zauważalne zwiększenie jasności świecenia świateł, jest to normalne. Fizyki nie oszukasz.

Po prostu doładuj akumulator lub wybierz się z dziewczyna na dłuższą wycieczkę. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem przy wolnym ruszaniu (wjazd do garażu) widzę jak zmniejsza się na chwilę jasność światła z reflektorów. Czy jest to oznaka słabego akumulatora

spadek obrotów silnika, mniejsze napięcie z alternatora = ciemniejsze świecenie żarówek. Nie jest to oznaką słabego akumulatora.

A może jeszcze miałeś koła skręcone do oporu, lub silnik miał poniżej 750obrotów i był na pograniczu zgaśnięcia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, autkiem jeżdze praktycznie codziennie, a w weekend robię ok 200km.

 

A może jeszcze miałeś koła skręcone do oporu, lub silnik miał poniżej 750obrotów i był na pograniczu zgaśnięcia ?

 

Nie. Mam na tyle miejsca, żeby sobie ładnie, prosto zaparkować przed wjazdem. Obroty też nie spadają. Silnik pracuje normalnie.

 

Zauważyłem, że podobnie jest jak stoję z włączonym silnikiem i opuszczam/podnoszę wszystkie 4 szybki jednocześnie.

 

Jak autko stoi zapalone i nic się nie robi to wszystko jest w porządku. Światełka świecą cały czas z jednakową jasnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że podobnie jest jak stoję z włączonym silnikiem i opuszczam/podnoszę wszystkie 4 szybki jednocześnie.

To akurat jest normalne, dostaję obciążenia i na alternatorze spada napięcie. Podobnie będzie w sytuacji kiedy bawisz się centralnym zamkiem. Mam zamontowany woltomierz, podłączony bezpośrednio pod aku i każde dodatkowe obciążenie wiąże się z chwilowym spadkiem napięcia.

Np. Uruchamiam samochód i mam 14,2V, włączam ogrzewanie tylnej szybki spada napięcie do 13,5V i po chwili wraca do 14,10V - 14,15V.

Moim zdaniem wszystko u Ciebie jest <ok>, ewentualnie tak jak pisał P_r_z_e_m_o akumulator może wymagać podładowania, bo przy takiej pogodzie to częściej korzystamy z ogrzewania tylnej szybki, lusterek itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie takie samo zdanie jak zdunman.

Piszesz, że autem jeździsz codziennie, w porządku, ale ile km 1-2 km, stop, 10-15 min., znowu odpalenie i znowu 1-2km? Czy np jedziesz do pracy auto stoi potem parę godzin i do domu? Zwróć uwagę, jak się zachowuje po weekendzie, to widać i czuć zaraz przy odpaleniu. Ale i tak uważam, że masz wszystko OK. Podłącz woltomierz, wystarczy zwyczajny multimetr i obserwuj co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Scenic 1,9 dti. Aby zresetować komp muszę odkręcić klemę, czy wystarczy przewód plusa w komorze silnika? I jesze jedno pytanie, ile czasu minimalnie musi stać na odłączonym akumulatorze i po jakim czasie po podłączeniu klemy można uruchamiać silnik? <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie! Zawsze najpierw odkręca się klemę "minusową" potem "plusową". Reset możesz przyspieszyć stykając obie klemy razem, oczywiście po ich odkręceniu. Zakłada się w odwrotnej kolejności, czyli najpierw "+" potem "-"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zielony kolor w kontrolce akumulatora świadczy o tym że jest w dobrym stanie i dostatecznie naładowany?

 

Tak właśnie tak.

P.S. Co do rozrusznika to nie wiem; może za mały amperaż i nie ma siły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!