Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zgrzyty biorące się niewiadomo skąd ...


Megi 123

Rekomendowane odpowiedzi

Megane Coupe '99 dTi 72kW(98 KM)

Więc tak zacznę od początku, jak kupiłem autko wszystko było okej, po jakimś czasie coś mnie tknęło i zabrałem się za wymianę filtra powietrza i filtra paliwa (oba ciemne), jednakże przed wymianą owych filtrów pojawiało się dziwne zgrzytanie (taki jakby świst powietrza przeciskającego się przez małą szczelinkę i jakby lekko metalicznie to brzmiało) miało to miejsce od 3k do ok 3,25-3,3 obr/min i powyżej całkowicie cichło, poniżej 3k też była absolutna cisza, po wymianie wcześniej wymienionych filtrów, owe zgrzyty, piszczenia przeniosły się na 2,2-3,3 obr/min. Wracając wczoraj o 3 rano przez Warszawę, jechałem Prymasa Tys i 'sobie przycisnąłem' tak do 190 kmh i potem już spokojnie max do 80 kmh wróciłem do domu, ofc namaszczenie chłodzenia turbafki odbyło się dłużej niż zawsze, bo samochodzik dobre 10 min sobie 'pykał na postoju'. Zgasiłem go.

Dzisiaj rano podchodzę, odpalam na 'cyk' i jakież było moje zdziwienie jak wyjechałem z podwórka i owe zgrzytanie zaczęło się od 1,4k obrmin i jest o wiele głośniejsze niż wcześniej.

I teraz tak przyciskając mocnej pedał zgrzyt głośniejszy, niezależnie od biegu i prędkości, co ciekawe mając powiedzmy 3k obr/min i trzymając gaz w stałym położeniu zgrzyt jest obecny, ale jeżeli rozpocznę tylko hamowanie silnikiem czyli puszczam gaz a samochód jest ciagle na biegu nastaje błoga cisza.

Ogranoleptycznie sprawdzając, nie jest to pasek wieloklinowy, nie jest to pompa paliwa, nie jest to rolka alternatora, nie jest to rozrząd pasek czy rolki, dzwięk wydobywa się tak jakby po drugiej stronie silnika czyli ze strony skrzyni i sprzęgła :mrgreen: ale nie jestem tego pewien.

 

I stąd moje pytanie: Co to może być dlaczego może tak być i czy jest to poważne ? Z góry dziękuję za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na mój zdrowy rozsądek to masz nie szczelności w układzie dolotowym od turbinki a dokładniej na plastikowych wężach dochodzących do intercollera. może tylko trzeba po dociągać opaski ... Ja u siebie wymieniałem odcinek dolotowy,ale mogły też pójść odcinki gumowe .Musisz całość sprawdzić.Otwórz maskę ,zapal autko i niech ktoś trochę przy gazuje a Ty posłuchaj i pomacaj ręką a na pewno wyczujesz :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proste.Zmieniłeś filtr powietrza to turbinka mogła go więcej ładować w węże a jak jedziesz 190 to turbinka dmucha...oj dmucha, to i sobie dziurkę większą wydmuchała i teraz słyszysz to coraz mocniej, a może sam intercoller masz nieszczelny :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc chyba raczej bym obstawiał jednak na te węże od turbafki bo jakoś właśnie raczej od 'tamtej' strony gwizda tzn z głębi komory powiedzmy orientacyjnie ze strony przepływki, anżeli od strony IC.

ED. I tak prawdę powiedziawszy dzisiaj jadąc w miare spokojnie pomyślałem, że przydusze i tak zrobiłem i ten ogólnie znany 'kop' turbafki zaczął sie dopiero po 3k obrmin i to też tak raczej niepewnie (normalnie przy 2,2k obr to ciągnęła jak szalona)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr sprawdzałem 3 razy, ładnie siedzi i obudowa też domknięta ładnie, więc dzisiaj trzeba jeszcze te węże sprawdzić bo strasznie mnie niepokoi taki stan rzeczy.

Dam znać co i jak.

 

EDIT:

Zatem okazało się, że poluzowany jest kolektor wydechowy, wpada w rezonans i stąd takie dziwne dźwięki.

Ale to nie wszystko, jakiś 'spec' przykręcił kolektor w taki sposób, że zerwane są 3 lub 4 śruby mocujące. Więc czeka mnie demontaż głowicy rozwiercanie starych śrub (czyt. oddanie do frezarni ew. tokarni) i pare rzeczy z tym związanych, więc tragicznie nie jest, bo regeneracja turbafki oscyluje między 700-1400, a za to zaplace max 450 złotych polskich.

Zdrówko!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!