Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podtrzymanie podczas wymiany aku


Rekomendowane odpowiedzi

Jak komuś zależny na podtrzymaniu (np. kod radia, albo inne fanaberie) można użyć akumulatora z UPS-a (wielu z nas ma komputery i urządzonko do podtrzymywania napięcia - UPS, z niego można łatwo wyjąć akumulator). Są tam akumulatory 12 V o poj. ok. 7 Ah. Z takim podpięciem (najlepiej podpiąć jak pisał gojgien) można sobie długo podtrzymywać. Diodka zabezpieczająca kierunek przepływu prądu dla wszelkiej spokojności wskazana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kawalek_edukacy słabego na pewno nie, bo przecież zapalił, najwyżej może być trochę rozładowany.

Pytania dodatkowe;

Ile auto stało? Jak była temperatura? Kiedy ostatnio przejechałeś odcinek dłuższy niż 50km? Czy jeździsz codziennie? Na ile km?

Pamiętaj, że jak auto stoi długo w niskich temp., jeździsz codziennie na krótkich odcinkach, często zapalając silnik to porostu akumulator nigdy nie jest naładowany na full. Co prawda ma tyle mocy, że spokojnie zapali, ale do czasu. Po za tym, w każdym samochodzie, czasami nawet lekkie zwiększenie obrotów powoduje zauważalne zwiększenie jasności świecenia świateł, jest to normalne. Fizyki nie oszukasz.

Po prostu doładuj akumulator lub wybierz się z dziewczyna na dłuższą wycieczkę. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem przy wolnym ruszaniu (wjazd do garażu) widzę jak zmniejsza się na chwilę jasność światła z reflektorów. Czy jest to oznaka słabego akumulatora

spadek obrotów silnika, mniejsze napięcie z alternatora = ciemniejsze świecenie żarówek. Nie jest to oznaką słabego akumulatora.

A może jeszcze miałeś koła skręcone do oporu, lub silnik miał poniżej 750obrotów i był na pograniczu zgaśnięcia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, autkiem jeżdze praktycznie codziennie, a w weekend robię ok 200km.

 

A może jeszcze miałeś koła skręcone do oporu, lub silnik miał poniżej 750obrotów i był na pograniczu zgaśnięcia ?

 

Nie. Mam na tyle miejsca, żeby sobie ładnie, prosto zaparkować przed wjazdem. Obroty też nie spadają. Silnik pracuje normalnie.

 

Zauważyłem, że podobnie jest jak stoję z włączonym silnikiem i opuszczam/podnoszę wszystkie 4 szybki jednocześnie.

 

Jak autko stoi zapalone i nic się nie robi to wszystko jest w porządku. Światełka świecą cały czas z jednakową jasnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że podobnie jest jak stoję z włączonym silnikiem i opuszczam/podnoszę wszystkie 4 szybki jednocześnie.

To akurat jest normalne, dostaję obciążenia i na alternatorze spada napięcie. Podobnie będzie w sytuacji kiedy bawisz się centralnym zamkiem. Mam zamontowany woltomierz, podłączony bezpośrednio pod aku i każde dodatkowe obciążenie wiąże się z chwilowym spadkiem napięcia.

Np. Uruchamiam samochód i mam 14,2V, włączam ogrzewanie tylnej szybki spada napięcie do 13,5V i po chwili wraca do 14,10V - 14,15V.

Moim zdaniem wszystko u Ciebie jest <ok>, ewentualnie tak jak pisał P_r_z_e_m_o akumulator może wymagać podładowania, bo przy takiej pogodzie to częściej korzystamy z ogrzewania tylnej szybki, lusterek itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie takie samo zdanie jak zdunman.

Piszesz, że autem jeździsz codziennie, w porządku, ale ile km 1-2 km, stop, 10-15 min., znowu odpalenie i znowu 1-2km? Czy np jedziesz do pracy auto stoi potem parę godzin i do domu? Zwróć uwagę, jak się zachowuje po weekendzie, to widać i czuć zaraz przy odpaleniu. Ale i tak uważam, że masz wszystko OK. Podłącz woltomierz, wystarczy zwyczajny multimetr i obserwuj co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Scenic 1,9 dti. Aby zresetować komp muszę odkręcić klemę, czy wystarczy przewód plusa w komorze silnika? I jesze jedno pytanie, ile czasu minimalnie musi stać na odłączonym akumulatorze i po jakim czasie po podłączeniu klemy można uruchamiać silnik? <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie! Zawsze najpierw odkręca się klemę "minusową" potem "plusową". Reset możesz przyspieszyć stykając obie klemy razem, oczywiście po ich odkręceniu. Zakłada się w odwrotnej kolejności, czyli najpierw "+" potem "-"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zielony kolor w kontrolce akumulatora świadczy o tym że jest w dobrym stanie i dostatecznie naładowany?

 

Tak właśnie tak.

P.S. Co do rozrusznika to nie wiem; może za mały amperaż i nie ma siły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!