Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zamek centralny


Rekomendowane odpowiedzi

Wyjmij popielniczkę odkręcasz dwie śrubki torx 20 , wkłądasz tam rękę i wypychasz od tyłu przycisk , możesz też odkręcić następne dwie śrubki torx są obok tych od popielniczki i zdjąć panel nawiewów wtedy będzie ci ąłtwiej ale bez problemu można to zrobić po zdjęciu samej popielniczki

 

a zasilanie i masę można wziąć od radia albo od przycisku podgrzewania szyby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
fioletowy to zamykanie , rózowy otwieranie

 

Sorry za odgrzebanie kotleta, ale czy może ktoś to potwierdzić ? W instrukcji alarmu (zamieszczonej na forum) znalazłem informacje odwrotne wiec chciałbym potwierdzić, chyba że jest to błąd pisarki

 

cytuje"Przewód żółty i żółto czarny łączymy z przewodem masowym wyprowadzonym z akumulatora

.Przewody pomarańczowy i pomarańczowo czarny zostawiamy nie podłączone , izolujemy je .

Wtyczka jest rozbieralna więc wyciągamy kolejno pin 1 (jest na nim napięcie 12 V ) i dolutowujemy do niego przewód odpowiedzialny za zamykanie z wiązki alarmu ,czyli przewód w kolorze białoczarnym

,następnie wsuwamy pin i wyciągamy pin 5 (napięcie 12 V) i dolutowujemy do niego

przewód odpowiedzialny za otwieranie zamka ,czyli przewód biały .Wsuwamy pin ,zamykamy wtyczkę i możemy zamontować przycisk w konsoli"

 

Ze zdjęcia wynika że pin 1 to fiolet pin 5 to róż.

 

dodam że wg schematu sterownika centralnego zamka - biały otwiera, biało-czarny zamyka.

 

I jeszcze jedno pytanie: Masę na centralny zamek wziąć z akku ? A plus i mase do zasilania centralki też brac bezpośrednio z akku? Czyli w tym wypadku, trzeba zmostkowac przewody masowe odpowiedzialne za sterowanie centralnką i ogolną mase na centralkę.

Może ktoś udzielić fachowej informacji. Myśle że pomoże to potomnym.

 

[ Dodano: 2010-04-14, 10:55 ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pin 1 to zamykanie ,kolor fioletowy ,pin 5 to otwieranie kolor różowy,na rysunku jak widać wkradł się błąd (rysunek jest z książki-mini poradnika od firmy Stig,stąd ta różnica :!: ),sam opis jest dobry ;-) sam pisałem tą instrukcję więc wrazie pytań pisz. Z aku miałem wyprowadzone i masę i plus .Masę możesz wziąć równie dobrze z wnętrza pojazdu .Jeśli chodzi o plus to miernikiem można sprawdzić przy wyjętym kluczyku na którym przewodzie w stacyjce jest 12 V,wtedy nie trzeba będzie ciągnąć kabli,mi było tak łatwiej ,więc oba przewody sobie wyprowadziłem 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, wczoraj założyłem sobie centralkę. Wszystko działa bez zarzutu. Potwierdzam, pin 1 fiolet zamyka, pin 5 róż otwiera.

 

Nie podłączałem tylko kierunków bo czytałem gdzieś na elektrodzie, że jak wychodzi jeden kabel z centralki na sterownie kierunków to trzeba podłączać przez diody prostownicze czy coś w ten deseń. Nie za bardzo się na tym znam wiec odpuściłem.

 

Docelowo (jeśli ktoś przerabiał temat i pomoże) to to zrobię póki co dobrze, że otwiera z pilocika.

 

A mam jeszcze jedno pytanie (będąc już w tym wątku) czy wkładkę zamka można sobie ułożyć pod kluczyk u specjalisty ? Czy zostaje tylko ASO. Bo niestety wkładka powiedziała pa i nawet reanimacja nie pomogła.

 

Z góry dzięki

Pozdrawiam Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idziesz z wkładką do zakładu gdzie dorabiają kluczyki do samochodów i ci dorobi do twojego kluczyka

Masz z centralki jedno wyjście na kierunki to musisz podłączyć przez diody prostownicze

Kupujesz je w sklepie z elektroniką (dioda prostownicza 5 Amper)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[CIACH!!!]

 

Przez diody to wiem, ale gdzie się wpiąć ? Nie ukrywam że nie chce ciągnąć kabli do przełącznika od kierunków więc najlepiej było by z włącznika awaryjnych, wiec pytam czy ktoś wie które piny za co odpowiadają ? Analizowałem schematy elektryczne ale dużo to z nich nie kumam :-)

[nie cytujemy całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadamy <ok> ] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dioda to element przewodzący prąd w jedną stronę. Elektrody zwykle oznacza się paskiem (katoda). Migacze podłączasz od strony tegoż paska, każdy na osobnej diodzie. Pozostałe eketrody łączysz razem z centralką.

Przy okazji zapytam: czy ktoś otwierał scenica I bez użycia kluczy? Wyjąłem akumulator a zamki nie działają, samochód zamknięty z pilota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli wkładki nie działają,jedyna opcja to podpiąć się pod klemy ,raz u kolegi w megane mielismy podobny problem,wyjął akumulator i zatrzasnął maskę trzeba było zrobić otworek w plastiku podszybia i do plusowej klemy podpięliśmy drut,masę normalnie na karoserię ,wtedy pilotem otworzylismy auto <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą to trochę dziwne, że oba zamki kręcą się normalnie, ale klucz można wyciągnąć w każdej pozycji. Dodatkowo brak reakcji ze strony samych zamków. Czy te zamki przyjmują każdy klucz i otwierają się tylko za pomocą właściwego?

Pomysł z podpięciem się do intalacji przyszedł mi wcześniej, jedynie chcę skorzystać z innej drogi-podpiąć się pod rozrusznik, lub alternator. Uniknę wiercenia. Pytanie zadałem, bo może ktoś inny zna prostszą metodę, bez tarzania się w błocie...

 

[ Dodano: 2010-04-16, 15:00 ]

Sprawa rozwiązana w godzinę. Jakimś cudem udało się dobrać do zamka tylnej klapy. Przy okazji dowiedziałem się o fatalnym wykonaniu zamków przez francuzów.

Niestety moje nadzieje zasilenia się od strony alternatora/rozrusznika były bezpodstawne. Polecam wyciągnięcie rezerwowego przewodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!