Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Korek zbiornika wyrównawczego


arniton

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co się dowiedziałem mając clio I z klimą to są różne wersje tych korków różniące się ciśnieniem granicznym. Można je rozróżnić po kolorze główki korka. Widziałem brązowe, błękitne (ten jest chyba mocniejszy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, ja mam taki problem, że nie posiadam oryginalnego korka tylko jakaś zwykła zakrętka. Chciałbym kupić taki korek tylko w sklepie dowiedziałem się ze są na 1,2 bara i na 1,4 bara. Teraz zastanawiam się jaki korek bedzie pasowal do mojej meganki, posiadam model Megane RT 96 r. 1.4 eco typ silnika E7J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane RT 96 r. 1.4 eco typ silnika E7J

Wg książki do Twojego silnika E7J korek brązowy, ciśnienie otwarcia zaworu 120 kPa (czyli chyba 1,2 bara). W moim silniku K7M powinien być niebieski do 160 kPa a mam brązowy i jeżdżę już kilka lat. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam.Podepne się :) gdyż mi też syczy z pod tego korka i właśnie nie pamiętam czy wcześniej coś syczało :) ale może było to spowodowane pękniętą uszczelką pod głowicą itp.W kążdym razie jakby ktoś sprawdził u siebie i napisał było by fajnie :)

 

[ Dodano: 2010-10-07, 08:01 ]

markar74, ja mam silnik 1.6 K7M 720 i mam kurde brązowy i też z tym jeżdże tylko te syczenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem już na ten temat nie pisać, ale widzę że nie czytacie co na ten i podobne tematy było wczesniej napisane i kombinujecie jak koń pod górę, zamiast identyfikować przyczynę - daję głos

Miałem i mam podobny problem w swojej megance. Powiem tylko tyle - korek nie powinien "syczeć" w normalnych warunkach. Może zasyczeć gdy się układ pozbywa powietrza po nagrzaniu, po jakichś czynnościach wymagających spuszczenia płynu i jego ponownego nalania.

Jeżeli syczy cały czas to znaczy, że cały czas to "syczące powietrze" jest dopompowywane do układu. Objawem są bardzo twarde przewody do chłodnicy, syczenie z korka, a gdy syczenia nie ma (niesprawny korek) wycieki płynu na łączeniach. Przy intensywnym dopompowywaniu (wydmuchana uszczelka pod głowicą) może dochodzić do wyrzucania płynu przez korek i utrzymaniu stabilnej (normalnej) temperatury silnika.

Konkluzja - przy sprawnym układzie chłodzenia nie powinno być syczenia korka, ani za twardych przewodów.

Dociekliwym proponuję przeprowadzenie testu opisanego tutaj

Na początku tego testu do butelki nalać trochę płynu, żeby było w czym zanurzyć koniec wężyka.

U mnie w tym teście jeżeli płynu było w zbiorniczku powyżej 3/4 między min i max przy dodaniu gazu (zwiększeniu obrotów) część płynu była wyrzucana do butelki, a przy powrocie do wolnych obrotów z powrotem zassana do zbiornika. Przy nagrzanym i pracującym na wolnych obrotach silniku z wężyka zanurzonego w płynie tak co sekundę wydobywa się pęcherzyk powietrza. Pęcherzyki powietrza znikają jak tylko silnik stanie - piszę to dlatego, żeby uprzedzić stwierdzenia, że jest to parowanie, bo płyn jest gorący.

Na koniec jeszcze raz zaznaczę - przy sprawnym układzie chłodzenia i temperaturze płynu ok. 90*C (a taka jest utrzymywana w megankach) z wężyka nie mają prawa wydobywać się pęcherzyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!